Prudenta in estimari pentru industria auto. Crestere de 15% pentru industria berii

Prudenta in estimari pentru industria auto. Crestere de 15% pentru industria beriiVanzarile de bere si vin cresc cu 15% in aceasta luna, doar pe piata auto domina incertitudinea, explicata in primul rand prin scaderea puterii de cumparare.

Consultati de Wall-Street, reprezentantii Dacia au declarat ca niciun constructor auto din lume nu este capabil, in acest moment, sa faca previziuni cu privire la evolutia si la durata actualei crize economice si, in consecinta, nici cu privire la evolutia pietei auto. Prin urmare, Dacia prefera sa fie prudenta si sa nu faca prognoze privind vanzarile, chiar si pe termen scurt.

Si reprezentantii importatorului Autoitalia spun ca este foarte greu ca in contextul actual sa faca o previziune pentru luna decembrie. "Ceea ce putem spune este insa ca, in ceea ce priveste tinta noastra de vanzari, am revizuit totalul pentru 2008 la cca. 17 000 de unitati, ceea ce inseamna ca vom fi undeva la nivelul anului trecut", a declarat, pentru Wall-Street, Herbert Stein, presedintele AutoItalia, importatorul pe piata local al marcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, SsangYong si al motocicletelor Honda.

Vanzarile United Romanian Breweries Bereprod (URBB), unul din principalii producatori interni de bere, vor urma un trend ascendent si in luna decembrie a acesui an, pe fondul cresterii preferintei consumatorilor pentru marcile premium si a preferintei pentru berea Tuborg Christmas Brew, produs lansat special pentru aceasta perioada a anului, potrivit directorului de marketing al companiei, Doron Zilberstein (foto).

“In luna decembrie a anului 2007, vanzarile de bere ale companiei noastre au crescut cu 25% fata de luna decembrie a anului precedent, reprezentand 13% din volumul total al vanzarilor anuale de bere. Pentru anul acesta estimam o crestere de peste 15% a vanzarilor de bere in luna decembrie a anului curent fata de luna decembrie a anului 2007”, a declarat, pentru Wall-Street, Doron Zilberstein.

Acesta a precizat ca, in mod sigur, perioada din apropierea Craciunului si a Anului Nou reprezinta un moment in care apetitul pentru cumparaturi si consum este ridicat, perioada care ar putea coincide cu atingerea varfului de vanzari inregistrat de companie in aceasta luna.

Care vor fi industriile care vor beneficia in decembrie de apetitul pentru consum?

Vanzarile de vin, cresteri de 30-50%

Vanzarile de vin, cresteri de 30-50%La fel de optimist in ceea ce priveste vanzarile de vin din luna decembrie este si Dan Ilie, PR specialist al Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV), potrivit caruia, in general, in luna decembrie a unui an, vanzarile de vin rosu cresc in medie cu 50%, iar cele de vin alb cu 30%.

“La firmele mai mici, care in timpul anului nu au volume de vanzari foarte mari, cresterea in decembrie poate ajunge pana la 100%. O crestere comparativa cu decembrie 2007 n-as putea sa fac, dar o crestere va exista cu siguranta in conditiile in care, piata totala vinului in Romania in ultimul an a crescut cu circa 16%”, spune Dan Ilie.

In opinia acestuia, expilcatiile principale ale cresterii vanzarii de vinuri in luna decembrie ar fi sarbatorile (Craciun si Revelion) si faptul ca romanul este traditionalist.

“Indiferent de venituri, in aceasta perioada se fac eforturi, daca este cazul, pentru achizitia unor produse traditionale, iar vinul este un produs de baza in timpul sarbatorilor de iarna. Traditionalismul romanilor se manifesta si prin faptul ca, in general, vinul consumat in Romania este autohton. Ca o explicatie generala e faptul ca piata vinului in Romania este intr-o crestere continua si constanta, care se resmite mai ales in perioada sarbatorilor”, afirma Ilie.

In ceea ce priveste evolutia apetitului pentru consum in luna decembrie, reprezentantul PNVV crede ca acesta nu doar a crescut, ci s-a si “rafinat”, dovada fiind preferinta consumatorului roman pentru vinurile de calitate, imbuteliate la 0,75 l. In plus, piata vinurilor imbuteliate a crescut in 2008 cu 27%, potrivit datelor PNVV.

De asemenea, Ilie se asteapta la un varf al vanzarilor de vin in ajunul sarbatorilor de Craciu (21-24 decembrie) si in apropierea Revelionului (28-30 decembrie), acest produs fiind achizitionat nu doar pentru consum ci si pentru cadouri, fiind o bautura “selecta”.

'Orasele se vor goli din 19 decembrie pana in 7-8 ianuarie'

'Orasele se vor goli din 19 decembrie pana in 7-8 ianuarie'Cosmetics Oriflame Romania este un alt jucator din FMCG care asteapta, in luna decembrie, o crestere de doua cifre a vanzarilor.

“Inca din toamna anului trecut am prognozat criza cu care ne confruntam astazi. Inaintea constructiei bugetului pe 2008. Am preluat in avans presiunea, am repartizat-o suportabil si am pregatit alternative de criza din vreme. Costurile au fost mai mici, deci profitul n-a fost afectat”, a declarat, pentru Wall-Street, Monica Tatoiu, director general al Oriflame Romania.
Aceasta crede ca planul de afaceri al companiei pentru 2008 va fi realizat pana la 20 decembrie.

“Asa a fost construita oferta de sarbatori. Din cauza pozitionarii sarbatorilor anul acesta cred ca orasele se vor goli din 19 decembrie pana in 7-8 ianuarie”, spune Tatoiu.

Directorul general al Oriflame estimeaza un consum ridicat de alimente si bauturi, restul produselor, mai ales din categoria de lux, urmand sa inregistreze scaderi usoare.

Totodata, Tatoiu preconizeaza ca varful vanzarilor va fi atins pe 10 decembrie, moment care coincide cu lansarea flyer-ului de Craciun, unic in cadrul grupului.

Cresterile nu vor mai fi ca in anii trecuti in retailul IT

Cresterile nu vor mai fi ca in anii trecuti in retailul ITRetailerii de produse IT&C, atat din mediul online, cat si offline, estimeaza ca varful vanzarilor va fi in cea dea doua parte a lunii decembrie, insa cresterile nu vor mai fi ca in anii trecuti.

Altex, cel mai mare jucator de pe piata romaneasca de comert de electronice, electrocasnice si produse IT&C din mediul offline, estimeaza ca in aceasta luna vanzarile se vor situa la nivelul celor de anul trecut.

„Estimarile cu privire la vanzarile din decembrie 2008 vizeaza o cifra similara celor din decembrie 2007. Varful vanzarilor in aceasta luna va fi reprezentat de perioada 15-24 decembrie. Traditional, clientii folosesc ofertele speciale din luna cadourilor pentru achizitionarea produselor de care au nevoie sau a celor pe care si le doresc. Sarbatorile de Iarna au fost intotdeauna un bun motiv pentru cumparaturi”, a declarat, pentru Wall-Street, Raul Filip, director retail Altex Romania.

Potrivit acestuia, luna decembrie de anul trecut a reprezentat cel mai bun sezon din punct de vedere al vanzarilor comparativ cu anii precendenti. “Este abia inceputul lunii decembrie si ne asteptam la o crestere spectaculoasa in perioada urmatoare”, a mai spus reprezentantul Altex.

Cresteri de 30% pentru retailul online

Cresteri de 30% pentru retailul onlinePC Garage, cel de-al patrulea retailer online din Romania, estimeaza pentru aceasta luna vanzari de aproximativ 950.000 de euro, in crestere cu aproximativ 31% fata de perioada similara, insa sub estimarile de la inceputul anului din cauza volatilitatii cursului principalelor valute si fricii de disponibilizare a romanilor, care a incetinit apetitul acestora pentru produse IT&C.

“In luna decembrie estimam ca vom avea o crestere de 30,16%-32,4% fata de luna decembrie a anului 2007. Principala cauza este cresterea cursului leu/dolar, pe locul 2 si 3 la egalitate sunt inasprirea conditiilor de creditare si frica disponibilizarii personalului, toate aceste trei cauze duc la prudenta populatiei la investitiile in electronice si IT”, a declarat, pentru Wall-Street, Gabriel Vasile, director general al PC Garage.

Potrivit acestuia, in aceasta luna, PC Garage se astepta ca varful vanzarilor sa fie in perioada 15-19 decembrie, iar pe jumatate de luna, in decembrie, vanzarile se vor apropia de 70% din decembrie 2007.

PC Garage taie 50% din estimarile de anul acesta, pe fondul crizei

'Ne asteptam la o crestere fata de luna noimebrie'

'Ne asteptam la o crestere fata de luna noimebrie'MarketOnline, cel de-al doilea jucator de pe piata romaneasca de comert electronic, se asteapta in aceasta luna la o crestere de 240% fata de perioada similara a anului trecut, de la 500.000 de euro, cat realizase in decembrie 2007, spera sa ajunga la 1,2 milioane de euro pentru perioada similara de anul acesta.

“Ne asteptam la o crestere fata de luna noimebrie, in paralel cu o scadere a nelinistii generale care ne-a cuprins si mai are un pic si se transforma in panica. Nu cred ca economia Romaniei este in criza si ar fi cazul sa renuntam la a ne mai speria fara motiv. In plus, preturile din decembrie 2008 vor fi la un nivel extrem de redus, atat la MarketOnline, cat si in piata in general, si sunt sigur ca vor profita de ele toti cei care in ultimele saptamani s-au abtinut de la a mai cumpara IT&C”, a declarat Mugur Frunzetti, managing partener Grifon Group, compania ce detine MarketOnline.

Potrivit acestuia, cifra de afaceri zilnica pentru aceasta luna va crestere de la 25.000 de euro in decembrie 2007, la 60.000 de euro.

Ce asteptari au jucatorii din comertul modern de la luna decembrie

Ce asteptari au jucatorii din comertul modern de la luna decembrieIn ciuda crizei financiare globale, retailerii de bunuri de larg consum alimentare si nealimentare, asteapta in luna decembrie cresteri cuprinse intre 50-70% in comparatie cu lunile anterioare.

“Pana in prezent, efectele crizei nu se reflecta inca in vanzari, iar pana la sfarsitul anului, nu se vor resimti, deoarece in luna decembrie estimam vanzari cu peste 50 % mai mari fata de luna anterioara”, a afirmat Adriana Pita, director de comunicare si PR al real,- Hypermarket Romania.

Ea a mai adaugat ca, tinand cont de trendul pietii si de ultimile analize efectuate de agentiile de research, se estimeaza ca in acest an romanii vor cheltui pentru cosul de Craciun o suma cu 45% mai mare comparativ cu anul precedent.

“Avand in vedere rezultatele bune inregistrate de noi in lunile premergatoare sarbatorilor,din punct de vedere al fluxului de clienti si volum de vanzari ne asteptam ca trendul normal de crestere sa fie imbunatatit”, mai spune aceasta.

Reprezentantul retailerului german preconizeaza ca, pe fondul crizei financiare, vom asista la o reorientare a consumului mai putin relevanta in cazul produselor alimentare si mult mai semnificativa in ceea ce priveste produsele nealimentare. Reducerea creditului de consum va avea drept consecinta declinul vanzarilor in cazul electrocasnicelor mari si reorientarea catre cele mici.

“In ceea ce priveste vanzarile de electronice sau IT, efectul scaderii preturilor a adus la o crestere a numarului de unitati vandute, valoarea vanzarilor ramand insa la un nivel constant. In schimb pe sectorul de non food textilele au inregistrat vanzari foarte bune, peste estimarile facute”, adauga oficialul real,- Hypermarket Romania.

Pentru evolutia vanzarilor de produsele alimentare, preconizarile sunt din cele mai optimiste.

“Carnea, pestele, vinul , produsele de bacanie (alimente de baza faina, ulei etc) sunt categoriile pentru care ne asteptam la vanzari record . Fiind o luna dedicata cadourilor, clientii se orienteaza insa si catre produse traditionale: dulciuri, jucarii, imbracaminte, decoratiuni specifice de sezon, etc”, mai declara Adriana Pita.

Retailerul francez Carrefour este mai rezervat in estimarile pentru luna decembrie, luand in calcul consecintele pe care criza finaciara le poate avea asupra acestor vanzarii. “In luna decembrie 2008 ne asteptam la vanzari minim similare cu 2007. Aceasta estimare are drept cauza principala prudenta clientilor ca urmare a ceea ce se intampla pe piata internationala”, considera Patrice Lespagnol, CEO Carrefour Romania, care adauga ca in actualul context economic global clientii vor fi mult mai atenti la raportul calitate-pret.

Chiar daca vanzarile nu vor creste foarte mult in comparatie cu anul trecut, luna decembrie ramane, si in cazul Carrefour, campioana vanzarilor. “Anticipam o crestere moderata fata de 2007, insa vanzarile din decembrie vor fi mai mari cu 70% decat intr-o luna obisnuita”, mai spune reprezentantul retailerului francez.

Acesta a mai spus ca varful vanzarilor in cazul retailerului francez va fi atins in 19-20 decembrie (weekend-ul anterior Craciunului).