1 / 4

RTC ar putea trece pe pierdere in 2009

2009 ar putea reprezenta un an dificil pentru RTC, in contextul in care inceputul de an s-a caracterizat printr-o scadere a vanzarilor pe segmentul papetarie si in reteaua magazinelor Diverta. In schimb, Rafar, divizia de retail si distributie fashion a grupului RTC a inregistrat un ritm de crestere constant, sustinut si de perioada reducerilor de pret.

“Cine vorbeste de crestere, cu exceptia producatorilor de ciocolata, spre exemplu, ori minte ori este inconstient. La papetarie vanzarile au scazut cu 40%, iar la Diverta cu 20% in cea mai proasta saptamana din anul acesta. Daca inainte ma uitam peste cifrele inregistrate o data la sase luni, acum ma uit saptamanal, nu din panica, ci ca sa inteleg situatia si sa iau niste decizii. Deocamdata pentru perioada august-decembrie am vazut o cadere continua, din decembrie am vazut o fluctuatie a vanzarilor. Lucru care se aplica pentru toate business-urile”, a declarat Octavian Radu (foto).

Acesta a precizat ca nu intentioneaza sa deschida noi magazine, in situatia in care momentan nu exista cerere.

“Nu exista nicio investitie pe care sa mi-o doresc si pe care banca sa mi-o refuze, numai ca nu mai sunt investitii pe care sa mi le doresc asa cum se intampla anul trecut. In momentul in care am cateva magazine care imi produc pierderi majore si nu stiu cum sa le inchid, nu ar avea sens in contextul pietei sa deschid inca un magazine”, spune Radu, subliniind totodata importanta investitiilor in cresterea eficientei, mai ales pe timp de criza.

Pe de alta parte, RTC a avut in luna decembrie o fluctuatie de personal de 1% (aproximativ 50 de persoane), iar in luna ianuarie au fost concediati intre 100 si 200 de angajati. Totodata, grupul va sista momentan dezvoltarea proiectelor care nu genereaza venituri in viitorul apropiat.

“Din pacate cad si capete si proiecte frumoase care nu mai aduc bani, de exemplu Diverta Magazin, oferita gratis in 10.000 de exemplare. Nu poti sa mai faci lucruri de placere, daca nu ti le mai poti permite. Sunt proiecte pe care nu le mai fierbem in clocot, le tinem la foc mic”, a adaugat seful RTC.

Acesta precizeaza ca, in momentul de fata, este imposibil de estimat modul in care vor evolua afacerile RTC, grupul avand pregatite cateva scenarii adaptate contextului economic, “de la Armaghedon, la back in business”.

“Problema sta in felul urmator: va rezista sau nu un brand? Nu stiu prin ce transformari o sa trecem anul acesta. Ceea ce e cu adevarat important este sa facem lucrurile cu un milimetru sau cu o secunda mai bine decat concurenta. Nu stiu daca la sfarsitul anului o sa fiu patronul de la Diverta, sau directorul de la societate de stat Diverta SA”, explica Octavian Radu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri