1 / 4

Cresterea pietei restaurantelor nu poate fi sustinuta doar de locatii traditionale romanesti

Despre Vapiano, Octavian Radu, fondatorul RTC Holding, a aflat anul trecut, in timp ce se afla in Austria.

“Radu a vazut pentru prima data o locatie Vapiano in Viena. M-a sunat imediat si mi-a spus «Cum ar fi sa deschidem un restaurant?» M-am gandit in primul rand ca nu am avea timpul necesar pe care trebuie sa-l petreci efectiv in restaurant. Insa, Radu m-a asigurat ca ne invata ei (echipa Vapiano n.r) si dupa ce am vizitat restaurantele din Munchen, Viena si Istanbul am luat decizia finala”, a declarat, pentru Wall-Street, Sebi Vasilescu (foto).

Locatia, cu specific italian, este situata in cladirea de birouri Anchor Plaza din Bucuresti, are o suprafata de 450 mp, o capacitate de 130 de locuri si 50 de angajati.

“In Germania nu toate restaurantele Vapiano sunt deschise in cladiri de birouri, intrucat orasele au zone pietonale, pline de turisti, spre deosebire de Bucuresti, care e deficitar la capitolul acesta. Si atunci tot traficul de entertainment si de shopping s-a concentrat in mall-uri. O cladire de birouri langa un mall a fost combinatia perfecta in viziunea celor de la Vapiano si a noastra”, precizeaza oficialul RTC.

Vapiano este dezvoltat pe conceptul “fast casual dining”, originalitatea conceptului constand, potrivit reprezentantilor, in libertatea acordata clientului de a se servi cu produse specifice bucatariei mediteraneene (paste, pizza si salate), gatite chiar in fata sa, utilizarea exclusiva a ingredientelor proaspete preparate in bucataria proprie si utilizarea unui sistem de preluare si plata a comenzii printr-un chipcard.

Contractul de franciza a fost semnat in luna aprilie 2008, pentru o perioada de 20 de ani, finantarea fiind acordata de Unicredit Tiriac Bank.
In opinia lui Sebi Vasilescu, Vapiano nu poate fi catalogat drept un restaurant de nisa intrucat reprezinta un concept nou si “la moda” pentru piata din Romania.

“Vorbim de perioada de pranz, cand nu prea ai alternative in afara de un fast-food si cei care au inceput sa castige bani mai multi nu se mai gandesc sa manance produse de acest gen. Dar nici la un restaurant normal nu poti sa mergi intrucat nu ai timp. Vapiano nu mai poate fi catalogat drept un restaurant de nisa, este un concept nou si la moda. Am simtit ca acest concept lipseste pe piata din Romania si de aceea l-am adus”, spune Vasilescu.

Potrivit acestuia, restaurantul Vapiano isi propune sa atraga anul acesta 500 de vizitatori pe zi si un volum al vanzarilor de aproximativ 1,5 mil. euro.

Dublarea pietei de restaurante din Romania nu poate fi sustinuta doar prin aparitia de restaurante traditionale romanesti, oferta putand fi completata in continuare si de locatii cu influente mexicane, spaniole sau grecesti.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri