Atentie la toate componentele de cost

Atentie la toate componentele de costFluctuatiile ratei de schimb valutar influenteaza in mod direct costurile Amway Romania Marketing, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a vanzarilor directe de cosmetice si suplimente alimentare, produsele sale fiind importate din Statele Unite ale Americii.

“Suntem atenti la toate componentele de cost si facem toate eforturile ca efectul acestor fluctuatii asupra pretului sa fie minim. Desi leul s-a devalorizat cu peste 20%, preturile noastre s-au modificat cu doar 10% si nu intentionam alte schimbari in perioada urmatoare”, a declarat, pentru Wall-Street, George Popescu (foto), branch manager Amway Romania Marketing.

In opinia acestuia, toti producatorii sunt foarte precauti in ceea ce priveste costurile, tarile in care moneda locala a fost afectata nemaifiind la fel de productive ca in anii precedenti. Aceasta perioada va trece, atat producatorii cat si consumatorii urmand sa se adapteze la noul curs monetar.

Un alt aspect mentionat de oficialul Amway Romania Marketing este calitatea infrastructurii locale, care influenteaza in special serviciile de livrare asigurate de firmele de curierat cu care compania are contracte.

“Fata de alte tari europene, timpul de livrare este mai mare, iar in orasele mari, lipsa parcarilor face livrarea la domiciliu foarte dificila. Solutiile vor veni in timp de la cei in masura sa investeasca in infrastrucura. Noi, impreuna cu firmele de curierat ne adaptam conditiilor. Din pacate, ca si firma, noi nu putem decat sa explicam clientilor nostri care sunt conditiile de piata si sa apelam la intelegerea lor. Insa este un proces care va dura cativa ani”, spune George Popescu.

In aceste conditii, Amway a investit in Bucuresti intr-un Centru de Selectie a Produselor, spatiu in care partenerii companiei pot veni pentru a-si face cumparaturile ca in orice alt magazin.

“Dispunem de parcare suficient de mare, precum si de o sala de training unde distribuitorii nostri primesc informatii despre produse si despre afacerea Amway. Am considerat ca cel putin pentru Bucuresti sa oferim o alternativa distribuitorilor la livrarea la domiciuliu, in conditiile in care traficul este ceva ce nu poate fi controlat in Bucuresti”, afirma Popescu.

Trend ascendent pentru piata suplimentelor alimentare

Trend ascendent pentru piata suplimentelor alimentareAmway Romania a inregistrat in ultimii ani cresteri importante pe segmentul suplimentelor alimentare, unde compania activeaza prin gama Nutrilite. Aceasta marca se afla in portofoliul Amway inca din anul 1972. Pe plan local, vanzarile de suplimente alimentare reprezinta aproximativ 25% din cifra de afaceri a companiei Amway Romania Marketing.

Potrivit datelor furnizate, gama Nutrilite a inregistrat anul trecut, la nivel global, vanzari in valoare de 3 mld. dolari.

“In ultimii ani, cresterile mari au fost pe suplimente alimentare. Suntem inca departe in privinta procentului din tarile din Europa de Vest, unde exista o traditie in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa. Insa, aceasta evolutie buna ne face sa credem ca si in viitor vom creste pe aceasta gama”, afirma Popescu.

Piata locala a suplimentelor alimentare va continua sa creasca, pe fondul diminuarii calitatii fructelor si legumelor comercializate, crede George Popescu.

“Calitatea fructelor si legumelor a scazut simtitor. Nu mai sunt aceleasi legume de acum cativa ani, nu stiu daca este neaparat o relatie intre modernizarea tarii si aderarea la Uniunea Europeana si consumarea fructelor din alte tari. Acum zece ani fructele si legumele erau aproape in exclusivitate de la producatori romani, iar calitatea lor era alta. Din motive de rentabilitate si profitabilitate, calitatea fructelor si legumelor a scazut. Si lumea a inteles acest lucru”, declara oficialul Amway.

Compania va lansa anul acesta noi produse atat din gama suplimentelor alimentare, cat si pe segmentul cosmeticelor.

In ceea ce priveste evolutia pietei de cosmetice din Romania, George Popescu considera ca aceasta industrie nu va fi foarte afectata de actualul context economic, intrucat vorbim de produse utilizate zilnic.

“Daca am avut luni in 2008 in care cresterea a fost de 15-20% fata de 2007, in noiembrie-decembrie cresterea a fost undeva in 5-10%, in lei. Rata de schimb valutar a lovit atunci pe toata lumea, si toti consumatorii au fost mai cumpatati in ceea ce priveste consumul de orice natura. In momentul in care ajungi la un curs de 4,1 lei/euro toata lumea isi pune un semn de intrebare in ceea ce priveste prioritatile. Suntem ferm convinsi ca odata ce cursul se stabilizeaza si lumea prinde incredere in aceasta rata de schimb, lucrurile vor continua pe un trend ascendent”, explica Popescu.

Pe de alta parte, George Popescu considera ca aceasta perioada reprezinta o oportunitate pentru firmele care activeaza in sectorul vanzarilor directe, intrucat, in conditiile actuale, foarte multi oameni urmaresc sa obtina venituri suplimentare.

“2009 este un an dificil pentru intreaga comunitate de afaceri, dar este un an care pentru noi se anunta destul de bun, avand in vedere ca 2008 a fost un an record. Au trecut deja doua luni din acest an si rezultatele sunt multumitoare, iar in al doilea rand suntem o companie de vanzari directe. Vanzarile directe se bazeaza pe oameni, care doresc sa aiba un venit extra. Din acest motiv, as putea spune ca acele companii care activeaza in vanzari directe sunt intr-o pozitie buna, pentru ca toata lumea este dispusa sa faca ceva pentru un venit suplimentar”, spune Popescu.

Alaturi de Amway, pe piata vanzarilor directe mai activeaza companii precum Oriflame, Zepter, Avon si Forever Living Products.

Amway Romania Marketing in cifre

Amway Romania Marketing in cifrePrezenta pe piata romaneasca din noiembrie 1997, Amway Romania, parte a companiei Alticor, a raportat pentru 2008 afaceri in valoare de 137 mil. lei, in crestere cu aproximativ 15% fata de 2007. Filiala locala a Amway Corporation se situeaza in primele cinci subsidiare la nivel european.

“Am lucrat foarte eficient in ultimii ani. Nu avem personal care sa nu ne trebuiasca, nu avem scaderi in vanzari si volum. In acest context nu am putea vorbi despre reduceri de personal sau schimbari in organizatie”, spune George Popescu.

Amway Romania are 41 de angajati si peste 50.000 de cumparatori privilegiati si intreprinzatori privati autorizati.

Aproximativ 70% dintre vanzari sunt realizate prin intermediul Internetului, peste 20% prin Centrul de Selectie a Produselor Bucuresti, iar restul reprezinta comenzi speciale platite prin transfer bancar.

“Acum zece ani, evident lucrurile stateau invers, marea majoritate a comenzilor fiind preluate in magazin, restul prin fax sau posta. La vremea respectiva existau doar cateva internet cafe-uri si existenta unei conexiuni de net in fiecare apartament parea foarte departe. Era vremea cand majoritatea tranzactiilor se faceau cash, iar cardurile de credit abia generau cateva tranzatii pe luna. Putem spune ca noi ne-am adaptat foarte repede, reusind sa ne cream un avantaj prin folosirea tehnologiilor noi”, declara Popescu.

Din portofoliul companiei fac parte produse de ingrijire a locuintei, produse pentru ingrijire personala, produse cosmetic si pentru ingrijirea tenului Artistry, produse profesionale de machiaj E. Funkhouser New York, vitamine si suplimente alimentare Nutrilite.

Amway este una dintre cele mai cunoscute companii de vanzari directe la nivel global. Fondata in anul 1959, de catre Jay Van Andel si Rich DeVos, Amway face parte din gigantul Alticor isi desfasoara activitatea in peste 80 de state si teritorii din Asia, Africa, Europa, America de Nord si de Sud.

Alticor a raportat anul trecut o cifra globala de vanzari de 8,2 mld. dolari, in crestere cu 15% fata de 2007.