Bugete mai mici pentru cumparaturile de fashion

Bugete mai mici pentru cumparaturile de fashionIn ultimii doi-trei ani piata de fashion retail din Romania a crescut constant cu 10-15% anual, pe masura ce veniturile si bugetele disponibile acestui tip de cumparaturi s-au majorat. Potrivit estimarilor, piata locala de fashion retail s-a situat in 2006 la valoarea de 1,6 mld. euro, respectiv 1,8 mld. euro, in 2007.

“Vom asista anul acesta la scaderi ale pietei fata de 2008. Acum, cand veniturile scad, sumele alocate cumparaturilor de fashion se diminueaza si ele corespunzator”, declara Ramona Stanciulescu (foto).

Primele scaderi ale vanzarilor din acest an, comparativ cu aceeasi perioada din 2008, au fost inregistrate odata cu intrarea in magazine a noilor colectii primavara-vara.

“Asa cum estimam, odata cu intrarea noilor colectii de primavara-vara in magazine, in locatiile pentru care avem comparabilitate (adica erau deschise si in trimestrul I al anului trecut), am inceput sa remarcam scaderi fata de perioada similara a anului precedent. Ianuarie si februarie au fost luni cu vanzari bune comparabil cu 2008, datorita atractivitatii reducerilor de final de sezon”, spune Stanciulescu.

In opinia oficialului Rafar, anul acesta raportul calitate-pret ar putea sa revina ca si factor primar in decizia de cumparare.

“Cumparatorii iau decizia de cumparare tinand cont de raportul calitate-pret si de notorietatea brandului. Anul trecut, notorietatea brandului era uneori un factor de decizie mai important decat raportul calitate-pret. Cumparatorii erau foarte interesati sa poarte haine cu eticheta unor branduri cunoscute si apreciate sau semnatura unui designer international. Anul acesta insa, este posibil ca acesta tendinta sa se schimbe usor, iar raportul calitate-pret sa revina ca si factor primar in decizia de cumparare”, declara Ramona Stanciulescu.

In prezent, Rafar detine o retea de 28 de magazine, 14 branduri si peste 14.000 mp suprafata de vanzare.

“Vom mai deschide magazine, insa pentru aceasta depindem de proiectele de retail care se dezvolta, care nu sunt foarte multe. Suntem interesati si de spatiile comerciale care se elibereaza in mall-uri. Vom continua sa facem investitii in masura in care vom gasi proiecte interesante si certe, cu potential rapid de succes si, evident, in functie de sursele de finantare pe care le vom avea la dispozitie sau pe care vom reusi sa le atragem”, afirma Stanciulescu.

Preluarea Aldo, un beauty contest cu mai multe companii din Romania

La inceputul lunii martie, Rafar a preluat drepturile de franciza pentru brandul canadian Aldo, precum si cele cinci magazine ale companiei din Romania, investind in acest proiect peste 1,5 milioane de euro.

Drepturile de franciza au fost preluate pentru Romania si Moldova, iar suprafata de vanzare a celor 5 magazine existente este de 600 mp.

“Cautam sa ne completam portofoliul de francize cu un brand premium de pantofi, iar Aldo este lider mondial pe acest segment. Reprezentantii Aldo analizau mai multe variante pentru viitorul francizei din Romania: o varianta era sa ramana fostului francizat, o alta era sa vina in Romania francizatii din Serbia sau Bulgaria, iar a treia posibilitate era sa aleaga o companie cu experienta si know-how de pe piata locala. Am intrat astfel intr-un «beauty contest» cu alte cateva companii din Romania si ne-au ales pe noi”, explica Ramona Stanciulescu.

Aldo este prezent pe piata din Romania din mai 2007 si are in prezent trei magazine sub brandul Aldo (incaltaminte si genti) si doua magazine Aldo Accessories in centrele comerciale Bucuresti Mall, Baneasa Shopping City si Polus Center.

“Avem un plan de dezvoltare agreat cu reprezentantii francizei, insa extinderea depinde esential de dezvoltarea noilor proiecte de retail, care este incetinita in aceasta perioada”, declara Stanciulescu.

Potrivit estimarilor companiei, brandul Aldo va genera in primul an sub administrarea Rafar vanzari de aproximativ 2 milioane de euro.

Retaua Aldo cuprinde peste 1.200 de magazine proprii in Canada, Statele Unite, Marea Britanie si Irlanda si peste 300 de magazine in sistem franciza in intreaga lume.

Afaceri de 14 milioane de euro in 2008

Afaceri de 14 milioane de euro in 2008Divizia de retail si distributie fashion a grupului RTC a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 14 milioane de euro. Aceasta evolutie se datoreaza in principal deschiderii de noi magazine, care a generat o triplare a suprafetei de vanzare comparativ cu 2007, respectiv cresterii organice la nivelul magazinelor deschise in 2007.

“La sfarsitul lui 2007 aveam in portofoliu un singur brand, Debenhams, cu doua magazine. Pana la finalul lui 2008, portofoliul nostru cuprindea 11 branduri: Debenhams, Olsen, Mandarina Duck, Sacoor Brothers, Kanz, Pablosky, Bijoux Terner, J.Press, Forever 18, Bally si Catwalk”, declara Ramona Stanciulescu.

In acest an, Rafar a achizitionat brandurile Aldo si Toi&Moi si a adus in Romania un nou brand de genti, Kipling.

“Am preluat pana acum brandurile Toi&Moi si Aldo si am deschis primul magazin de genti Kipling in zona Atrium din Plaza Romania.
Investitia totala pentru aceste deschideri si achizitii depaseste 2 milioane de euro”, spune Stanciulescu.

Potrivit estimarilor acesteia, pentru anul in curs brandul Debenhams va reprezenta aproximativ 70% din volumul total de vanzari.

In noiembrie 2007, grupul RTC a preluat integral actiunile companiei Fashion Retail Group (FRG) care detinea franciza pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova pentru brandul britanic de moda Debenhams. In urma acestei tranzactii, presedintele grupului RTC, Octavian Radu, a renuntat la 40% din pachetul de actiuni pe care il detine in AAV Group, companie al carui actionar unic este Vicentiu Zorzolan. AVV Group detine drepturile de franciza pentru brandurile Esprit, Springfield si Women’Secret.

In ceea ce priveste extinderea lantului de magazine din portofoliul Rafar si in alte tari, CEO-ul companiei precizeaza ca, deocamdata, planurile vizeaza in special consolidarea pozitiei brandurilor pe piata de fashion retail dn Romania si Republica Moldova.

Grupul RTC numara in prezent aproximativ 5.000 de angajati. Infiintat in anul 1990, de catre Octavian Radu, grupul RTC cuprinde companii cu activitati grupate in opt divizii-Diverta (retail de carte, muzica/film, IT si papetarie), Proffice (distributie de produse pentru birou si IT), Rafar (retail haine, incaltaminte si cosmetice in franciza), Rimobi (dezvoltari si proprietati imobiliare), Flaro (productie subansamble de plastic, mobilier si produse de birou), TCE (cargo, curierat si logistica), Sistec (dezvoltare software) si Sebra (divizia de francize in domeniul ospitalitatii).