1 / 4

Bugete mai mici pentru cumparaturile de fashion

In ultimii doi-trei ani piata de fashion retail din Romania a crescut constant cu 10-15% anual, pe masura ce veniturile si bugetele disponibile acestui tip de cumparaturi s-au majorat. Potrivit estimarilor, piata locala de fashion retail s-a situat in 2006 la valoarea de 1,6 mld. euro, respectiv 1,8 mld. euro, in 2007.

“Vom asista anul acesta la scaderi ale pietei fata de 2008. Acum, cand veniturile scad, sumele alocate cumparaturilor de fashion se diminueaza si ele corespunzator”, declara Ramona Stanciulescu (foto).

Primele scaderi ale vanzarilor din acest an, comparativ cu aceeasi perioada din 2008, au fost inregistrate odata cu intrarea in magazine a noilor colectii primavara-vara.

“Asa cum estimam, odata cu intrarea noilor colectii de primavara-vara in magazine, in locatiile pentru care avem comparabilitate (adica erau deschise si in trimestrul I al anului trecut), am inceput sa remarcam scaderi fata de perioada similara a anului precedent. Ianuarie si februarie au fost luni cu vanzari bune comparabil cu 2008, datorita atractivitatii reducerilor de final de sezon”, spune Stanciulescu.

In opinia oficialului Rafar, anul acesta raportul calitate-pret ar putea sa revina ca si factor primar in decizia de cumparare.

“Cumparatorii iau decizia de cumparare tinand cont de raportul calitate-pret si de notorietatea brandului. Anul trecut, notorietatea brandului era uneori un factor de decizie mai important decat raportul calitate-pret. Cumparatorii erau foarte interesati sa poarte haine cu eticheta unor branduri cunoscute si apreciate sau semnatura unui designer international. Anul acesta insa, este posibil ca acesta tendinta sa se schimbe usor, iar raportul calitate-pret sa revina ca si factor primar in decizia de cumparare”, declara Ramona Stanciulescu.

In prezent, Rafar detine o retea de 28 de magazine, 14 branduri si peste 14.000 mp suprafata de vanzare.

“Vom mai deschide magazine, insa pentru aceasta depindem de proiectele de retail care se dezvolta, care nu sunt foarte multe. Suntem interesati si de spatiile comerciale care se elibereaza in mall-uri. Vom continua sa facem investitii in masura in care vom gasi proiecte interesante si certe, cu potential rapid de succes si, evident, in functie de sursele de finantare pe care le vom avea la dispozitie sau pe care vom reusi sa le atragem”, afirma Stanciulescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri