1 / 9

Securizarea prezentului: Masuri fundamentale de avut in vedere

Criza economica actuala se deosebeste de crizele anterioare prin faptul ca nu s-a declansat rapid si nici nu a avut acelasi efect.

Prabusirea serviciilor financiare a afectat economia la un nivel larg, in moduri diferite si la momente diferite. Nici o piata nu este ferita de pericol si nici o pozitie nu este sigura. In acest mediu economic aflat in schimbare rapida, fiecare companie trebuie sa evalueze permanent impactul pe care conditiile de piata l-ar putea avea asupra operatiunilor sale.

Astfel, 78% din respondenti au declarat ca firmele lor acorda o importanta sporita protejarii activelor, arata un studiu realizat de Ernst & Young impreuna cu 300 de directori din toata lumea in luna ianuarie 2009.

Circa 75% din respondenti au gasit modalitati de pastrare a lichiditatilor in contextul actual, iar 68% au pus in practica un sistem de revizuire descendenta (top-down) a modului prezent de gestionare a numerarului si a fluxurilor de numerar.

Potrivit Ernst & Young, companiile trebuie sa isi consolideze pozitia identificand si rezolvand rapid aspectele critice, in scopul protejarii impotriva scaderii valorii sau pentru a fi mai bine plasate si a profita de eventualele oportunitati. Pentru a gestiona riscurile aparute in urma schimbarilor fortelor de pe piata, o companie trebuie neaparat sa analizeze per ansamblu capacitatea sa de a avea acces la lichiditati, de a gestiona si pune in miscare lichiditati si de a controla costurile. Aceasta analiza trebuie sa cuprinda nu doar activitatea proprie, ci si situatia economica a clientilor si furnizorilor.

Orice societate comerciala trebuie sa fie la curent cu si sa ia masuri in ceea priveste semnalele de alarma cum ar fi cele legate de profit, contracte de creante bancare incalcate, clienti mari care cauta alternative pentru furnizorii lor actuali, plecari neasteptate ale unor membri din consiliul de administratie, probleme in retinerea angajatilor cu experienta sau o crestere dramatica a fluctuatiei de personal.

Masuri fundamentale in vreme de criza

1. Vanzarea activelor
2. Asigurarea accesului la lichiditati
3. Introducerea unor masuri de reducere a costurilor
4. Analizarea relatiei cu clientii si furnizorii
5. Pregatirea companiei in vederea unor oferte de preluare, si
6. Gestionarea eficienta a lichiditatilor.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri