Primul magazin din Bucuresti, o investitie de 12 mil. euro

Primul magazin din Bucuresti, o investitie de 12 mil. euro" Avand in vedere ca Dedeman a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 250 de milioane de euro cu 12 magazine, dar si ca in 2009 mizam pe aceleasi vanzari, in conditiile in care vom mai deschide inca 4 unitati, este foarte probabil ca in 2015, cand ne-am propus sa avem 30 de magazine sa ajungem la jumatate de miliard de euro", spune Dragos Paval (foto), presedintele si actionarul majoritar al Dedeman.

Reteaua de magazine Dedeman numara in prezent 13 unitati, dupa ce vineri a fost deschis primul magazin din Bucuresti, in urma unei investitii de 12 milioane de euro, suma care include si pretul terenului.

Magazinul din Bucuresti, cu o suprafata construita de 12.500 de metri patrati, este amplasat pe un teren de 30.000 de metri patrati. Pana la sfarsitul anului, Dedeman urmeaza sa mai deschida inca trei magazine, in Bucuresti, Buzau si Iasi.

"Urmatorul magazin din Bucuresti va avea o suprafata construita de 14.500 de metri patrati si va fi finalizat in toamna acestui an", afirma Paval. Daca primul magazin este localizat pe Soseaua Giurgiului, noua locatie din Capitala va fi amplasata in cartierul Militari, in zona Valea Cascadelor.

Paval a precizat ca cel de-al doilea magazin va fi construit pe un teren de 25.000 de metri patrati. " Terenul a fost cumparat anul trecut, in parteneriat cu cei de la Selgros. Noi am platit banii pentru 30% din teren, restul fiind achitat de Selgros", a declarat Paval pentru Wall-Street, fara a preciza insa care a fost pretul de achizitie al terenului.

Planul de investitii pentru acest an 25 mil. euro

Dedeman va investi in total 25 de milioane de euro in deschiderea celor patru magazine din 2009, excluzand pretul terenurilor si primul stoc de marfa, care ajunge, ca valoare, la o medie de 3-4 milioane de euro. Anul viitor, reteaua de retail se va imbogati cu inca patru magazine, numele oraselor in care urmeaza sa fie amplasate noile unitati nefiind deocamdata publice.

Avand in vedere ca investitia medie in deschiderea unui magazin este de aproximativ 5 milioane euro, suma totala pe care o va aloca Dedeman in 2010 doar pentru constructia noilor unitati va depasi 20 de milioane de euro.

Oficialii companiei isi manifestau anul trecut intentia de a se extinde si in afara Romaniei, pe pietele vecine. " Am tatonat doua piete: Moldova si Ucraina. Ceea ce pot spune este ca am ramas doar la stadiul de tatonari", spune Paval.


Vanzarile au scazut usor in T1

Vanzarile au scazut usor in T1Grupul Dedeman, care cuprinde trei divizii - constructii, automobile, camioane, a inregistrat o cifra de afaceri consolidata de 265 de milioane de euro in 2008, in crestere cu 35% fata de anul trecut.

" La nivel grupului, 2009 s-ar putea sa aduca o usoara descrestere a cifrei de afaceri, din cauza scaderii pietei de auto. Am restructurat deja divizia de automobile a grupului si am eliminat opt posturi din 170. Oamenii nu au fost concediati, cei care au dorit fiind mutati pe alte joburi", spune Dragos Paval, presedintele si actionarul majoritar al Dedeman.

Divizia de distrubutie de materiale de constructii a avut o cifra de afaceri de 250 de milioane euro anul trecut, in crestere cu 35% fata de 2007, cand a avut afaceri de 184,5 milioane de euro.

In primul trimestru al acestui an, vanzarile retelei Dedeman au inregistrat o scadere de cateva procente fata de perioada similara a lui 2008, atat in volum cat si in valoare, din cauza declinului cererii de materiale de contructii.

Grupul Dedeman a fost infiintat in 1992 si are circa 3.000 de angajati la nivel national. Principalii concurenti ai Dedeman sunt Hornbach (Germania), Praktiker ( Germania), Bricostore (Franta) si BauMax (Austria), precum si reteaua de magazine Ambient Sibiu.