Durata negocierilor: aproximativ o luna si jumatate

Durata negocierilor: aproximativ o luna si jumatateHeineken a achizitionat in anul 2008 compania Bere Mures, detinatoare a unei fabrici de bere in Ungheni (Mures) si a unei fabrici de ape minerale in localitatea Bacaia, Hunedoara. Compania producea marcile de bere Neumarkt, Dracula si Sovata si marcile de apa minerala Cezara si Cheile Cibului. Integrarea din punct de vedere legal a Bere Mures in Heineken Romania s-a finalizat in luna aprilie a acestui an.

Ca urmare a finalizarii fuziunii, Heineken Romania a decis vanzarea diviziei de ape minerale a Bere Mures. Tranzactia a fost intermediata, sub aspect financiar, de KBC Securities. Casa de avocatura Schoenherr Romania a asistat juridic Heineken Romania in acest proces.

“Negocierile au inceput in luna martie-aprilie. Consider ca am ales un moment potrivit pentru aceasta tranzactie si am purtat niste negocieri sigure, cu o companie sigura”, a declarat, pentru Wall-Street, Ioan Balan.

Balan a motivat decizia de intrare pe segmentul apelor minerale prin faptul ca aceasta industrie este insuficient valorificata.

“Apa, fie ca vorbim de cea plata sau cea minerala, reprezinta o sursa buna, sigura, care nu se va epuiza in curand. Vorbim de o industrie in care concurenta este mare, insa este mai usor decat in piata laptelui, unde sunt mai multe aspecte care trebuie avute in vedere: grija, selectia animalelor, standardele de producer a laptelui”, spune Ioan Balan.

Potrivit acestuia, planurile pe termen mediu vizeaza exploatarea capacitatii de productie pentru intervalul iunie-septembrie, in fabrica urmand sa se produca pentru inceput doar marcile de apa Cezara si Cheile Cibinului.

“Vrem sa folosim la maxim aceasta perioada din vara. Dupa aceasta perioada vom vedea ce se va intampla, daca vom largi gama de produse. Inca nu am proiectat bugetul de investitii, insa avem disponibili aproximativ 500 mil. lei pentru a functiona la parametri normali. Daca lucrurile evolueaza bine, dupa luna iunie imi propun sa mai iau alaturi de mine inca unul sau doi parteneri”, explica Ioan Balan.

Afacerea noastra de baza consta in producerea berii

"Afacerea noastra de baza consta in producerea berii. In Romania, ne vom concentra in continuare pe producerea de marci de bere de calitate. Anuntul facut cu privire la vanzarea diviziei de ape minerale este in concordanta cu strategia noastra de business", a declarat Jan Derck van Karnebeek (foto), director general Heineken Romania.

Producatorul olandez de bere Heineken a cumparat la inceputul anului 2008 compania romaneasca Bere Mures. Potrivit unor surse din piata de profil, valoarea tranzactiei depaseste 150 milioane de euro. Bere Mures are o capacitate de productie de 1,6 milioane hectolitri, conform datelor furnizate de Heineken.

Compania Bere Mures, infiintata in anul 1992, a inregistrat in 2007 un volum al vanzarilor de 1,2 milioane de hectolitri, si are o capacitate de productie de 1,6 milioane de hectolitri, potrivit ultimelor date disponibile.

Heineken Romania a anuntat pentru 2008 o crestere a cifrei de afaceri cu pana la 20%, fata de anul precedent, ajungand la valoarea neta de 829 milioane de lei (225,2 mil. euro).

Pentru 2009, Heineken Romania va continua sa investeasca in noua sa fabrica de bere si in marca Neumarkt, precum si in celelate fabrici si marci.

Cel mai important produs al portofoliului, marca Heineken, a avut o crestere de 26%, in 2008.

Cifra de afaceri a Heineken Romania s-a ridicat, in 2007, la valoarea de 700 de milioane de lei, in crestere cu 18%, fata de 2006.

Heineken Romania are o cota de piata de 29% pe piata de bere din Romania. Portofoliul de marci oferit de Heineken Romania acopera toate segmentele pietei: Heineken, Zipfer (import), Edelweiss (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Gambrinus, Harghita si Hategana.

Principalii competitori ai Heineken pe piata producatorilor de bere din tara sunt companiile Inbev si United Romanian Breweries Bereprod (URBB), prin intermediul marcilor Stella Artois, respectiv Tuborg si Carlsberg.

2008 in piata apelor minerale, marcat de tranzactia Carpatina-Herculane Water

2008 in piata apelor minerale, marcat de tranzactia Carpatina-Herculane WaterLa 6 iunie, Carpatina a achizitionat partile sociale reprezentand 100% din capitalul social al Herculane Water si doua terenuri situate in Localitatea Lunca Varnita, actualmente str. Trandafirilor 109, Baile Herculane, jud. Caras Severin, in suprafata de 5.975,5 metri patrati si respectiv de 1.438,5 metri patrati, aferente fabricii de imbuteliat apa. Valoarea tranzactiei nu a fost precizata.

De asemenea, compania a preluat si si constructia existenta, identificata ca "fabrica de imbutaliat apa plata", precum si echipamente si bunuri mobile destinate activitatii de imbuteliere a apei minerale, potrivit comunicatului transmis pietei Rasdaq de firma Lipomin, actionarul majoritar al Carpatina.

Lipomin Lipova, detinatorul marcii de apa minerala Carpatina anunta anul trecut ca vizeaza, in urmatorii 2-3 ani, o pozitionare in primele trei optiuni ale consumatorului roman in ceea ce priveste apa minerala.

Cota de piata a Lipomin si Carpatina pe segmentul de apa minerala imbuteliata la pet este estimata pentru anul acesta la un minim de 12%. In plus, Mihai Bratu, presedintele Lipomin, preconiza la momentul respectiv ca valoarea vanzarilor Lipomin ar putea atinge in 2009 15 milioane de euro.

In anul 2007, Carpatina si Lipomin au imbuteliat si vandut 74 milioane litri de apa, vanzari care s-au ridicat la aproximativ 10 milioane de euro.
Cele doua companii detin aproximativ 7 % din piata romaneasca de apa minerala imbuteliata la pet.

Titlurile companiei se tranzactioneaza la categoria de baza a pietei Rasdaq, sub simbolul LIPO.