1968 - 20 de angajati si 20 de produse. 2008 - peste 400 de produse si afaceri de 24 mil. euro

1968 - 20 de angajati si 20 de produse. 2008 - peste 400 de produse si afaceri de 24 mil. euroDaca in anul 1968, Farmec Cluj-Napoca nu era decat o companie cu 20 de angajati si un portofoliu de 40 de produse, in prezent compania este cel mare producator autohton de cosmetice, cu o cifra de afaceri de 24,4 mil. euro in 2008, in crestere cu 22% fata de 2007, si peste 550 de angajati.

In luna decembrie 2008, compania raporta o cifra de afaceri de 2,1 mil. euro, in crestere cu 23,5% fata de noiembrie.

“Evolutia pozitiva se datoreaza investitiilor realizate in decursul anului pentru modernizarea procesului de productie si aducerea lui la standardele tehnologice si ecologice din Uniunea Europeana, sau pentru eficientizarea distributiei, dar este in egala masura si rezultatul eforturilor de a creste vanzarile. A fost un an in care am venit cu produse noi, adaptate la cerintele si posibilitatile financiare ale consumatorilor romani, lansarile fiind insotite de diferite oferte speciale si promotii”, spune Mihaela Turdean (foto).

Cel mai important eveniment al anului trecut a fost achizitionarea, in luna iunie, a drepturilor asupra marcii Gerovital de la compania Gerovital Cosmetics, tranzactie evaluata la 1,2 mil. euro, care da posibilitatea producatorului roman sa dezvolte acest brand incepand cu 2009.

Farmec avea la finalul anului 2008 o cota de piata cantitativa de 25,77% pe segmentul produselor pentru ingrijirea fetei, 30,37% pe segmentul cleansing si 9,05% pe cel de ingrijire corporala.

“Produsele noastre au inregistrat cote de piata care ne situeaza intre primele companii de pe piata. Laptele Doina a fost lider pe piata demachiantelor, cu o medie a cotei cantitative de 15,33%, iar Gerovital, unul dintre brandurile de referinta ale companiei, a inregistrat o cota cantitativa, pe segmentul produselor de ingrijire faciala, de 12,40%. Rezultate foarte bune au inregistrat si gamele Nufar si Triumf, care au incheiat anul ca lideri de piata pe segmentul detartrantilor si al produselor de curatare pentru bucatarie, cu cote de piata cantitative de 53,1%, respectiv 53,3%”, afirma directorul general al companiei.

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor pentru primul trimestru din 2009, Farmec a raportat cresteri in luna martie ca urmare a lansarilor de produse si oferte-cadou dedicate Sarbatorilor de primavara. Astfel, gamele Aslavital si Farmec au inregistrat cresteri de 30%, respectiv 22,3% fata de luna ianuarie. O evolutie semnificativa au avut-o si deodorantele pentru barbati din gama Athos, care au raportat in primul trimestru al lui 2009 vanzari cantitative mai mari cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit Mihaelei Turdean.

La nivelul primului trimestru, vanzarile Farmec au totalizat 4,6 mil. euro, in crestere cu 6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Obiective pentru 2009

Obiective pentru 2009Mentinerea pozitiei pe piata de profil, consolidarea brandului Gerovital si continuarea masurilor de retehnologizare initiate in anii trecuti in vederea reducerii costurilor de productie reprezinta cateva din obiectivele stabilite de Farmec pentru acest an.

“Primul nostru obiectiv este mentinerea pozitiei pe piata, urmat de consolidarea brandului Gerovital, pentru care avem drepturi depline de utilizare din iunie 2008. In primul trimestru am lansat numeroase noutati - gama antirid cu efect de lifting, Aslavital Lift Instant, o noua linie de plaja, completata cu produse de ultima generatie, benzile depilatoare Farmec, nuante noi pentru lacurile de unghii - si vom continua in acelasi ritm pe parcursul anului, urmand sa venim cu o noua linie Gerovital, adresata femeilor tinere si alte cateva noutati”, declara Mihaela Turdean.

Pentru 2009, compania estimeaza o crestere a afacerilor de 5%. “Am preferat sa fim conservatori atunci cand am facut estimarile, date fiind conditiile de piata. Cu toate acestea, vanzarile pe primele patru luni ale anului 2009 au confirmat o crestere mai mare decat cea estimata initial”, spune Turdean.

Evolutia cursului valutar a afectat business-ul Farmec, insa compania a implementat din timp un program realizat cu ajutorul unor consultanti externi, care vizeaza cresterea productivitatii si eficienta utilizarii resurselor in toate departamentele.

“Mizam in continuare pe reteaua proprie de distributie si pe proiectele de colaborare cu diferite multinationale pentru a depasi aceasta perioada dificila”, explica Mihaela Turdean.

Farmec are o strategie integrata de comunicare, segment care atrage o parte importanta a bugetului companiei. Pe langa activitatile de PR, media planning si publicitate, care au fost externalizate catre agentii specializate, compania va apela si la promotii, concursuri, oferte speciale in magazine sau in publicatiile pentru femei.

Consumatorul roman - mai precaut si orientat spre produse de calitate

Consumatorul roman - mai precaut si orientat spre produse de calitatePiata locala a cosmeticelor s-a ridicat anul trecut la valoarea de 600 de milioane de euro, fiind inca o industrie in curs de dezvoltare si maturizare, considera directorul general Farmec.

“In ultimii ani, datorita dezvoltarii pietei si influentei mass-media, consumatorul roman a devenit mai informat despre calitatea produselor cosmetice, mai selectiv si mai atent la raportul calitate-pret. Oferta autohtona de calitate a inceput sa fie din ce in mai apreciata, cu atat mai mult cu cat s-a adaptat foarte bine cerintelor pietei. Romanii cumpara nu doar produse de import, ci si produse cosmetice romanesti de calitate”, declara Mihaela Turdean.

Din categoria produselor cosmetice preferate de romani fac parte cele care contin un numar mare de ingrediente naturale, nemodificate genetic, cel mai vandut segment fiind in continuare cel al produselor pentru fata. “Se inscriu in tendinte produsele care folosesc acidul hialuronic, colagenul de origine marina, laptisorul de matca, acestea fiind principii active cu proprietati puternic regenerante”, explica Turdean.
Potrivit acesteia, piata locala a cosmeticelor a raportat o incetinire a ritmului de crestere la inceputul acestui an, in contextul situatiei economice dificile.

“Insa odata cu inceputul primaverii, care aduce o inmultire a ofertelor, am asistat la o revenire, pe care am simtit-o si noi. In acest an, schimbarea se observa mai ales la nivelul consumatorului, care este mai precaut cand vine vorba de cheltuieli si se orienteaza catre produse de calitate, in care are incredere si care ii pot oferi totodata un pret care sa il avantajeze, adica va conta loialitatea fata de un anumit brand dar si acel raport corect calitate-pret despre care vorbeam mai sus”, afirma Turdean.

“Criza a fost resimtita si in acest sector, odata cu cresterea cursului valutar, incepand cu ultimul trimestru al anului trecut. Cu toate acestea, industria cosmetica este mai putin afectata, datorita faptului ca produsele cosmetice nu reprezinta investitii pe termen lung, ci multe dintre ele sunt, dimpotriva, produse de stricta necesitate, la care nu poti renunta”, adauga oficialul Farmec.

Farmec SA Cluj-Napoca, cea mai mare companie producatoare de produse cosmetice din Romania, detine marci recunoscute international, printre care se regasesc Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec, Aslamed, Doina, Ada, Obsesie, Athos si Dermofarm.

Produsele Farmec sunt prezente in tari de pe toate continentele lumii, cum ar fi Ungaria, Polonia, Serbia, Anglia, Austria, Belgia, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Germania, Italia, Spania, Olanda, Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Liban, Iordania, Thailanda, Japonia, SUA si Canada. Din 2002, drept recunoastere a calitatii produselor sale, compania Farmec SA Cluj-Napoca detine Certificatul International de Calitate ISO 9001.