1 / 4

1968 - 20 de angajati si 20 de produse. 2008 - peste 400 de produse si afaceri de 24 mil. euro

Daca in anul 1968, Farmec Cluj-Napoca nu era decat o companie cu 20 de angajati si un portofoliu de 40 de produse, in prezent compania este cel mare producator autohton de cosmetice, cu o cifra de afaceri de 24,4 mil. euro in 2008, in crestere cu 22% fata de 2007, si peste 550 de angajati.

In luna decembrie 2008, compania raporta o cifra de afaceri de 2,1 mil. euro, in crestere cu 23,5% fata de noiembrie.

“Evolutia pozitiva se datoreaza investitiilor realizate in decursul anului pentru modernizarea procesului de productie si aducerea lui la standardele tehnologice si ecologice din Uniunea Europeana, sau pentru eficientizarea distributiei, dar este in egala masura si rezultatul eforturilor de a creste vanzarile. A fost un an in care am venit cu produse noi, adaptate la cerintele si posibilitatile financiare ale consumatorilor romani, lansarile fiind insotite de diferite oferte speciale si promotii”, spune Mihaela Turdean (foto).

Cel mai important eveniment al anului trecut a fost achizitionarea, in luna iunie, a drepturilor asupra marcii Gerovital de la compania Gerovital Cosmetics, tranzactie evaluata la 1,2 mil. euro, care da posibilitatea producatorului roman sa dezvolte acest brand incepand cu 2009.

Farmec avea la finalul anului 2008 o cota de piata cantitativa de 25,77% pe segmentul produselor pentru ingrijirea fetei, 30,37% pe segmentul cleansing si 9,05% pe cel de ingrijire corporala.

“Produsele noastre au inregistrat cote de piata care ne situeaza intre primele companii de pe piata. Laptele Doina a fost lider pe piata demachiantelor, cu o medie a cotei cantitative de 15,33%, iar Gerovital, unul dintre brandurile de referinta ale companiei, a inregistrat o cota cantitativa, pe segmentul produselor de ingrijire faciala, de 12,40%. Rezultate foarte bune au inregistrat si gamele Nufar si Triumf, care au incheiat anul ca lideri de piata pe segmentul detartrantilor si al produselor de curatare pentru bucatarie, cu cote de piata cantitative de 53,1%, respectiv 53,3%”, afirma directorul general al companiei.

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor pentru primul trimestru din 2009, Farmec a raportat cresteri in luna martie ca urmare a lansarilor de produse si oferte-cadou dedicate Sarbatorilor de primavara. Astfel, gamele Aslavital si Farmec au inregistrat cresteri de 30%, respectiv 22,3% fata de luna ianuarie. O evolutie semnificativa au avut-o si deodorantele pentru barbati din gama Athos, care au raportat in primul trimestru al lui 2009 vanzari cantitative mai mari cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit Mihaelei Turdean.

La nivelul primului trimestru, vanzarile Farmec au totalizat 4,6 mil. euro, in crestere cu 6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri