1 / 4

Fuziuni si achizitii pe timp de criza

Specialistii consultati de Wall-Street se asteapta la o revenire substantiala a sectorului de fuziuni si achizitii din retail, atat in plina criza, cat si la la finalul declinului economic, in momentul cand investitorii strategici si cei financiari vor considera ca problema activelor neprofitabile a fost rezolvata.

“Este posibil ca unele oferte sa fie cu atat mai interesante in aceasta perioada de criza. Pentru ca, asa cum se stie, afacerile cu adevarat profitabile se fac pe timp de criza. Prin urmare, in situatia actuala, unele preturi pot deveni chiar foarte avantajoase pentru cumparatori, si, bineinteles, ofertele cu atat mai interesante”, a declarat, pentru Wall-Street, Andi Dumitrescu, director general GfK Romania, companie de cercetare de piata.

In opinia acestuia, piata de retail alimentar autohtona este inca in plin proces de maturizare, iar eventualele fuziuni si achizitii ar grabi acest proces. “In intervalul 2004 – 2006, un val puternic de fuziuni si achizitii si-a facut simtita prezenta (prin intrarea pe piata a Carrefour, Julius Meinl, Edeka, sau Delhaize). Chiar daca nu in acelasi ritm alert, nu este exclus ca acest proces de M&A sa continue, cu atat mai mult cu cat piata noastra nu este foarte matura”, preconizeaza reprezentantul GfK.

Dar cum orice proces de achizitie presupune o perioada de negocieri destul de indelungata (de multe ori de peste un an), Dumitrescu estimeaza ca, cel mai devreme la sfarsitul acestui an, vom asista la deal-uri pe piata de retail alimentar.

“Cu siguranta, vor avea loc fuziuni si achizitii pe piata locala de retail alimentar in urmatoarea perioada, principala tinta fiind retailerii locali”, este de parere si Flavian Pandele (foto), directorul general al furnizorului de servicii de consultanta integrata pentru retail, IMS Retail Bucharest. In plus, in opinia lui Pandele, retailerii isi vor largi si retelele proprii, pe fondul scaderii pretului la terenuri.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri