1 / 4

Criza economica impulsioneaza consolidarea pietei lactatelor

Evolutia pietei produselor lactate din Romania reflecta evolutia intregii industrii de profil din Europa, influentata puternic de preturile mici, consumul de baza scazut ca valoare, promotii care atrag consumatorul si lupta pentru spatiul de pe raft.

“Peste doi ani, piata va fi disputata de «plutonul» de frunte desprins prin consolidare-cativa jucatori mari care vor ramane pentru ca vor avea forta financiara sa-si promoveze brandurile. Mentinerea si evolutia ascendenta in vreme de criza inseamna bugete importante pentru a promova si a vinde mai ieftin si strategii bune. Cei care vor reusi sa joace adaptat si profesionist vor juca mai departe. Acesti cativa jucatori mari vor putea beneficia in continuare de potentialul de crestere al pietei care se mentine”, declara Raul Ciurtin (foto).

In schimb, toti procesatorii mici si medii vor disparea din piata pentru ca nu vor face fata presiunii generate in primul rand de preturile mici si de valoarea scazuta a consumului, situatie care se aplica si in cazul producatorilor de lapte-fermierii.

“Vor mai ramane jucatori de nisa, dar foarte putini. Laptele materie prima ieftin care intra in tara prin import ataca politica slaba in agricultura si accentueaza lipsa de eficienta deja existenta a majoritatii fermierilor romani, conducandu-i spre faliment. Putini dintre producatorii si procesatorii de lapte sunt pregatiti sa faca fata contextului economic actual”, crede presedintele Albalact.

Principalii jucatori din piata de profil sunt Tnuva, Danone, Friesland&Napolact, Albalact si Lactalis, insumand o cota de piata de 65,2% in volum si 69,4% in valoare.

Piata produselor lactate ar putea sa creasca in 2009 cu circa 5%, pana la 1,15 miliarde euro, daca isi mentine trendul de crestere manifestat in lunile mai si iunie, cand s-a majorat cu 4,5%, comparativ cu perioada similara din 2008, potrivit Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL).

Piata locala a produselor lactate a atins in 2008 valoarea de 1,1 mld. euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri