1 / 5

Revenire a pietei in primavara

“Piata de training incepe sa aiba puls, in sensul in care multe dintre bugetele de training ale companiilor au inceput sa se dezmorteasca”, afirma Nineta Ceaus, consultant training si dezvoltare in cadrul Codecs, cu afaceri estimate la 6 milioane de euro in 2008.

Chiar si asa, businessurile sunt in continuare pe minus, iar sfarsitul de an ramane la fel de imprevizibil, precum situatia economica.

Dezmortirea pietei, care a inceput sa fie vizibila de la jumatatea primaverii, a adus o alta problema pentru firmele de training, care s-au vazut puse in situatia de a livra volume mai mari ca anul trecut.

„In mai a venit primavara. Incet, dar timid, firmele au inceput sa realizeze ca de fapt criza nu e chiar sfarsitul lumii si ca ar avea ceva bugete de training aprobate pentru anul acesta. Si uite-asa, cine a avut in camara destule conserve sa reziste pana in mai a inceput sa livreze (cursuri – n.red.). Evident la un volum total diferit fata de cel din 2007 sau 2008. Dar vara lui 2009 se anunta mai mult decat aglomerata in sesiuni de training”, spune Marius Balasoiu, managing partner la ForPeople, cu afaceri de 0,3-0,4 milioane de euro in 2008.

Sesiunile de training din perioada verii s-au inmultit si pentru grupul de firme de training Trend Consult, cu afaceri de 1,1 milioane de euro in 2008.

Reprezentantii companiei se asteapta sa livreze in iunie-august cu 30% mai multe traininguri decat in aceeasi perioada a anului trecut. Per ansamblu insa, afacerile Trend Consult au scazut cu 30-40% in primul semestru, un declin similar fiind inregistrat si de ForPeople.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri