Noua companie, vanzari potentiale de peste 100 de mil. euro

Noua companie, vanzari potentiale de peste 100 de mil. euro"Daca tranzactia ar fi completa si imediata, am obtine o entitate cu vanzari de circa 50 de milioane de euro anual, cu o cota de piata de 2,4%, ceea ce ar plasa cele doua companii in ierarhia la zi (clasamentul intocmit trimestrial de Cegedim cu privire la vanzarile celor mai mari companii farma - n. red.) pe locul al 13-lea", a declarat pentru Wall-Street Petru Craciun, directorul general al filialei locale a firmei de studii si analize de piata Cegedim.

O ipoteza care, extinsa pentru urmatorii doi-trei ani si incluzand viitoare produse lansate, ar putea insemna vanzari de aproximativ 100 de milioane de euro, potrivit consultantului farma Adrian Lakatos (foto).

In practica insa, aceste calculele ar putea fi altele si asta pentru ca desi portofoliile celor doua companii sunt in mare parte complementare, exista o potentiala canibalizare pe segmentul medicamentelor cardiovasculare, acolo unde LaborMed este mai bine reprezentat. De aceea, este posibil ca in urma tranzactiei sa se renunte la unele produse.

In fapt, afirma specialistii din domeniu, doua scenarii de tranzactie au fost analizate: preluarea intregului portofoliu Ozone sau doar a anumitor produse din acesta.

Una dintre cele mai puternice ratiuni ale tranzactiei este nevoia Labormed de a se diversifica in zona OTC-urilor, in situatia in care pretul la medicamente etice este serios impactat. Portofoliul reunit al celor doua companii, spune directorul general al Cegedim, este suficient de complementar, sustinand astfel credibilitatea variantei de achizitie a portofoliului.

Rasturnari in clasament

Rasturnari in clasamentPotrivit celui mai recent raport emis de Cegedim pentru primul trimestru al anului, pe locul al 13-lea se afla compania Menarini, cu vanzari pentru perioada aferenta de 40,8 milioane de lei, si aproape de producatori ca Zentiva (locul opt, cu 74,5 milioane lei si o cota de piata de 3,7%) si Antibiotice (locul al zecelea, cu vanzari de 55,8 milioane de lei).

"Noul jucator ar avea o dimensiune asemenatoare cu principalii jucatori de generice (medicamente iesite de sub patent - n. red.) si OTC (medicamente eliberate fara reteta - n. red.) din Romania, adica Antibiotice, Zentiva si Terapia Ranbaxy, este de parere Lakatos.

Pe de alta parte, crede directorul general al Cegedim, chiar daca noua entitate rezultata ar intra in apropierea primelor 10 companii, aceasta nu ar reprezenta o amenintare directa pentru nici o companie din cele depasite. "Probabil ca efecte indirecte s-a pute resimti la companiile care activeaza in special pe piata medicamentelor cardiovasculare si a celor pentru sistemul nervos central", a subliniat Petru Craciun (foto).

Rampa de lansare pentru extinderea in regiune

Rampa de lansare pentru extinderea in regiuneTranzactia dintre Advent si Ozone ar putea deschide noi oportunitati pentru LaborMed. Lakatos crede ca subsidiarele din regiune ale Ozone ar putea constitui o platforma de export a portofoliului Labormed de generice. Filiala din Romania a grupului Ozone a reprezentat un vector de extindere in Zona Centrala si de Est, aceasta fiind prima dintr-un sir de alte deschideri de subsidiare in Polonia, Bulgaria, Cehia, Slovacia si Ungaria.

Anul trecut, din cifra de afaceri de 77 de milioane de euro realizata la nivel de grup, Romania a inregistrat afaceri de 35,1 milioane de euro.

Compania, controlata de actionarii A&D Pharma, cel mai puternic grup farmaceutic la nivel local, activeaza pe piata locala printr-o filiala incepand cu 2002.

Unele voci din piata afirma ca si celelalte filiale ale companiei urmeaza sa fie restructurate, o varianta valabila pentru acestea fiind si aceea a integrarii in A&D Pharma. De altfel, aceasta ipoteza ar fi reprezentant, in cazul filialei romanesti, o ultima solutie in cazul in care orice incercare de vanzare ar fi esuat, potrivit acelorasi surse.