"Atentie la modul in care cheltuim banii!"

"Atentie la modul in care cheltuim banii!"PepsiAmericas Romania a adoptat o strategie de eficientizare a costurilor, renuntand la acele lucruri “nice to have”, care nu reprezinta o necesitate imediata, in favoarea celor care reprezinta un “must have”.

“Suntem atenti la felul in care cheltuim banii, in special la modul in care calatorim in interes de afaceri. Din fericire am instalat un telefon care poate facilita videoconferinte, astfel incat nu mai sunt nevoit sa zbor din tara pentru a sustine o prezentare, o pot face din propriul meu birou, in cadrul unei videoconferinte. Daca nu e nevoie sa cheltui pe un anumit lucru, nu o face”, a declarat, pentru Wall-Street, Mike Holmes (foto), directorul general al PepsiAmericas Romania.

In schimb, compania a continuat procesul de recrutare in ciuda climatului economic dificil si nu a operat concedieri.

“Cautam in permanenta sa ne imbunatatim productivitatea. Noi ne-am crescut numarul de angajati. Cred ca asta arata increderea noastra in piata, in angajati si in produsele noastre. Planul nostru anti-criza nu a presupus concedieri sau inchideri de fabrica”, spune Holmes.

In ceea ce priveste evolutia companiei in primul semestru al acestui an, Mike Holmes sustine ca afacerile PepsiAmericas Romania au avut un ritm de crestere peste cel al pietei.

“Vanzarile nu arata la fel ca inainte, dar prin aceasta fabrica cred ca vom plusa la capitolul diversitate si vom compensa scaderea. Fabrica din Viilor nu mai era suficienta pentru a sustine productia actuala si pentru a satisface nevoia de diversitate a consumatorului”, afirma Holmes.

Potrivit acestuia, cea mai importanta evolutie in primul semestru a fost inregistrata pe segmentul carbonatate si ice tea, piata in care PepsiAmericas este prezent cu brandul Lipton.

Piata de ice tea din Romania, ritm galopant in 2008

In afara investitiei in noua locatie, compania va aloca 10 mil. dolari in unitatea de productie de la Covasna, unde este imbuteliata apa minerala Roua Muntilor.

“Avem o cota de piata sub 2% pentru Roua Muntilor, nu ne asteptam sa fim un jucator principal pe piata apei peste noapte, avem mult de lucru. Roua Muntilor reprezinta rezultatul cerintelor consumatorilor nostri din segmentul HoReCa”, explica Mike Holmes.

Sefii PepsiAmericas si-au dat acordul in 5 minute pentru proiectul Dragomiresti

Sefii PepsiAmericas si-au dat acordul in 5 minute pentru proiectul DragomirestiConstructia fabricii din Dragomiresti Vale a inceput in luna iulie 2008, in prezent fiind finalizata prima faza a proiectului – construirea cladirii, care ocupa 30.000 mp din terenul cu o suprafata de 80.000 mp detinut de companie, instalarea unei linii aseptice de imbuteliere si demararea productiei de Lipton Ice Tea. Noua unitate cuprinde deja o statie de tratare si una de epurare a apei, precum si depozit propriu, si va avea 6 linii de productie in momentul finalizarii celor 3 faze de dezvoltare. In ultimele doua etape, se vor incheia lucrarile la depozit si se va realiza in totalitate transferul productiei din locatia Viilor la noua fabrica din Dragomiresti Vale.

Transferul productiei va avea loc in anul 2011, potrivit declaratiilor lui Mike Holmes.

"La realizarea acestui proiect au contribuit 300 de persoane. Foarte multe persoane m-au intrebat in ultimele 12 luni de ce am demarat acest proiect. Valorile companiei graviteaza in jurul a patru notiuni pe care le-am aplicat si acestui proiect - este bun pentru clienti, aduce beneficii companiei, are un impact pozitiv asupra angajatilor si un impact pozitiv asupra comunitatii? Am primit patru confirmari la toate cele patru intrebari. Deci proiectul are sens", declara Holmes.

O intamplare inedita a constituit-o modul in care compania din Romania a obtinut acordul de finantare pentru aceasta fabrica din partea sefilor PepsiAmericas din Minnesota.

"Acum 12 luni a intrat in biroul meu din Viilor un tanar cu o macheta a proiectului. Am examinat macheta, am cerut asistenta din partea unui inginer care sa certifice faptul ca acest proiect poate fi pus in practica. Cel care a intrat in biroul meu atunci a fost project manager-ul Constantin Melnic, actualul director al fabricii din Dragomiresti. O alta piatra de incercare a fost in septembrie 2008 cand a trebuit sa prezentam acest proiect sefilor de la sediul central al PepsiAmericas, din Minnesota. Am intrat in videoconferinta alaturi de Petrika Jacec, VP supply chain international, si dupa cinci minute de discutie am primit acordul. In plus, am obtinut si aprobarea pentru investitia de 10 mil. dolari in fabrica din Covasna", povesteste Mike Holmes.

Avand o capacitate de productie, in stadiul final, de aproximativ 56 milioane de navete pe an, noua fabrica va genera cresterea cu 30-35% a capacitatii de productie din Romania.

In prezent, in fabrica lucreaza 70 de angajati, urmand ca la finalizarea celei de-a doua faze a proiectului, unitatea din Dragomiresti sa aiba aproximativ 300 de angajati.

Unitatea din Dragomiresti Vale este de sase ori mai mare decat fabrica din Covasna si va avea capacitatea necesara pentru a produce toata gama de produse Pepsi, Lipton si Prigat, in ambalaje PET. Aceste produse sunt destinate pietei din Romania.

PepsiAmericas in cifre

PepsiAmericas in cifreCompania PepsiAmericas, prezenta in Romania prin Quadrant Amroq Beverages (QAB), este imbuteliatorul autorizat si distribuitorul marcilor Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Light, Mountain Dew, Mirinda, 7up, Prigat, Lipton Ice Tea, Gatorade si Roua Muntilor pentru Romania si Republica Moldova.

PepsiAmericas Romania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 744.806.819 lei (202,3 mil. euro), in crestere cu 12,5% fata de 2007, cand compania afisase afaceri de 651.066.417 lei (195,5 mil. euro), potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.

De asemenea, profitul net al PepsiAmericas Romania a inregistrat in 2008 un avans de 17,5% fata de 2007, pana la 136.500.284 lei (37 mil. euro).

Totodata, in anul 2007 profitul companiei a inregistrat un avans important, de 57,8%, fata de anul 2006.

Compania a investit anul trecut aproape 3 milioane de dolari in campania de relansare a sucului Prigat.

QAB a intrat pe piata bauturilor racoritoare din Romania in anul 1991, prin imbutelierea si distributia produselor din portofoliul PepsiCo. In anul 1992, compania a inaugurat prima linie de imbuteliere PET din tara, pentru sticla de Pepsi de 1,5 litri, iar in anul 1993, QAB a lansat brandul Prigat. Din 2006, QAB face parte din PepsiAmericas.

PepsiAmericas, Inc este cel de-al doilea producator si distribuitor mondial al bauturilor PepsiCo, avand in portofoliu marci foarte cunoscute precum Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Light, Mountain Dew, Mirinda, 7up, Lipton Ice Tea si Gatorade. Cu o cifra de afaceri de aproximativ 4,9 miliarde de dolari in 2008, PepsiAmericas are peste 20.000 de angajati in toata lumea si isi desfasoara operatiunile in 33 de unitati de productie si peste 185 de centre de distributie. PepsiAmericas deserveste o zona importanta a Statelor Unite ale Americii, precum si zona Europa Centrala si de Est, ce include Ucraina, Polonia, Romania, Ungaria, Cehia si Slovacia, si zona Caraibelor.

Tranzactie de 7,8 mld. $: PepsiCo isi cumpara imbuteliatorii