1 / 4

La adapost de criza financiara

Evolutia Ivatherm dupa noua luni din acest an este catalogata drept “foarte buna”, in conditiile actuale de piata, sustine Rucsandra Hurezeanu (foto), toate produsele inregistrand cresteri datorita in principal prescriptiilor medicale, prin intermediul carora se realizeaza aproximativ trei sferturi din vanzari.

"Avem o crestere de 10% in volum, ceea ce ne pozitioneaza ca lider pe segmentul produselor pentru cuperoza, rozacee, dermatita seboreica si curatarea pielei acneice. Suntem pe locul 4 in farmacii. Concurenta ne numea «cea mai rezistenta companie la criza». Toate produsele au avut cresteri, evolutia se datoreaza in primul rand prescriptiile medicale, trei sferturi din vanzarile noastre se fac prin prescriptii medicale si numarul pacientilor nu s-a diminuat. Apoi, cred ca echipa noastra de vanzari s-a marit, a capatat experienta, vizitam cu regularitate medici dermatologi, cu care avem relatii create in timp", explica Rucsandra Hurezeanu.

Cea mai buna perioada pentru evolutia vanzarilor a fost intervalul mai-iunie. "In mai-iunie incep sa se vanda produsele pentru celulita, care sunt produse care aduc vanzari destul de mari, incep sa se vanda produsele solare, care aduc o crestere. Produsele noastre nu sunt foarte sezoniere, de aceea nici nu avem asteptari foarte mari de la perioada sarbatorilor. In general, octombrie si noiembrie sunt luni bune pentru vanzarile noastre", declara Rucsandra Hurezeanu.

In ceea ce priveste cifra de afaceri pentru acest an, oficialul Ivatherm estimeaza ca aceasta se va situa in jurul valorii de 2 mil. euro.

Producatorul Ivatherm este prezent in 1.000 de farmacii, forta de vanzari fiind alcatuita din 25 de persoane. Aproximativ 30% din vanzarile companiei sunt sustinute de lantul de farmacii Sensiblu.

Una dintre reactiile companiei la criza a fost, potrivit Rucsandrei Hurezeanu, lansarea de produse noi si inovatii, fara a oferi cifre in privinta bugetului de investitii alocat. Dintr-un portofoliu de 32 de produse, 6 au fost lansate anul acesta, compania pregatind lansarea, in luna noiembrie, a unui nou produs destinat tenului acneic, ce va incorpora un ingredient nou pe piata – sytenol A.

De asemenea, compania si-a mentinut pozitionarea de gama medie-inalta in farmacii, operand o usoara crestere de preturi la inceputul acestui an pe fondul inflatiei.

Intr-o industrie putin afectata de actualul context economic, nu poate fi vorba de optimizare a costurilor, ci mai degraba de pastrarea cotei de piata. Principalii competitori ai Ivatherm pe piata dermocosmeticelor din Romania, evaluata anul trecut la 18 mil. euro, sunt Vichy, Avene si Eucerin.

"Companiile au adoptat diverse strategii in acest sens, au actionat in mod diferit – unele dintre ele au ales sa vina cu promotii, cu scaderi de pret, cu formule in ambalaje mai mici. Cred ca aceste masuri au aerul de a le spune clientilor fideli ca pana acum plateau un pret prea mare pentru acel produs. Noi dimpotriva ne-am pastrat pozitionarea de gama medie-inalta in farmacii si ne-am concentrat eforturile pe lansarea de produse noi si inovatii. Credem ca increderea se construieste in timp si revenirea la astfel de decizii in contextul in care situatia economica se amelioreaza este de multe ori foarte dificila. Foarte important este sa pastrezi pozitionarea pe piata a marcii", spune Hurezeanu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri