Jean Valvis, inapoi la ape minerale

Jean Valvis, inapoi la ape mineraleCel mai recent anunt privind intentia de a intra pe piata apelor minerale apartine omului de afaceri de origine greaca Jean Valvis, cel care in anul 2002 iesea din afacerea Dorna Apemin in urma unei tranzactii de aproximativ 40 mil. euro.

La momentul respectiv, Valvis vindea brandurile Poiana Negri, Dorna Ape Minerale si White Spring catre gigantul Coca-Cola. In prezent, lanseaza un nou brand de apa minerala – Aqua Carpatica – un business pe care nu intentioneaza sa il vanda, ci sa ramane o afacere de familie.

Investitia in lansarea noului brand se ridica la 12,5 mil. euro, bani ce vor fi utilizati in constructia proiectului Greenfield, situat la 20 km de Vatra Dornei, reteaua de distributie, forta de munca si marketing.

Constructia fabricii din judetul Suceava a inceput in luna septembrie a acestui an, urmand ca brandul Aqua Carpatica sa fie disponibil la inceputul acestui an. Capacitatea de productie va fi pentru inceput de 100 mil. sticle pe an, echipa urmand sa fie alcatuita din aproximativ 50 de angajati. Acest proiect va fi coordonat de Stelian Chiforescu, prim-vicepresedinte al Valvis Holding.

Aqua Carpatica se pozitioneaza ca brand premium, urmand sa fie prezent atat pe plan local, cat si in afara tarii. Cu acest brand Valvis tinteste o cota de piata de 10% in urmatorii doi ani, cota ce s-ar putea dubla pana in anul 2014.

Patru au fost motivele care l-au determinat pe omul de afaceri sa decida revenirea pe piata apelor minerale: potentialul ridicat de crestere al acestei industrii, calitatea sursei de aprovizionare, lipsa constantei in gustul unor branduri deja existente si prezenta de marci de apa carbogazificate.

In prezent, consumul de apa minerala per capita in Romania este de 60 litri, in timp ce media europeana este de 130 litri.

Directorul general al Bere Azuga actionar majoritar la Perla Covasnei

Saptamana trecuta, directorul general al Bere Azuga, Violeta Moraru, a devenit cel mai mare actionar al producatorului Perla Covasnei. Astfel, Moraru detine, impreuna cu Mixt-Elis, 33,01% din Perla Covasnei, dupa ce a cumparat detinerea lui Zoltan Balasz.

Pentru pachetul de 770.000 de actiuni directorul Bere Azuga a platit 770.000 lei (180.000 euro).

Contactata de Wall-Street, Violeta Moraru a declarat ca intentioneaza sa lanseze in urmatoarea saptamana o oferta publica de preluare a restului de actiuni.

Conform legislatiei pietei de capital, actionarii care detin direct sau indirect peste 33% din capitalul social al unei companii trebuie sa initieze o oferta publica de preluare sau sa isi reduca participatia in termen de doua luni. In afara de Violeta Moraru, Bere Azuga detine 32,97% din capitalul Perla Covasnei.

“Dorim sa marim cota de piata a Perla Covasnei pana la 8% in urmatorii cinci ani. In prezent, cota de piata a companiei este undeva aproape de 2%. Am investit in Perla Covasnei intrucat cred in aceasta piata, cu o concurenta foarte mare, o piata dinamica, ce va continua sa creasca”, a declarat Violeta Moraru.

Potrivit acesteia, Perla Covasnei a raportat in intervalul ianuarie-septembrie afaceri in crestere cu 15% fata de perioada similara din 2008. Anul trecut producatorul de apa minerala a afisat afaceri de 20 mil. lei (5,4 mil. euro).

Violeta Moraru a precizat ca in 2010 bugetul de investitii va fi directionat in special in extinderea retelei de distributie si in marketing. Compania a finalizat anul acesta investitiile de 2,5 mil. euro in marirea capacitatii de productie, suficienta pentru urmatorii cinci ani, afirma Moraru.

La inceputul acestui an, familia Moraru a vandut prin firma Rombat Trans International, 70,7% din actiunile producatorului Bere Azuga catre Ursus Breweries pentru suma de 7,15 mil. euro.

Ioan Balan de la Covalact la divizia de ape minerale a Heineken

Ioan Balan, 61 de ani, cel care a vandut in anul 2007 70% din actiunile producatorului Covalact, a cumparat in luna mai fabrica de ape minerale aflata in portofoliul Heineken Romania, in urma unor negocieri care au durat 6 saptamani.

Heineken a achizitionat in anul 2008 compania Bere Mures, detinatoare a unei fabrici de bere in Ungheni (Mures) si a unei fabrici de ape minerale in localitatea Bacaia, Hunedoara. Compania producea marcile de bere Neumarkt, Dracula si Sovata si marcile de apa minerala Cezara si Cheile Cibului. Integrarea din punct de vedere legal a Bere Mures in Heineken Romania s-a finalizat in luna aprilie a acestui an.

Ca urmare a finalizarii fuziunii, Heineken Romania a decis vanzarea diviziei de ape minerale a Bere Mures. Tranzactia a fost intermediata, sub aspect financiar, de KBC Securities. Casa de avocatura Schoenherr Romania a asistat juridic Heineken Romania in acest proces.

La momentul respectiv, Balan declara ca pentru inceput fabrica va produce doar brandurile Cezara si Cheile Cibinului, avand disponibil un buget de 500 mil. lei pentru a functiona “in parametri normali”.

Balan a motivat atunci decizia de intrare pe segmentul apelor minerale prin faptul ca aceasta industrie este insuficient valorificata.

Industria apelor minerale este printre putinele in care investitorii romani detin ponderea cea mai mare. Cel mai mare imbuteliator local este grupul Romaqua, controlat de Octavian Cretu, urmat de Coca-Cola HBC si grupul European Drinks, detinut de fratii Ioan si Viorel Micula.

URBB isi adauga in portofoliu si apa minerala

URBB isi adauga in portofoliu si apa mineralaUnited Romanian Breweries Bereprod (URBB), unul dintre cei mai mari producatori de bauturi de pe piata locala, prezent atat pe piata berii, cat si pe cea a bauturilor racoritoare, a anuntat ca isi extinde activitatea pe piata apelor minerale, prin dezvoltarea unui proiect de tip Greenfield cu o investitia totala ce depaseste 10 mil. euro.

Proiectul de constructie a noii fabrici, amplasata in localitatea Bilbor (judetul Harghita), la 12 km de Borsec, pe drumul intre Toplita si Vatra Dornei, a fost deja demarat, urmand ca pana la sfarsitul anului in curs sa fie produse primele sticle.

Sursa de apa este localizata intr-o zona rurala, departe de industrie si agricultura, intr-o rezervatie naturala. Capacitatea sursei este de 7 litri/secunda.

“Suntem pe ultima 100 de metri de a incepe comercializarea brandului de apa minerala. Nu stiu insa daca vom intra in magazine cu aceasta marca in toamna acestui an, poate la anul, in primavara. Nu vom fi un jucator de nisa pe piata de apa minerala, tintim pe termen lung locul 3 sau 4”, explica la momentul respectiv Shachar Shaine, presedinte URBB&Carlsrom Beverage.

La fabrica din localitatea Bilbor lucreaza deja 20 de angajati, in zona productie.

Afacerile United Romanian Breweries Bereprod (URBB) s-au situat anul trecut la valoarea de 93,3 mil. euro (343.614.108 lei), in crestere fata de 2007 – 90,6 mil. euro (301.736.346 lei). In schimb, producatorul de bere a finalizat anul trecut pe pierdere, valoarea acesteia fiind de 8,2 mil. euro (30.514.777 lei), potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.

La finalul anului 2008, vanzarile URBB au crescut cu 12% in volum, valoare care include atat vanzarile de bere, cat si cele de bauturi racoritoare. Vanzarile de bere au reprezentat 85% din totalul vanzarilor, in timp ce marcile cu cele mai mari cresteri au fost Tuborg si Holsten.

Cifra de afaceri a companiei s-a majorat in 2008 cu 18% fata de 2007.

Portofoliul URBB cuprinde marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness, Holsten si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini.