1 / 5

Tatoiu: Bucuriile mici si mai putin costisitoare fac trecerea prin furtuna mai suportabila

Anul 2009 a fost marcat de descresterea puterii de cumparare, dar nu in aceeasi masura in care a fost afectata piata auto si cea imobiliara, considera Monica Tatoiu (foto), director general al Cosmetics Oriflame Romania.

“Nevoile consumatorului sunt mult mai sofisticate atunci cand puterea de cumparare este mare. Pe masura ce aceasta se reduce consumatorul se reorienteaza spre satisfacerea unor nevoi generale”, spune Tatoiu. Criza imi amana plecarea de la conducerea companiei

Una dintre tendintele observate de catre oficialul Oriflame consta in orientarea spre produse “basic”, sampoane, geluri de dus, parfumuri cu un pret de 60 lei, gablonturi in loc de marochinarie, creme de fata cu pret de entry, respectiv renuntare la produsele ce satisfac nevoi speciale, gen peeling sau creme de fata pentru barbati.

De asemenea, consumatorii romani au devenit mai atenti cu bugetul familiei, exceptie de la aceasta regula facand tinerii.

La randul sau, Horea Turdean, director de marketing si vanzari in cadrul Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producator autohton de cosmetice, sustine ca 2009 a inceput ca un an dificil, in care fiecare companie si-a regandit strategia si bugetele si in care evolutia cursului valutar s-a facut simtita in cifrele de afaceri.

“A fost un an al cumpatarii, in care consumatorii au ales rational, insa fara a renunta la brandurile favorite si la calitate. Am vazut un cumparator atent la ceea ce achizitioneaza si mult mai receptiv la ofertele de tip marca privata ale retailerilor si la produsele romanesti”, declara Turdean.

Pe de alta parte, consumatorii romani au fost mai atenti nu atat la pretul produselor, cat mai ales la calitatea pe care o ofera in schimbul acelui pret, considera Horea Turdean.

“Au cumparat produse necesare, branduri cu care au o relatie apropiata si au fost mai putin dispusi sa faca alegeri impulsive. Una dintre tendintele importante care s-au conturat anul acesta a fost redescoperirea produselor romanesti de calitate, incurajata mai intai in presa, prin diferite campanii si simtita apoi la raft”, spune oficialul Farmec.

In urma cu 10 ani majoritatea companiilor din piata cosmeticelor erau prezente doar cu produse clasice, fara extensii de gama sau produse de nisa, isi aminteste Razvan Diratian, seful operatiunilor Avon pe Romania si Republica Moldova.

“Preferintele consumatorilor nu erau atat de rafinate. Segmentul de retail era destul de slab reprezentat, existau doar magazine specializate in produse cosmetice. Consumul de produse cosmetice era net inferior fata de prezent. Cred ca si informatiile care existau pe piata erau mult mai putine, de fapt un avantaj important pe care canalul de vanzari directe il aduce in comunicarea cu clientul”, spune Diratian.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri