Promovare agresiva la un cost cu sase zerouri

Promovare agresiva la un cost cu sase zerouriAceasta pare sa fie filozofia anumitor companii din sectorul constructiilor, in anul de criza din 2009, cand majoritatea vanzatorilor se lupta sa comercializeze volume cat mai mari, cat mai repede si, daca se poate, cu profit rezonabil.

Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut de fondul suedez de investitii Oresa Ventures, a investit de la inceputul anului peste un milion de euro in promovarea pe canalele de televiziune a brandurilor Savana cu Teflon pentru baie si bucatarie, brand premium si Innenweiss.

Datorita investitiilor in promovarea celor doua branduri, precum si a deciziei adoptate inca din 2008, care a prevazut renuntarea de la comercializare a peste 400 de produse adiacente businessului, Fabryo a reusit sa-si mentina afacerile din primele noua luni ale anului, la un nivel comparabil cu cel inregistat in aceeasi perioada a anului trecut.

“Fara aceste campanii nu am fi reusit sa atingem mentinerea afacerilor. In perioada iunie-august, cand am promovat brandul Innenweiss, vanzarile au crescut cu 16-17%. In primele noua luni, vopseaua Innenweiss si produsele din gama Savana cu Teflon au inregistrat cresteri de vanzari de 16%, in vreme ce vanzarile de lacuri au avansat cu peste 50%”, spunea in octombrie Aliz Kosza (foto), director general Fabryo Corporation.

Desi, la finalul anului, Fabryo nu mizeaza neaparat pe afaceri mai mari decat in 2008, compania spera ca, datorita avansului vanzarilor de produse premium, cota de piata sa creasca suficient de mult pentru a acoperi asteptata perioada dificila din 2010.

“Chiar daca vom ramane la acelasi nivel al afacerilor ca anul trecut, am reusit sa castigam cota si sa crestem profitul operational, ceea ce inseamna ca profitul net va creste fata de 2008”, afirma Kosza.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 163 milioane de lei in 2008 (44,2 mil. euro), in crestere cu 16,4% in moneda nationala, fata de 140 milioane de lei (42 mil. euro), in 2007. In euro, cresterea afacerilor din 2008 a fost de doar 5,2%.

Producatorul de lacuri si vopsele a avut o pierdere neta de circa 275.000 de euro in 2008, potrivit datelor postate pe site-ul Ministerului de Finante.

Piata de lacuri si vopsele a avut o valoare de 230 de milioane de euro anul trecut, pentru 2009 fiind estimata o scadere de 20%.

Distribuitorul Delta Distribution si-a sacrificat businessul pentru lux

Distribuitorul Delta Distribution si-a sacrificat businessul pentru luxDistribuitorul de placi ceramice (gresie si faianta) Delta Distribution, aflat in insolventa de la inceputul anului, care estimeaza ca va inregistra o scadere cu 30-50% a businessului, pana la 20,7-29 milioane de euro in 2009, a decis sa-si concentreze businessul pe segmentul mediu-lux.

Una din motivatiile deciziei au fost marjele ridicate de profit pe care le poate obtine prin vanzarea de produse mai scumpe.

“In conditii de criza, este foarte bine sa stii pe ce segment vrei sa te pozitionezi, iar noi l-am ales pe cel mediu-lux, unul destul de liber pe piata. Mai mult, un client pe mediu-lux nu se va orienta catre segmentul low, chiar daca e criza, ci va incerca sa negocieze un discount”, afirma Dragos Bonea (foto), presedintele Delta Distribution.

Pretul placilor ceramice destinate segmentului mediu-lux comercializate de companie variata intre 40 si 100 de lei metrul patrat.

De la inceputul anului, Delta Distribution a redus preturile cu circa 5% pe segmentul mediu si lux.

Distribuitorul a finalizat anul trecut o investitie de 6 milioane de euro in zona Razoare din Capitala, intr-un magazin cu o capacitate de expunere de circa 2.500 de metri patrati, in care sunt prezentate produsele premium.

Compania vinde in prezent si produse economice, reprezentand stocuri acumulate pana la sfarsitul anului trecut. Distribuitorul de gresie si faianta mai are de vandut peste un milion de metri patrati de placi ceramice low-cost din stocurile acumulate anul trecut.

“Daca nu am pune la socoteala stocurile economice, 60% din produsele comercializate sunt la un pret mediu, iar 40% au un pret de lux”, mentioneaza Bonea.

Compania si-a bugetat pentru anul viitor mentinerea businessului la nivelul din 2009.

Piata de placi ceramice s-a ridicat la circa 300 de milioane de euro anul trecut, pentru 2009 fiind estimata o scadere de 30%.

Delta Distribution a fost infiintata in 1996 de Dragos Bonea, impreuna cu doi asociati, care au decis sa paraseasca actionariatul companiei in toamna anului 2004.

Participatia de 45% detinuta de cei doi asociati a ajuns in posesia fondului de investitii polonez Weston Holdings. Bonea mai detine in prezent 51,6% din distribuitorul de placi ceramice, diferenta de 3,4% aflandu-se in posesia altor angajati din cadrul companiei.

Principalii competitori ai companiei sunt Tiger Amira, Bravo Grup sau Romstal, precum si marile lanturi de magazine de bricolaj.

Lindab Romania a intrat pe segmentul tiglelor granulate

Lindab Romania a intrat pe segmentul tiglelor granulateProducatorul de materiale de constructii Lindab Romania, subsidiara grupului suedez Lindab, a intrat recent pe segmentul tiglelor metalice granulate, prin lansarea unei game de produse destinate, in principal, consumatorilor premium. Pretul de lista pentru un metru patrat de tigla metalica granulata este de circa 17 euro.

“Consideram ca decizia de a intra pe acest segment de tigla este una potrivita. Principalul motiv pentru care am decis sa lansam acest produs premium este faptul ca exista cerere in acest sens, iar partenerii nostri ne-au oferit suficiente motive pentru a lua o astfel de decizie. Exista cerere pentru acest sistem de invelitori insuficient deservita din punct de vedere logistic, dar si in ceea ce priveste diversitatea si calitatea”, spune Ioan Farcas, director dezvoltare produse in cadrul Lindab Romania.

Clientii carora se adreseaza compania sunt cei care au fost mai putin afectati de criza sau asupra carora impactul crizei financiare si economice nu reprezinta un motiv de stopare sau amanare a proiectelor pe care le au in derulare.

“In plus, sunt clienti care apreciaza arhitectura deosebita, care apreciaza intoarcerea la natura in ceea ce priveste designul si stilul de viata”, mentioneaza Farcas.

Potrivit reprezentantilor Lindab, piata de tigla metalica granulata s-a ridicat la peste 340.000 de metri patrati anul trecut.

“Ne propunem ca in urmatorii doi ani sa ajungem lideri de piata pe segmentul de tigla granulata. In ciuda scaderii vanzarilor preconizate pentru acest segment in 2009, am decis sa lansam acum produsul, atat pentru ca am avut sustinerea grupului, cat si pentru a compensa reducerea vanzarilor in ceea ce priveste produsele consacrate”, afirma de curand Andrei Sulyok, directorul general al Lindab Romania.

Grupul suedez Lindab, care comercializeaza pe piata locala profile metalice, hale si structuri metalice, precum si sisteme de ventilatii, a inregistrat o cifra de afaceri de 63 de milioane de euro anul trecut pe piata locala, in scadere cu 3,7 mil. euro fata de 2007.

Principalii competitori ai companiei pe segmentul tiglelor granulate sunt Gerard, Decra si Metrotile.

Piata de tigle metalice s-a ridicat anul trecut la circa 90 de milioane de euro.

Cei mai importanti jucatori de pe piata de tigla metalica sunt Lindab Romania, Ruukki Romania, ArcelorMittal Construction Romania si Megaprofil.