1 / 4

Promovare agresiva la un cost cu sase zerouri

Aceasta pare sa fie filozofia anumitor companii din sectorul constructiilor, in anul de criza din 2009, cand majoritatea vanzatorilor se lupta sa comercializeze volume cat mai mari, cat mai repede si, daca se poate, cu profit rezonabil.

Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, detinut de fondul suedez de investitii Oresa Ventures, a investit de la inceputul anului peste un milion de euro in promovarea pe canalele de televiziune a brandurilor Savana cu Teflon pentru baie si bucatarie, brand premium si Innenweiss.

Datorita investitiilor in promovarea celor doua branduri, precum si a deciziei adoptate inca din 2008, care a prevazut renuntarea de la comercializare a peste 400 de produse adiacente businessului, Fabryo a reusit sa-si mentina afacerile din primele noua luni ale anului, la un nivel comparabil cu cel inregistat in aceeasi perioada a anului trecut.

“Fara aceste campanii nu am fi reusit sa atingem mentinerea afacerilor. In perioada iunie-august, cand am promovat brandul Innenweiss, vanzarile au crescut cu 16-17%. In primele noua luni, vopseaua Innenweiss si produsele din gama Savana cu Teflon au inregistrat cresteri de vanzari de 16%, in vreme ce vanzarile de lacuri au avansat cu peste 50%”, spunea in octombrie Aliz Kosza (foto), director general Fabryo Corporation.

Desi, la finalul anului, Fabryo nu mizeaza neaparat pe afaceri mai mari decat in 2008, compania spera ca, datorita avansului vanzarilor de produse premium, cota de piata sa creasca suficient de mult pentru a acoperi asteptata perioada dificila din 2010.

“Chiar daca vom ramane la acelasi nivel al afacerilor ca anul trecut, am reusit sa castigam cota si sa crestem profitul operational, ceea ce inseamna ca profitul net va creste fata de 2008”, afirma Kosza.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 163 milioane de lei in 2008 (44,2 mil. euro), in crestere cu 16,4% in moneda nationala, fata de 140 milioane de lei (42 mil. euro), in 2007. In euro, cresterea afacerilor din 2008 a fost de doar 5,2%.

Producatorul de lacuri si vopsele a avut o pierdere neta de circa 275.000 de euro in 2008, potrivit datelor postate pe site-ul Ministerului de Finante.

Piata de lacuri si vopsele a avut o valoare de 230 de milioane de euro anul trecut, pentru 2009 fiind estimata o scadere de 20%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri