1 / 4

Ce urmeaza?

“Eu vad o mentinere a pietei la un nivel similar cu cel din 2009, poate cu o usoara crestere spre sfarsitul anului, aceasta fiind o varianta optimista”, apreciaza Lucian Mihai, managing partner Interact, cu afaceri de circa 0,85 mil. euro in 2009, in scadere cu aproape 40% fata de anul precedent.

In ciuda declinului urias pe care l-a inregistrat in 2008, compania spera sa-si creasca businessul pana spre un milion de euro la sfarsitul lui 2010.

Varianta revenirii pietei in a doua jumatate a anului 2010 este sustinuta si de Octavian Pantis (foto), managing director la TMI Romania, companie care a ajuns “cam la nivelul lui 2007”.

In valori absolute, businessul TMI Romania a pierdut 800.000 de euro intr-un an, de la 2,1 mil. euro in 2008 la aproximativ 1,3 milioane de euro in 2009.

“Piata de training in 2010 va fi probabil cam la acelasi nivel cu cea din 2009 si tot cu o prima jumatate mai slaba si o a doua jumatate mai consistenta. Cam aceasta e tendinta in fiecare an, tendinta care se vede si mai bine in anii mai grei”, subliniaza Pantis.

In ceea ce priveste anul 2009, Pantis considera ca piata a fost marcata de doua schimbari majore.

“Pe de o parte, de o redimensionare in jos a operatiunilor, iar pe de alta parte, de transformarea usoara a serviciilor oferite clientilor. Companiile care fac de toate pentru toti cred ca au probleme serioase acum, cand clientii cauta parteneri de incredere si cu competenta dovedita”, spune Pantis.

Orientarea si specializarea firmelor de training le va permite acestora “sa guste” din licitatiile care se vor derula anul acesta. Cu alte cuvinte, sa reziste pe piata. Si poate chiar sa se dezvolte.

In 2010 va exista un numar restrans de firme care vor fi invitate sa ia parte in cadrul licitatiilor strategice. Acest grup va fi format din firme care au depus eforturi in acest an pentru a pastra calitatea programelor de training si care au stiut cum sa se pozitioneze pe piata de profil. Furnizorii care aveau in portofoliu programe ce ofereau o valoare mica si care foloseau metodologii superficiale au fost eliminati din piata”, afirma Viorel Panainte, partener la Human Invest, companie cu afaceri de 0,8 milioane de euro in 2009, in scadere fata de valoarea de 0,95 milioane de euro obtinuta in 2008.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri