1 / 4

Optimismul romanesc se pastreaza

Respondentii raportului au fost din randul top managerilor din companiile din Germania, Austria, Elvetia, Ungaria si Romania, din industrii de piata precum auto, constructii, chimice, productie de bunuri industriale, IT, comert, servicii, trasporturi, utilitati sau bancar si asigurari, acestea fiind si cele mai afectate domenii de criza economica mondiala.

Studiul a avut ca tema consecintele si masurile luate privind situatia de criza.

"Situatia economica din Romania a fost mai putin buna decat ceea ce era prevazut. In luna martie, prognoza la descresterea PIB-ului in 2009 pe trimestrul II era de - 4,9%, iar descresterea realizata a fost de - 8,7%. De remarcat este faptul ca in trimestrul II si III, consumul populatiei a scazut drastic, cu peste 13% in timp ce declinul investitiilor din economie s-a ridicat la aproape 26%. Criza prin care trece atat Romania, cat si pietele internationale este o criza fara precedent, ale carei efecte si durata nu pot fi anticipate", declara Kurt Weber (foto), Managing Director.

Optimismul autohton insa se pastreaza, astfel ca 50% din companiile intervievate spun ca acestea nu se afla in criza, chiar daca numarul comenzilor a scazut dramatic in cele mai multe cazuri. Referitor la masurile planificate de companiile din mediul local de afaceri, acestea sunt cresterea transparentei si imbunatatirea sistemelor de control, dar si cresterea volumului de afaceri. Mai putin importante sunt masurile legate de stabilizarea cifrei de afaceri, dar si cele privind reducerea costurilor sau asigurarea lichiditatilor, arata studiul realizat de Horváth & Partners.

In cea de-a doua parte a studiului realizat de Horváth & Partners se regasesc parerile marilor manageri de companii din domeniile mentionate, prezente pe piata autohtona. Prima concluzie a respondentilor a fost faptul ca managerii sunt constienti ca efectele si consecintele crizei sunt majore, insa masurile necesare eficientizarii lipsesc aproape cu desavarsire. 58% dintre acestia cred ca durata recesiunii va fi intre unul si pana la doi ani, respectiv pana la finele acestui an, ori pana la sfarsitul anului 2011.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri