1 / 7

Nu trebuie sa te ascunzi: Comunica cu ei!

Situatia economica actuala difera foarte mult fata de inceputul anilor ’90, cand majoritatea industriilor erau in faza incipienta, iar “entuziasmul” occidental era la cote maxime. In prezent, climatul economic instabil la nivel global a produs schimbari importante in viata tuturor, atat profesional, cat si personal. Cel mai important aspect pentru angajati in acest moment este stabilitatea, siguranta. In aceasta perioada dificila din punct de vedere economic ai nevoie de incredere in ceea ce priveste jobul tau, spune Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul Tuborg.

In contextul unui an 2009 provocator pentru toate industriile, investitia in resurse umane a reprezentat un vector pentru cresterea eficientei business-ului.

“Comunicarea cu angajatii este esentiala in aceste conditii, in care cuvintele «criza», «faliment», «insolventa», des auzite in jur, pot dezechilibra cu usurinta increderea anagajatilor in stabilitatea companiei pe care o reprezinta. De aceea, chiar si cand vestile au fost poate nu atat de usor de digerat, am apelat la intelegerea reciproca, pentru a trece impreuna peste momentele mai putin placute”, explica Shaine.

Pentru acesta angajatii sunt cea mai importanta resursa, intrucat fara sprijinul si aportul lor orice plan sau strategie sunt sortite esecului. In opinia sa, un manager trebuie sa aiba flerul si atitudinea necesare pentru a comunica realitatea, care nu este tot timpul pozitiva, fara a crea panica.

“Si nu trebuie sa te ascunzi. Daca este o perioada grea pentru companie, comunica asta tuturor angajatilor. Angajatii nostri sunt parte integranta a companiei, trebuie sa stie situatia reala, sa o inteleaga si cel mai important – sa inteleaga rolul si importanta in lor in rezolvarea problemelor si gasirea solutiilor de iesire din criza”, considera presedintele URBB.

De asemenea, un manager ar trebui sa isi gandeasca si sa isi ajusteze strategia de business, astfel incat concedierile sa fie ultima masura pe care o poate lua.

“Toate companiile au un portofoliu de marci, au acces la tehnologii, insa diferenta intre ele este data de oameni, de angajati. Personal, sunt constient ca, dincolo de responsabilitatea pe care o am fata de actionari, am si o responsabilitate fata de angajatii nostri si familiile acestora”, spune Shaine.

Pentru comunicarea cu angajatii compania foloseste diferite resurse – ziarul intern al companiei, campanii interne de marketing si comunicare, afisaj in interiorul companiei, campanii de “direct mailing” – scrisori si e-mailuri - actiunile de CSR ale companiei, precum si intalniri directe lunare intre presedinte si toti angajatii. In plus, fiecare sef de departament este responsabil de comunicarea in interiorul departamentului sau, pentru a asigura un climat deschis, transparent.

URBB are in prezent peste 950 de angajati. Anul acesta compania va incepe productia la fabrica de ape minerale din localitatea Bilbor (judetul Harghita) – un proiect de 10 mil. euro – in care lucreaza in acest moment 25 de angajati.

Mai departe, va invitam sa completati aici lista cu propunerile dumneavoastra: ce credeti ca vor angajatii de la un lider?


La realizarea acestui articol au contribuit Alina Apetrei, Camelia Bucioveanu, Diana Cioltei, Liviu Florea, Sorina Negrila si Ana Sabiescu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri