1 / 4

Vincon Vrancea, in urma cu 11 ani

“Aventura” lui Luchi Georgescu alaturi de Vincon Vrancea a inceput in anul 1999, un an mai tarziu resimtind din plin accentele unei partituri ce se dovedea deja a fi dificil de orchestrat. Pentru a descrie principala problema a societatii la data preluarii, managerul Vincon Vrancea foloseste un citat din opera lui Caragiale – “Sa se revizuiasca, primesc!dar sa nu se schimbe nimic...”.

“Altfel spus m-am confruntat cu o mare rezistenta la schimbare, iar faptul ca o femeie a intrat intr-un domeniu al «barbatilor» nu a ajutat lucrurile. Dupa ce am depasit momentele de «agresivitate» prin care se exprima refuzul la schimbare, am inceput impreuna cu un nucleu de oameni sa dam o alta fata lucrurilor si societatii in ansamblu, astazi putem spune ca, impreuna cu intreaga echipa, am reusit sa construim caramida cu caramida ceea ce numim acum Vincon Vrancea”, povesteste Luchi Georgescu (foto).

La momentul respectiv piata vinului din Romania era construita dintr-un numar semnificativ mai mic de companii si implicit oferta de produse era foarte redusa la acea data in raport cu ceea ce exista in industrie acum. In plus, astazi prezenta femeilor in lumea vinului nu mai constituie o surpriza - le regasim atat la conducerea firmelor producatoare de vin, cat si in conducerea companiilor care comercializeaza vinuri si in institutiile statului ce opereaza in domeniu. “Era firesc sa se intample astfel, deoarece vinul este consumat atat de barbati, cat si de femei, ori producerea vinurilor si vanzarea lor trebuie sa poata sustine ceea ce este in esenta vinul: nu doar o bautura, ci un exponent al unui stil de viata, un element de nelipsit pentru socializare, pentru celebrarea evenimentelor din viata”, argumenteaza Georgescu.

In ceea ce priveste cea mai dificila perioada de pana acum in activitatea Vincon Vrancea, Luchi Georgescu afirma ca fiecare an aduce noi provocari.

“Am depasit momentele dificile ce au aparut imediat dupa intrarea mea in companie, au sosit momentele de lupta pentru a cuceri o cota de piata in segmentele in care anterior nu aveam decat o exprimare simbolica. A urmat dificultatea de a mentine cotele de piata obtinute, apoi retehnologizarea si modernizarea vinificatiei, asigurarea unor suprafete de vie care sa ne permita obtinerea unor materii prime de calitate, restructurarea si reconversia plantatiilor de vie si ca totul sa fie «normal» acum ne luptam din plin cu efectele crizei economice”, spune Luchi Georgescu.

Zilele sale normale de lucru inseamna o suma a problemelor din domenii diferite, Luchi Georgescu gestionand afaceri nu doar in domeniul productiei de vin, ci si in domeniul turismului, industria preparatelor din carne si imboliare.

“Notiunea de «normal» este un termen pentru care nu am reusit sa dau o definitie imuabila. O zi de lucru normala este o zi care incepe de la primele ore ale diminetii si se opreste la ceasuri tarzii din noapte, fara ca insa sa se termine. Cum pentru orice problema exista cateva solutii, dificultatea rezida in a o identifica pe cea mai eficace pentru a lua o decizie. Asa cum am spus si inainte, traiesc intr-o lume in care zilnic asist la nasterea unor solutii, deci traiesc si durerea si satisfactia pe care o implica actul creatiei, ori «normalul» este in cele mai multe dintre situatii o concluzie si nu o ipoteza”, considera oficialul Vincon Vrancea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri