1 / 4

Prima impresie la carma Farmec

Fiul lui Liviu Turdean, cel care a condus operatiunile Farmec timp de 43 de ani, Mircea Turdean (foto) a ocupat anterior pozitia de director tehnic – productie in cadrul companiei, fiind responsabil cu coordonarea activitatilor de productie, cercetare si investitii noi, atat la nivel intern, cat si pe plan extern.

Turdean face parte din echipa Farmec din anul 1994, ocupand succesiv pozitii de cercetator, sef de sectie si, din, 2003, director tehnic. In perioada 1999-2000, a fost implicat, in calitate de expert tehnic, in programul de mediu ONUDI, derulat de Ministerul Mediului pentru eliminarea noxelor de freoni neecologici.

De formatie inginer, Mircea Turdean este absolvent al Facultatii de Tehnologie Chimica din Cluj-Napoca si al Open University Business School Marea Britanie si a activat ca membru al Colegiului de Conducere al Camerei de Comert si Industrie Cluj.

“Un mandat de 40 de ani, timp in care Farmec a evoluat foarte mult si a devenit un nume recunoscut in toata lumea, este ca o mostenire care trebuie transmisa mai departe. Cred ca aceasta activitate de 40 de ani ma face in primul rand mult mai responsabil si ridica nivelul de asteptari al oamenilor fata de ceea ce am eu de facut”, afirma Mircea Turdean.

Este important sa se tina cont de cultura organizationala a companiei, sa fie inteleasa si abia apoi sa se ia decizii”, astfel suna cel mai important sfat de business primit pana cum de catre Turdean.

In ceea ce priveste impactul crizei financiare asupra stilului sau de management, acesta afirma ca actualul context economic a adus mai multa flexibilitate, mai multa atentie la detalii si la oportunitatile din piata, respectiv decizii mai rapide.

“Exista si o mai mare preocupare fata de ceea ce se intampla la nivel macro, fata de anii trecuti. Cred ca partea buna a crizei este ca a largit perspectiva, ne-a facut sa privim mai atent tot tabloul care ne poate influenta afacerea. O alta schimbare este intensificarea comunicarii cu oamenii din companie, care nu trebuie sa se simta nesiguri intr-un context economic nou”, considera Turdean.

Unul din primele lucruri pe care angajatii Farmec il asteapta de la noul director general este, in opinia lui Mircea Turdean, “sa gaseasca usa mereu deschisa, sa existe o comunicare onesta”.

Din anii ’90 si pana astazi, Farmec Cluj Napoca a evoluat foarte mult si odata cu ea si conditiile de lucru, prin investitii in retehnologizare si in capitalul uman. Una dintre cele mai importante investitii de acest tip a fost un program amplu de training-uri, derulat in 2007, in urma obtinerii de fonduri PHARE.

”Suntem printre putinele companii cu o vechime medie a angajatilor de 15-20 de ani, angajati care la inceput lucrau cu pixul si hartia si care acum folosesc tehnologii foarte moderne. Evident ca aceasta evolutie a adus asteptari mai mari din partea companiei fata de angajati si invers”, explica Turdean.

In prezent, Farmec Cluj Napoca are 520 de angajati.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri