Vanzarile au explodat, preturile au scazut

Vanzarile au explodat, preturile au scazut“In numar comparabil de magazine, in perioada 1-13 iunie 2010 vanzarile de aparate de aer conditionat si ventilatoare exprimate in volum au fost mai mari cu aproximativ 130% fata de aceeasi perioada a anului trecut si de sase-sapte ori mai mari decat in prima parte a lunii”, a declarat pentru Wall-Street Andreea Mihai (foto), director de marketing in cadrul Carrefour Romania, retailer care opereaza o retea de 22 de hipermarketuri si 26 de supermarketuri.

Andreea Mihai a explicat ca evolutia vanzarilor pe segmentul aparatelor de racire a aerului este strans legata de conditiile meteo favorabile, canicula instalandu-se mai devreme anul acesta. “In 2009, canicula a inceput abia la sfarsitul lunii iunie, in timp ce anul acesta ne-am confruntat cu temperaturi foarte ridicate inainte de mijlocul lunii”, a spus directorul de marketing de la Carrefour. In primele cinci luni ale anului curent, vanzarile pentru aceasta categorie au fost mai mari cu aproximativ 5% comparabil cu aceeasi perioada a lui 2009, potrivit datelor furnizate de retailerul francez.

In ceea ce priveste cresterile in termeni de valoare, oficialii Carrefour remarca tendinta de orientare a cumparaturilor spre aparatele mai ieftine, mai exact spre ventilatoare. “Contextul economic actual a determinat si va determina cresterea ponderii ventilatoarelor in vanzarile de aparate de racire pentru acest an”, a mai precizat Andreea Mihai, adaugand ca segmentul aparatelor de racire a aerului va aduce incasari superioare fata de anul trecut, chiar daca diferentele se vor diminua pe parcurs.

Pentru buzunarele mai stramtorate, oferta Carrefour aduce aparate de aer conditionat de pana la 400-500 de lei, cu o capacitate potrivita incaperilor de pana la 35 de metri patrati. Astfel, un aparat aer conditionat Platinium, cu o capacitate de 9.000 BTU, poate fi cumparat cu 389,9 lei, un pret similar avand si cel portabil Carrefour Home – 399 lei.

Vanzari triple la aparatele de racire a aerului a inregistrat si Real Hypermarket, parte a grupului Metro, care opereaza pe plan local o retea de 25 de magazine in toata tara.

“Pentru luna in curs am pregatit oferte numeroase, fie ca vorbim de articole de prim pret sau de cele de top. In catalogul cu promotii avem deja o pagina speciala dedicata articolelor de racire: ventilatoare, aer conditionat, frigidere”, spune pentru Wall-Street Matei Ursu, specialist categorie electrocasnice in cadrul companiei.

Potrivit acestuia, ofertele care se regasesc acum in magazine sunt “deosebit de atractive”, dand ca exemplu aparatul de aer conditionat Orion, cu o capacitate de 12.000 BTU, la pretul de 499 de lei. O posibilitate pentru cei cu posibilitati reduse ar fi achizitionarea aparatului in rate, situatie in care cumparatorul ar trebui sa plateasca in jur de 18 lei pe luna.

“Dorim si estimam o crestere a interesului clientilor nostri profesionisti”, spun oficialii Metro Cash&Carry, cel mai mare retailer la nivel national. Conform acestora, clientii devin din ce in ce mai interesati de astfel de produse, motiv pentru care retailerul a editat un catalog special dedicat, cu valabilitate pana la mijlocul lunii curente.

La Metro, cel mai ieftin aparat de aer conditionat portabil costa 499 de lei si are o capacitate de 9.000 de BTU, iar un ventilator de podea poate fi cumparat cu 32,9 lei. Promotii sunt si la frigidere sau lazi frigorifice, un minifrigider putand fi achizitionat cu mai putin de 380 de lei.

Afla din slide-ul urmator cum au mers vanzarile de aparate de racire a aerului pentru jucatorii din piata de bricolaj.


Aparatele ieftine, la mare cautare

Aparatele ieftine, la mare cautareMarii jucatori de pe piata de bricolaj se asteapta la vanzari duble fata de anul trecut, o tendinta care se va mentine pe tot parcursul verii.

"Datorita temperaturilor foarte ridicate din ultima saptamana, vanzarile de aer conditionat au explodat, iar in saptamana trecuta aproape s-au dublat fata de aceeasi perioada a anului trecut", spune pentru Wall-Street Claudia Popisteanu, category manager pentru segmentul de produse de racire a aerului din cadrul Bricostore.

Aceasta a mai declarat ca temperaturile foarte inalte care se anunta in perioada urmatoare vor mentine tendinta de crestere a vanzarilor, intr-un ritm dublu comparabil cu cel din 2009. Bricostore va derula pana in septembrie o serie de promotii pentru segmentul produselor de racire a aerului, oficialii companiei estimand ca in august se vor confrunta cu o lipsa de stoc.

"In ultimii doi ani, vanzarile au fost mult sub nivelul anului 2007, iar importatorii s-au ferit sa isi aduca aparate de aer conditionat anul acesta in cantitati mari intrucat cei mai multi aveau deja pe stoc inca din 2008", a explicat oficialul retelei de magazine specializate in bricolaj.

Reprezentantii retailerului austriac de bricolaj austriac Baumax remarca totodata preferinta romanilor pentru produsele aflate la un prim nivel de pret, ca urmare a scaderii puterii de cumparare. Pentru a impulsiona si mai mult vanzarile, compania ofera montaj inclus pentru produsele achizitionate din acest segment.

"Anul trecut, vanzarea era impartita pe price-entry (prim nivel al pretului - n. red.) si pe marca, iar anul acesta vindem peste 90% modele price-entry", precizeaza pentru Wall-Street Lucia Ungureanu, marketing manager in cadrul Baumax Romania. Aceasta a mai spus ca avand in vedere diferente "relativ mica" de pret intre produsele de clasa energetica A si cele de clasa energetica inferiora, clientii prefera aparatele cu un consum de energie redus.

Citeste in slide-ul urmator care sunt estimarile lui Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution.






Ghenea, Fit Distribution: Crestere de 40% fata de saptamanile anterioare

Ghenea, Fit Distribution: Crestere de 40% fata de saptamanile anterioare“In ultima saptamana s-au majorat vanzarile de aparate de aer conditionat pe seama cresterii temperaturilor. E foarte greu de comparat aceste vanzari cu cele din aceeasi perioada a anului trecut, dar fata de perioada anterioara din 2010 cresterea a fost de circa 40%. Cu toate acestea, este o crestere relativa la o perioada anterioara destul de scazuta”, afirma Marius Ghenea (foto), presedintele Fit Distribution, al doilea jucator pe piata de retail online, grup care totodata detine mai multe site-uri de electronice, printre care ElectroFun si Pcfun.

Pentru a mari vanzarile pe acest segment, in magazinul ElectroFun au fost lansate mai mult promotii, printre care montaj gratuit la gamele Singer si Electrolux sau vanzari in rate prin Cetelem cu valori ale ratei lunare incepand de la 31 de lei si pana la 62 de lei pe luna.