4 / 5

Abordarile ArcelorMittal, British Telecom si Unilever

Producatorul de otel ArcelorMittal are 280.000 de angajati si 150.000 de subcontractori in 60 de tari. Din punctul de vedere al politicilor de sanatate mentala, nu au putut fi gasite linii comune de programe si abordari care sa poata fi implementate in toate tarile, spune Alain Sommer, Corporate Health Coordinator al companiei. “Nu exista o singura solutie de implementare nici macar la nivelul Europei. Sunt particularitati culturale si sisteme sociale diferite”.

In cadrul ArcelorMittal exista o saptamana pe an numita “Saptamana Sanatatii” in care este promovata sanatatea, iar angajatii pot sta de vorba cu medici. De asemenea, a fost testat un proiect pilot, de “vigilenta impartita”, care presupune ca “toata lumea sa aiba grija de toata lumea”. S-a observat ca rata accidentelor si a absenteismului a scazut, iar conceptul urmeaza sa fie predat tuturor angajatilor.

British Telecom, o companie cu 110.000 de angajati in peste 100 de tari, deruleaza de 10 ani programe adresate sanatatii mentale. “Daca vrei sa ai succes pe termen lung trebuie sa ai o baza variata de angajati. Daca ii excluzi pe oamenii cu probleme mentale excluzi un anumit tip de creativitate important”, spune Paul Litchfield, Chief Medical Officer BT Group. “Daca ne creem imaginea unei companii neprietenoase fata de cei cu dezechilibre mentale s-ar putea sa avem probleme. Cei din generatia baby boom erau fericiti cu un pachet salarial gras si o masina de firma, insa tinerii de azi sunt mai complecsi, vor sa rezoneze cu personalitatea companiei”.

British Telecom are un “Work Well Model” care isi propune sa imbunatateasca calitatea timpului petrecut la munca, relatiile interpersonale si sa ofere ajutor profesionist. Compania lucreaza cu ONG-uri specializate in sanatate mentala si include acest domeniu in trainingurile regulate ale managerilor, fara sa-l evidentieze ca atare. “Nu le spunem ‘va invatam sa fiti manageri de oameni’. Ele sunt incluse in program, nu le poti deosebi”, spune Lithfield.

Mai mult, compania le ofera angajatilor posibilitatea de a completa un “BT Health&Well-being Passport”, in urma caruia pot primi consiliere si tratament. De asemenea, toti managerii sunt instruiti printr-un program numit “Mental Health First Aid”, un fel de trusa de prim-ajutor care ii invata cum sa reactioneze rapid in cazul dezechilibrelor mentale.

La Unilever Grecia, angajatii completeaza regulat un chestionar al nivelului satisfactiei. Presedintele companiei se intalneste personal cu ei la fiecare trei luni. De asemenea, Unilever are un sistem de beneficii care include: ore de munca flexibile; telework (munca de la distanta); “Happy Friday” (program mai scurt vinerea); zile de concediu in plus pentru maternitate; zile de concediu in plus pentru angajatii mai vechi de 10 ani; salariu intreg pana la 6 luni pentru concediul medical; plan suplimentar de pensii; doua zile libere pentru boala unui membru al familiei; excursii si seminarii de psihologie.

“Sa nu uitam ca promotiile mici pot fi eficiente si nu trebuie sa fie scumpe”, spune Stelios Papadopoulos, Senior Medical Adviser al companiei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri