1 / 5

Primul CEO roman din telefonia mobila romaneasca

Liliana Solomon a fost numita in functia de CEO a filialei locale a celui mai mare operator de telefonie mobila din lume, Vodafone, la 1 noimebrie 2005, activand in industria de telecomunicatii inca din 1995. Era pentru prima oara cand Vodafone Romania (pe atunci, Connex) numea in cea mai inalta functie executiva un roman.

Sefa Vodafone Romania este de parere ca o femeie CEO nu reprezinta deloc un fenomen atipic in mediul de afaceri contemporan. Liliana Solomon nu crede in organizarile ierarhice si considera ca succesul in managementul unei companii se traduce prin combinatia intre competenta profesionala si inteligenta emotionala necesara pentru a intelege cum functioneaza o organizatie.

"Cand se desemneaza o persoana intr-o pozitie de top, alegerea se face pe baza unor considerente profesionale si a experientei. Fie ca esti femeie sau barbat, intr-o astfel de pozitie, trebuie sa ai pregatirea si experienta profesionala necesare”, ne-a spus Solomon.

Discutiile libere de orice reticente specifice relatiei de subordonare, inovatia, continua preocupare pentru optimizarea activitatii zilnice, precum si munca in echipa sunt doar cateva dintre ingredientele unui bun managemet, in opinia Lilianei Solomon.

“Cred ca sunt o persoana deschisa la idei noi. Imi place cand oamenii sunt inovatori. Creativitatea unei companii se vede atunci cand ai oameni cu puncte de vedere diferite si când stii sa iei ceea ce e mai bun din ideile tuturor. Este foarte important sa creezi spatiu pentru ca oamenii sa aiba idei si sa inteleaga de ce anumite initiative sunt sau nu sunt implementate, care sunt prioritatile, cat de important este lucrul in echipa”, afirma aceasta.

Sefa Vodafone, care are in subordine aproximativ 3.000 de angajati, opineaza ca o relatie de afaceri nu este diferita in cazul unei femei, fata de cea a unui barbat si considera ca faptul ca este femeie are o relevanta minima pentru pozitia pe care o ocupa.

„Fie ca esti femeie sau barbat, intr-o astfel de pozitie, trebuie sa ai pregatirea si experienta profesionala necesare, sa intelegi cultura, istoria si oamenii, sa intelegi si sa cunosti piata si competitia, sa iti identifici punctele tari si punctele slabe”, apreciaza Solomon.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri