1 / 6

Cristian Fugaciu, director general, Marsh Romania

Punctele forte ale pietei pot fi considerate numarul mare de jucatori internationali aflati pe piata care pot contribui la educarea pietei locale, numarul in crestere de specialisti in asigurari care contribuie la maturizarea pietei locale si faptul ca produse inovatoare din piete mature pot ajunge usor in Romania prin intermediul principiului Freedom of Services.

Punctele slabe il reprezinta nivelul inca scazut de educare a populatiei in ceea ce priveste asigurarile, lipsa de concentrare a pietei de brokeraj si problemele generate de numarul mare de brokeri, competitia axata pe pret dintre asiguratori care genereaza preturi foarte mici dar neacoperitoare pentru riscurile preluate.

Situatia economica poate reprezenta atat o oportunitate, cat si o piedica pentru dezvoltarea pietei de asigurari. Trendul economic este usor pozitiv, conform estimarilor, ceea ce poate incuraja clientii sa considere o deschidere mai mare fata de asigurari. De asemenea, piata de asigurari are potential de crestere si prin faptul ca penetrarea asigurarilor este inca foarte scazuta, sub 100 euro/ locuitor, comparativ cu alte tari din regiune unde acest nivel este si de cateva ori mai mare. Aceasta este directia catre care ne indreptam. Totusi, puterea de cumparare si profitabilitatea in scadere a companiilor franeaza achizitia de asigurari.

Oportunitatile pietei constau in potentialul de dezvoltare al unor linii precum asigurarile de raspunderi sau cele de proprietate. Intrucat gradul de penetrare este mic putem spune ca exista un potential important de crestere. Tot o oportunitate sta si in faptul ca Romania are totusi o populatie de circa 20 de milioane de locuitori, iar acestia vor deprinde, mai devreme sau mai tarziu, obiceiul de a se proteja prin asigurare.

Amenintarile sunt reprezentate de orientarea unor clienti exclusiv catre pretul politelor, nu si spre serviciile pe care le primesc in schimb, lipsa de lichiditati atat la nivel de persoane juridice, cat si al persoanelor fizice si neincrederea populatiei in institutiile financiare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri