10. Costurile de capital / Apogeul retelelor de socializare

10. Costurile de capital / Apogeul retelelor de socializareRisc: Disponibilitatea si costurile capitalului: o preocupare continua, alaturi de atragerea de investitori, in conditiile in care finantarea de la banci este din ce in ce mai scumpa.

Oportunitate: Apogeul retelelor online de socializare. Pe masura ce se adapteaza nevoilor audientei tinere, foarte prezenta pe retelele online de socializare, asiguratorii trebuie sa isi regandeasca produsele pentru o populatie care imbatraneste, pentru a raspunde mai bine clientilor care se apropie de momentul pensionarii.

9. Riscul operational / Cresterea exponentiala a informatiilor

9. Riscul operational / Cresterea exponentiala a informatiilorRisc: Riscul operational: cuantificarea riscului la nivelul organizatiei. Dinamica pietei s-a modificat atat de rapid incat riscul operational este in prezent mai mare decat apreciaza multe companii.

Oportunitate: Cresterea exponentiala a datelor si a intrumentelor de analiza. Studiul arata ca executivii de top si companiile au o imagine foarte realista asupra mediului in care opereaza si asupra provocarilor industriei.

8. Schimbarile fiscale / Personalizarea politelor de asigurare

8. Schimbarile fiscale / Personalizarea politelor de asigurareRisc: Impactul modificarilor fiscale si contabile: actiunile recente sunt strans legate de riscul de reglementare. Schimbarile fiscale si de reguli contabile pot avea un impact substantial asupra competitivitatii companiilor.

Oportunitate: Personalizarea medicamentelor si a politelor de asigurare. Intr-o lume in care fiecare consumator se asteapta la personalizarea produselor si serviciilor oferite, instrumentele analitice aflate la dispozitia asiguratorilor permit un nou nivel de personalizare, care era imposibil anterior.

7. Recrutarea de talente / Impactul schimbarilor demografice

7. Recrutarea de talente / Impactul schimbarilor demograficeRisc: Recrutarea talentelor: angajarea si retinerea talentelor reprezinta o provocare pentru asiguratori. Acest risc este strans legat de provocari, ca mediul mai strict de reglementare, modelarea din ce in ce mai sofisticata prin care se calculeaza riscurile si nevoile de capital, ca si un nou accent pus pe accesul la clienti.

Oportunitate: Impactul schimbarilor demografice la nivel global. Cum societatile devin mai bogate, ratele natalitatii tinde sa scada, iar ingrijirea rudelor in varsta in familiile cu multe generatii ajunge prioritara.

6. Riscul informatic / Regandirea strategiilor active-datorii

6. Riscul informatic / Regandirea strategiilor active-datoriiRisc: Riscul informatic si de securitate a datelor: tinerea sub control a amenintarilor in crestere. Riscul cibernetic si de securitate a datelor a depasit obiectivul strict de securizare a informatiilor, pentru a cuprinde provocari ca securitatea sistemelor si colectarea de date.

Oportunitate: Optimizarea structurilor de capital si regandirea strategiilor active-datorii. In eforturile de generare a cresterii si a veniturilor, companiile de asigurari trebuie sa isi optimizeze capitalul si strategiile de management al activelor si pasivelor, dar sa ramana competitive din punct de vedere al costurilor fara sa piarda din vedere nevoile clientilor lor.

5. Erori de guvernanta corporativa / Cresterea in pietele emergente

5. Erori de guvernanta corporativa / Cresterea in pietele emergenteRisc: Greseli de guvernanta corporativa: in contextul schimbarilor masurilor de reglementare, partile interesate isi doresc garantia oferita de masurile de guvernanta corporativa.

Oportunitate: Crestere in pietele emergente: Asa cum nevoile clientilor se schimba continuu, la fel se intampla si cu aria de potentiali clienti pentru asiguratori din pietele emergente.

4. Riscul reputational / Administrarea riscurilor

4. Riscul reputational / Administrarea riscurilorRisc: Riscul reputational: protejarea reputatiei. Adaptarea la evolutia pietei si la schimbarile de reglementare va fi o provocare ce necesita adoptarea de noi tehnologii si a unei mai mari flexibilitati in toate ariile de business.

Oportunitate: Administrarea holistica a riscurilor specifice industriei asigurarilor. Board-ul ar trebui sa joace un rol-cheie in eforturile oricarei organizatii pentru imbunatatirea gestiunii riscurilor prin integrarea procesului de la cel mai inalt nivel.

3. Criza datoriilor / Modificare nevoilor clientilor

3. Criza datoriilor / Modificare nevoilor clientilorRisc: Criza datoriilor din Zona Euro. Strans legata de mediul economic este si criza datoriilor din Zona Euro, si ea inca foarte sus pe lista riscurilor din industrie si considerata un potential declansator de volatilitate in piata.

Oportunitate: Considerarea modificarilor nevoilor clientilor. Asiguratorii prezenti acum pe piata sunt in masura sa genereze progres in dezvoltarea de produse prin intermediul unor noi indicatori si instrumente de social media, prin promovarea avantajelor asigurarii catre un public mai tanar si printr-o interactiune mai buna cu clientii care se apropie de varsta de pensionare.

2. Mediul de reglementare / Oferirea de solutii corecte clientilor

2. Mediul de reglementare / Oferirea de solutii corecte clientilorRisc: Mediul de reglementare. Companiile de asigurari s-au pregatit pentru Solvency II timp de mai multi ani. Aceasta directiva va oferi o mai mare coordonare a reglementarii industriei asigurarilor pe o scara globala, insa prezinta, de asemenea, o perioada de tranzitie dificila in care asiguratorii vor trebui sa puna in aplicare modificarile substantiale necesare pentru a indeplini noile cerinte de reglementare.

Oportunitate: Oferirea de solutii corecte clientilor. Exista si multe oportunitati pentru asiguratori de a-si imbunatati afacerile, de a-si spori veniturile si de a se concentra asupra nevoilor clientului.

1. Tendintele macroeconomice / Imbunatatirea distributiei

1. Tendintele macroeconomice / Imbunatatirea distributieiRisc: Tendintele macroeconomice. Pe masura ce asiguratorii se adapteaza la noul mediu economic, cu marje mai mici de profit si masuri de reglementare mai stricte, tendintele macroeconomice si mentinerea unei rate lente de crestere ocupa primul loc in topul riscurilor din industrie.

Oportunitate: Imbunatatirea distributiei si dezvoltarea de noi produse. Imbunatatirea sistemului de distributie si dezvoltarea de produse se afla pe primele locuri intre oportunitati in acest an si se prognozeaza sa isi pastreze importanta pana in 2015.