Martis, Nuance: 85% dintre clienti sunt frustrati de felul in care ii autentifica bancile

Martis, Nuance: 85% dintre clienti sunt frustrati de felul in care ii autentifica bancile

„In jur de 85% dintre utilizatori sunt frustrati de serviciile de autentificare folosite de banci, iar 74% nu au putut accesa informatii importante cel putin o data din cauza problemelor de autentificare, potrivit unui studiu realizat in aprilie de compania Opus Research. Insa vocea este ceva ce nu poate fi replicat. Prin serviciile de autentificare vocala ti se asculta vocea si dupa cateva secunde sistemul ii spune operatorului din call center ca tu esti persoana reala si ii va prezenta numele tau. Nu ai nevoie de alte dispozitive, nu exista intrebari secrete. Astfel de servicii sunt mai sigure decat autentificarea prin token, PIN sau intrebari secrete”, a afirma Peter Martis, regional sales manager in cadrul Nuance, companie care ofera servicii de voce pentru companii precum Amazon, Time Warner sau Air France.

El a adaugat ca serviciile de autentificare prin voce vor deveni un lucru obisnuit, de masa, in urmatorii doi ani in domeniul bancar, mai ales in zona bancilor care se promoveaza ca fiind tinere, cool.

„Bancile din Romania sunt foarte deschise catre astfel de solutii. Avem deja doua banci care folosesc aceste servicii”, a afirmat managerul.

Fotografiile au fost realizate de Mircea Dragos.

Chivu, Printec: Nu ar fi tentant sa punem sucursala de banca in buzunarul fiecarui roman?

Chivu, Printec: Nu ar fi tentant sa punem sucursala de banca in buzunarul fiecarui roman?

„La banca te duci de cateva ori pe ani, in schimb, la mobil, te uiti intre 90 si 150 de ori pe zi, multi il folosesc inainte de a se da jos din pat, chiar daca uneori doar pentru a opri alarma. Si atunci nu este tentant sa pui o sucursala in buzunarul fiecarui roman?”, a afirmat Dragos Chivu, directorul general al Printec Group Romania, principalul furnizor de ATM-uri si POS-uri de pe piata locala.

Cele trei trenduri care au schimbat piata de servicii bancare in ultimii ani sunt partea de confort si control oferit clientilor, segmentul de mobile banking si cel al platilor contactless.

„In Coreea de Sud sunt mai multe telefoane contactless decat oameni in viata. Iar in Kenya mai mult de jumatate din plati sunt contactless”, a afirmat Chivu.

El a mai spus ca utilizatorii de servicii bancare isi doresc lucruri simple pentru ca nu mai au timp.

„Aproximativ 70% dintre clienti nu mai au timp, 86% ar plati mai mult pentru o experienta mai bun, in timp ce 89% ar merge la o banca concurenta daca nu le-ar placea experienta pe care o au cu banca sau ar vedea un abuz din partea acesteia. Oamenii merg la banca pentru siguranta , acces si expertiza financiara. Acum zece ani am fost la BRD sa-mi iau un credit pentru casa, am inceput un produs destul de intens, plin de documente prin care incercam sa conving banca. Dar nu am avut niciun control asupra dobanzii, asupra comisioanelor, banca avea control deplin asupra conditiilor. Daca azi as face refinantare sau as vrea un credit nou, ma pot uita pe internet, pot folosi diverse comparatoare pentru comisioane, dobanzi. Sunt foarte multe informatii transparente, probabil voi negocia cu mai multe banci in acelasi timp. Iar daca nu-mi plac conditiile ma duc la banca urnatoare”, a afirmat seful Printec Romania.

Bogdan Vladescu, Western Union: Tot mai multi clienti folosesc canale electronice

Bogdan Vladescu, Western Union: Tot mai multi clienti folosesc canale electronice

„In Romania suntem la un nivel mai redus al bancarizarii: doar 56% dintre clienti sunt bancarizati. Pe de alta parte, sunt multi care au un card sau mai multe si folosesc canale electronice. De asemenea, ne place sau nu, procentul de utilizare al ATM-ului in Romania este la un nivel foarte ridicat comparativ cu platile la comercianti”, a afirmat Bogdan Vladescu, senior network development manager banking channel Western Union.

El a declarat ca utilizatorii isi doresc servicii simple, rapide, iar costul sa fie foarte transparent

„Un numar tot mai mare de clienti vor sa foloseasca canale electronice”, a adaugat reprezentantul Western Union.

Scenariul utopic: Ar putea Romania sa ajunga sa renunte la monede si bancnote?

Scenariul utopic: Ar putea Romania sa ajunga sa renunte la monede si bancnote?

Initial aparuta in Israel, ideea eliminarii monedelor si bancnotelor fizice din economie a fost dezbatuta si in cadrul evenimentului organizat de Wall-Street.ro. Chestionat cu privire la sansele de reusita ale unui asemenea proiect, poate chiar si in Romania, Lucian Croitoru, consilierul guvernatorului BNR, s-a aratat reticent, adaugand ca o parte din romani ar prefera chiar instituirea unui etalon de aur.

“Este greu de crezut ca in Romania am putea sa implementam ideea de eliminare a monedei fizice. Lumea ar accepta cu greu aceasta situatie, ba chiar la un moment dat un profesor m-a abordat cerandu-mi sa implementam un leu de aur, pentru ca romanul sa il simta in palma si pentru ca increderea in economie sa creasca”, a declarat Croitoru.

In Israel, guvernul a autorizat infiintarea unei comisii care sa analizeze diferite metode pentru eliminarea cash-ului din economie.

Discutii despre eliminarea bancnotelor si monedelor au existat si in Suedia, potrivit publicatiei britanice Daily Mail. In majoritatea oraselor din Suedia plata biletelor pentru transportul in comun nu se mai poate face cu cash, acestea fiind achizitionate prin intermediul telefoanelor mobile, in vreme ce chiar si bisericile accepta donatii prin intermediul cardurilor bancare.Consilierul BNR a mai adaugat ca Romania nu se poate compara cu Israelul la nivel de dezvoltare a economiei si mentalitate.

„Daca privim unele zone rurale din perspectiva dezvoltarii infrastructurii bancare si a mentalitatii financiare, suntem cu 60-100 de ani in urma. Din acest motiv nu cred ca intr-un orizont scurt de timp am putea sa luam in considerare un plan similar celui din Israel”, a mentionat Lucian Croitoru.

Nu renuntam complet la moneda nationala, dar leul incepe sa „dispara” cand vine vorba de micile tranzactii zilnice

Chiar daca suntem inca departe de tarile dezvoltate din vestul Europei la acest capitol, din ce in ce mai multi romani renunta la monede si bancnote cand vine vorba de micile tranzactii zilnice. “Vinovate” sunt cardurile contactless, care permit efectuarea tranzactiilor prin simpla apropiere de un cititor, posesorii acestora nefiind nevoiti sa le mai cedeze unui casier sau sa mai introduca PIN-ul daca suma nu depaseste 100 lei.

Ne asteptam ca in 2014 piata de carduri contactless sa se dubleze - Ciprian Nicolae, BRD

“In prezent, in Romania, exista 200.000 de carduri contactless si 5.000 de POS-uri care se bazeaza pe aceasta tehnologie. Pe plan local suntem in crestere si ne asteptam ca in 2014 aceasta piata sa se dubleze atat din punct de vedere al implementarii infrastructurii la nivelul comerciantilor cat si din punct de vedere al numarului de carduri emise”, a declarat Ciprian Nicolae (foto).

Potrivit analizelor facute in piata de catre BRD, utilizatorii activi de carduri contacless fac cel putin o tranzactie pe zi.

“Circa 88% din tranzactii se fac in sectorul de transport in comun, iar restul sunt impartite intre industria fast-food, farmacii, supermarket-uri si alti mici comercianti”, a mai adaugat reprezentantul BRD.

In Europa exista in momentul de fata peste un milion de POS-uri contactless, prin intermediul carora se fac 360 milioane de plati. Cele mai multe estimari indica faptul ca pana in 2017 jumatate din POS-urile din Europa vor folosi tehnologia contactless.

Mihaela Ganciu, SimPlus: Bancile sunt tot mai interesate sa targheteze utilizatorii de smartphone

Mihaela Ganciu, SimPlus: Bancile sunt tot mai interesate sa targheteze utilizatorii de smartphone

„In 2009 bancile transmiteau SMS-uri in vederea fidelizarii clientilor, iar anul 2010 aducea o crestere de peste 30 % a volumului notificarilor pentru ratele scadente. Comunicarea prin SMS este personala, iar mesajul este citit in cateva secunde, mult mai rapid decat emailul, afirma Mihaela Ganciu, manager vanzari directe in cadrul procesatorului de plati SimPlus.

Ea a adaugat ca a observat ca bancile incearca sa isi gaseasca clientii in functie de tot mai multe detalii, unul dintre amanunte fiind daca acestia au sau nu smartphone

"Astazi utilizatorul este permanent conectat. Este mult mai probabil sa uiti cardul sau portofelul acasa insa telefonul il ai in permanenta la dispozitie. In Romania, 28 % din populatie utilizeaza un telefon smartphone, iar 50% dintre utilizatori intra pe internet de pe mobil”, a mai spus Ganciu.

Limita superioara la plata cu telefonul mobil este de 20 de euro.

„Valoarea maxima a unei plati prin SMS nu va creste. Desi tehnologia va fi in permanenta transformare, SMS-ul va fi utilizat in continuare, fiind canalul de comunicare preferat de catre multe companii", a declarat reprezentanta Simplus.

Ce vor si care este profilul utilizatorilor de online banking

Ce vor si care este profilul utilizatorilor de online banking

In general persoanele care folosesc servicii de online banking au un loc de munca stabil, au intre 35 si 40 de ani si incaseaza lunar venituri de 1.000 – 1.500 euro, arata un sondaj realizat de UniCredit in randul propriilor clienti.

„Cand vine vorba de online banking, clientii vor o aplicatie mobila cat mai user-friendly, sa poata vedea cu usurinta soldul contului si tranzactiile facute si sa poata accesa diverse produse bancare direct din aplicatie, fara sa mai fie nevoiti sa vina in sediul bancii”, a explicat Petrisor Costin, products & segments director, in cadrul diviziei de retail a UniCredit Tiriac Bank.

Banca are de gand sa lanseze in perioada urmatoare si un modul de personal financing management, prin intermediul caruia clientii isi vor putea gestiona finantele personale.

Studiu Gemius: 3,2 milioane de romani folosesc servicii de internet banking

Putin peste 3,2 milioane de romani folosesc servicii de internet banking, cei mai mult provenind din orasele medii si din Bucuresti, a declarat Adrian Biciu (foto), digital marketing consultant in cadrul companiei de cercetare Gemius.

„Dintre acestia, 40% sau sau 1,3 milioane ajung si pe website-urile propriu-zise (corporate) ale bancii”, a mai adaugat Adrian Biciu.

Website-urile BCR, ING si Raiffeisen au fost cele mai vizitate de catre utilizatorii romani in luna august, potrivit unui studiu realizat de catre compania de cercetare Gemius. Situatia se schimba in ceea ce priveste accesarile portalelor de internet banking. La acest capitol cel mai bine stau BRD, ING si BCR, dupa cum arata graficul de mai jos.

Studiul mai arata ca stirile, retetele de bucatarie si informatiile medicale sunt cele mai cautate de utilizatorii romani de internet.

Croitoru, BNR: Reglementarea excesiva este riscanta dar reface si increderea in sistemul bancar

Croitoru, BNR: Reglementarea excesiva este riscanta dar reface si increderea in sistemul bancar

Criza financiara a fortat bancile centrale sa impuna reglementari mai dure si cerinte de capital mai mari pentru institutiile de creditare, insa acestea nu au mereu doar efecte pozitive a subliniat Lucian Croitoru, consilierul guvernatorului BNR.

“O reglementare puternica si niste cerinte de capital mai mari de capital genereaza incredere in sistemul bancar, insa uneori duce si la subestimarea riscurilor. In domeniul financiar este riscant sa aduci impuneri multiple deoarece acestea vor genera comportamente ale bancherilor pe care uneori nu ni le dorim. De exemplu, o reglementare excesiva, crescand puternic cerintele de capital, ii va face pe bancheri sa declanseze o lupta impotriva acestora”, a spus Croitoru.

Potrivit acestuia, cu cat o reglementare este mai complicata, cu atat „armata de reglementatori” se intoarce cu spatele la viitor si incearca sa reglementeze tot ce a fost gresit.

Consilierul guvernatorului BNR a mentionat ca personal nu se considera un reprezentant al “reglementarii”.

“Nu cred ca BNR m-ar trimite vreodata sa reprezint reglementarea. Eu chiar am scris o carte despre sfarsitul reglementarii si despre faptul ca un nivel ridicat de reglementare incalca libertatea, asa cum de altfel si un nivel extrem de scazut ar avea aceleasi rezultate. Exista insa si efecte pozitive ale reglementarii: in primul rand, aceasta genereaza o crestere a inovatiei tehnologice a bancilor, dar si al nivelului de incredere in sector”, a mai adaugat Lucian Croitoru.