A. Complet straini

A. Complet straini

"Daca in domeniul bancar, jumatate dintre utilizatorii de produse si servicii financiare au o relatie distanta si slaba ca intensitate cu banca, pe piata asigurarilor de viata lucrurile sunt ceva mai bine definite", declara Simona Dan, Market Strategy Advisor GfK Romania.

S-au conturat sapte tipuri principale de relatii pe care posesorii de pensii private, asigurare de viata, asigurare pentru sanatate sau accident si asiguratii pentru incapacitate de munca le au cu furnizorii din aceasta piata. Peste jumatate dintre cei chestionati se considera complet straini de brandurile din piata asigurarilor personale. Dintre toate tipurile de relatii, acesta este si cel mai usor de translatat intr-o relatie cu mai mare intensitate si caldura.

B. Cercul social - 11%

B. Cercul social - 11%

Urmatoarea categorie ca importanta este cercul social (11%), ai carui reprezentanti au o relatie calda, dar nu intensa cu marca. Acestia considera companiile de asigurari ca fiind prietenoase, corecte in relatie, ambele parti au aceeasi putere, confortabile, gasesc beneficii comune, dar pe de alta parte, relatia este una statica, uneori impovaratoare pentru clienti, greu de iesit din ea, usor plictisitoare.

C. Prietenii vechi - 9%

C. Prietenii vechi - 9%

Segmentul cel mai atasat de brand, intr-o relatie intensa de caldura, este reprezentat de prietenii vechi, 9% dintre posesorii de asigurari personale. Acestia percep companiile de asigurari ca fiind un partener confortabil, se simt liberi in relatie, au interactiuni frecvente, o relatie bazata pe incredere, flexibila.

D. Cunostintele ocazionale (9%) si trecatoare (8%)

D. Cunostintele ocazionale (9%) si trecatoare (8%)

Cunostintele ocazionale (9%) si cunostintele trecatoare (8%) reprezinta doua grupe de clienti neimplicati in relatie, mai degraba distanti fata de companiile de asigurari.

Nu se simt mai deloc responsabili pentru cum decurg lucrurile, sunt pe punctul de a renunta la furnizor, simt ca doar cealalta parte are de castigat din relatie, nu si ei, potrivit sursei citate.

E. Fosti prieteni

E. Fosti prieteni

Printre Fosti prieteni intra clientii care se simt mintiti, neimportanti pentru asiguratori, au sentimente negative, nu sunt cooperanti, se simt inconfortabil in interactiune si considera intr-o oarecare masura ca nu e alegerea lor ca se afla intr-o astfel de relatie.

F. Cunostinte enervante

F. Cunostinte enervante

Cunostinte enervante au fost metaforele cu care 6% dintre posesorii de asigurari personale au definit relatia cu compania de asigurari. Clientii se considera privati de informatie, intr-o relatie de conflict, vad companiile de asigurari ca fiind reci, ostile, mincinoase, se simt captivi in relatie si inconfortabili.

Datele au fost culese online, in intervalul 14-17 martie 2014. Esantionul a fost de 172 de persoane, reprezentativ urban, pentru populatia cu varsta intre 18 si 45 de ani.