MasterCard: 15 programe de co-branded

MasterCard: 15 programe de co-brandedMasterCard a lansat pe piata locala mai multe carduri de credit in colaborare cu banci sau institutii financiare nebancare.

Anul acesta, compania a sustinut lansarea a cinci programe de carduri de credit co-branded, iar partenerii MasterCard sunt jucatori importanti din domeniul retail-ului si divizia financiara non-bancara a unei companii petroliere multinationale (BCR si Zass Proteus & CO, BRD Finance si STAER, IFN FinGroup Credit S.A , BRD Finance si Carrefour, Cetelem si Auchan).

„In Romania, am sustinut pana acum, peste 15 programe de co-branded impreuna cu parteneri din diverse industrii, anul trecut inregistrand practic cea mai mare explozie pe acest segment, cu 9 programe lansate”, ne-a spus Denisa Mateescu, general manager Southestern Countries, MasterCard Europe.

MasterCard nu face public volumul tranzactiilor derulate la nivel national sau numarul cardurilor emise sub sigla sa, insa anunta date consolidate la nivel de grup.

MasterCard a sustinut lansarea a cinci programe co-branded in acest an in Romania.

„In prezent, posesorii de carduri utilizeaza din ce in ce mai des plasticul din portofel pentru a realiza tranzactii. Cresterile inregistrate sunt atat in privinta numarului, dar si a volumului de tranzactii si, cel mai important aspect, am observat o diminuare a sumei medii cheltuita per tranzactie”, enunta Mateescu.

In opinia reprezentantei MasterCard in Romania, acest lucru indica clar faptul ca posesorii de carduri nu mai fac putine tranzactii si de valoare mare, ci din contra, acum ei utilizeaza cardurile zi de zi.

De asemenea, in privinta utilizarii cardurilor la comercianti MasterCard a inregistrat cresteri semnificative. Pe de o parte, posesorilor de carduri li se pare acum firesc sa plateasca pentru cumparaturile lor cu cardul, pe de alta parte si comerciantii au instalat in magazinele lor tot mai multe POS-uri, tocmai pentru a facilita platile prin aceste instrumente, spune Denisa Mateescu.

Tot pentru a-i determina pe consumatori sa utilizeze cat mai des cardurile la comercianti, cardurile co-branded incep sa aiba in spate programe de marketing cat mai atractive, unele ofera posibilitatea de plata in rate, iar unele carduri pot fi luate chiar din magazinele partenerilor implicati in program. „Bancile si-au diversificat portofoliul de carduri si impreuna dezvoltam o serie de campanii de incurajare. De exemplu, in aceasta toamna, desfasuram impreuna cu partenerii nostri o campanie adresata posesorilor de carduri Maestro, valoarea totala a premiilor fiind de 90.500 RON”, conchide Mateescu.


Visa: Utilizarea cardurilor la comercianti, stimulata de campanile promotionale

Visa: Utilizarea cardurilor la comercianti, stimulata de campanile promotionaleLa sfarsitul anului 2006 existau pe piata din Romania aproximativ 5 milioane carduri Visa (4,72 milioane), in crestere cu 31% fata de aceeasi perioada a lui 2005.

Din totalul de 80 de milioane de tranzactii inregistrate cu cardurile Visa in 2006 (crestere cu 33%), 12,9 milioane au fost tranzactii la comercianti, cu 88% mai mult decat la sfarsitul anului 2005.

Valoarea totala a tranzactiilor prin carduri Visa in 2006 a fost de 8.26 miliarde de dolari (crestere cu 69%) din care valoarea tranzactiilor la comercianti a fost de 786 milioane de dolari, cu 107% mai mult decat s-a tranzactionat in 2005.

Potrivit specialistilor Visa, se remarca o crestere a numarului de tranzactii cu carduri pe masura ce romanii au fost informati si au avut contact cu beneficiile pe care le aduce utilizarea cardurilor, si in special la comercianti.

“Utilizarea cardurilor la comercianti a fost stimulata in ultimul an prin initierea unor campanii promotionale special create si nu in ultimul rand prin lansarea cardurilor co-branded”, ne-a declarat directorul regional pentru Romania si Bulgaria al Visa International, Catalin Cretu.

Comerciantii au inteles si ei ca, pe termen lung, au de castigat de pe urma acceptarii cardului ca metoda de plata, pentru ca astfel isi pot creste veniturile, profiturile si nivelul de satisfacere a clientului. Numarul de bancomate este de asemenea in crestere, in principal ca urmare a faptului ca bancile isi dezvolta in mod activ retelele de agentii si sucursale.

Tot mai multi clienti ai marilor retaileri stiu ca si la noi se emit carduri co-branded, care le ofera detinatorilor posibilitatea de a obtine reduceri la achizitionarea unor produse ori servicii.

In esenta, cardurile co-branded sunt cele incheiate de banci ori societati de intermediere financiara in colaborare cu lanturile de magazine, fie ca vorbim de retaileri clasici sau de cei specializati in electrocasnice si produse IT. In aceasta perioada, aceasta tendinta de crestere a rolului pe care il au cardurile “partenere” se traduce printr-un proces firesc de trecere de la creditul cu buletinul la cardul de credit co-branded (sau de cumparaturi).

"In general, cardurile co-branded sunt bine primite, tinand cont de avantajele pe care le aduc detinatorilor de carduri, bancilor si companiilor partnere. Compania partnera obtine loializarea clientilor, banca inregistreaza cresteri ale numarului de clienti si volume tranzactionate, iar detinatorul de card beneficiaza de bonusuri cum ar fi punctele de fidelitate sau reduceri de pret", spune Cretu.

Sensiblu - 1 milion de posesori de carduri de fidelitate

Sensiblu - 1 milion de posesori de carduri de fidelitateFarmaciile Sensiblu, cel mai mare retailer de pe piata farmaceutica din Romania si parte a grupului A&D Pharma, a inceput emiterea cardurilor de fidelitate inca din 2003, in prezent contorizand peste 1 milion de posesori, conform estimarilor companiei.

"Peste 50% din numarul total al tranzactiilor din farmacii sunt realizate prin cardul de fidelitate, ceea ce ne arata eficienta acestui instrument", a declarat pentru Wall-Street Roxana Firmanciuc, director al departamentului de relatii cu consumatorii din cadrul Sensiblu.

In 1998, Sensiblu a lansat o forma simplista a cardului actual, prin care se acorda o reducere procentuala standard tuturor cumparatorilor. In forma actuala a cardului, la fiecare tranzactie efectuata, clientii acumuleaza puncte pe care le pot utiliza ulterior pentru cumpararea oricarui produs din farmacie.

Programul de fidelizare se axeaza, in principal, pe doua segmente, primul adresandu-se pacientilor din toata tara si al doilea, companiilor si angajatilor acestora. Lansat de curand, acesta din urma cuprinde doua componente, in speta Cardul Corporate, care se emite in regim preferential angajatilor unei companii si Gift Card, emis cu ocazia diverselor sarbatori si evenimente din cadrul ciclului de viata a unei companii.

"Cu ajutorul cardurilor de fidelitate putem sa tinem o legatura mai stransa cu pacientii nostri. Datele furnizate de pacienti sunt folosite de Sensiblu pentru a le face cunoscute diverse campanii promotionale, programe de sanatate sau educationale", explica Firmanciuc.

La inceputul lunii august, Lauren Finance IFN, divizie a companiei A&D Pharma, a lansat Respiro, primul card de credit proprietar cu utilizare exclusiva in farmacii, pentru achizitionarea oricarui produs farmaceutic sau de ingrijire personala, in limita disponibilului de sold si cu dobanda 0%.

"Dorim sa facem prezent cardul Respiro in cat mai multe farmacii din tara si nu sa fie un produs exclusiv Sensiblu. Pentru inceput, acesta poate fi gasit doar in farmaciile noastre, din motive de implementare", adauga directorul de relatii cu consumatorii al Sensiblu.

Piata cardurilor de fidelizare din farmacii se afla intr-un trend ascendent, consumatorii romani obisnuindu-se cu statutul de "client fidel". Tendintele actuale sunt spre o personalizare a cardurilor, in functie de dorintele, nevoile si preferintele consumatorilor.

"Realizam cu regularitate focus-grupuri sau sondaje in randul pacientilor nostri, din dorinta de a afla ce anume isi doresc si cum putem sa venim in intampinarea lor", a mai spus directorul de relatii cu consumatorii din cadrul Sensiblu.






Dona estimeaza 700.000 de carduri pentru prima jumatate a anului viitor

Dona estimeaza 700.000 de carduri pentru prima jumatate a anului viitorDona, cel de-al treilea mare retailer de pe piata farmaceutica, a contorizat, pana in prezent, peste 500.000 de posesori ale celor trei tipuri de carduri de fidelitate pe care le emite, acestea fiind folosite in peste 60% dintre tranzactiile efectuate, potrivit statisticilor
companiei.

Oficialii companiei apreciaza ca cele trei carduri pe care le emit, Cardul de Fidalitate Dona, Cardul de Fidelitate Dona-Diabet si Cardul de Fidelitate Dona pentru Copilul Meu, reprezinta instrumente de baza in fidelizarea clientilor.

"Toti marii competitori de pe piata farmaceutica au un asemenea instrument, iar o parte dintre clientii care ni se adreseaza mai detin cel putin un astfel de card emis de o companie concurenta", a declarat pentru Wall-Street Georgeta Ionica, sefa Biroului de Promovare si Comunicare din cadrul Dona.

Frecventa utilizarii cardurilor de fidelitate este determinata de calitatea si cantitatea beneficiilor pe care le ofera acesta. Aproape 48% dintre posesorii de carduri Dona au pana in 40 de ani, 31% au varste cuprinse intre 40 si 60 de ani, iar restul sunt de peste 60 de ani, conform studiilor realizate de marele retailer farmaceutic.

Dincolo de a fi un eficient instrument de marketing pentru promovarea produselor din cadrul farmaciilor Dona, cardurile de fidelitate au reusit sa majoreze volumul de vanzari, acesta crescand direct proportional cu extinderea plajei de clienti.

"O crestere substantiala a vanzarilor s-a constatat in cazul produselor care beneficiaza de reduceri de 7%, adica cele incluse in Cardul de Fidelitate Dona-Diabet si Cardul de Fidelitate Dona pentru Copilul Meu", a explicat Ionica.

Pentru prima jumatate a anului viitor, oficialii companiei preconizeaza o crestere a numarului de carduri emise in reteaua de farmacii Dona, pana la 700.000. Majorarea va fi determinata de dinamica de extindere a farmaciilor, dar si a diversitatii programelor de marketing ce urmeaza a fi implementate.

"In ceea ce priveste rata de utilizare a cardurilor, preconizam ca va ajunge la 70%, cu peste 700.000 de posesori de carduri pana la sfarsitul primelor sase luni ale anului", a adaugat sefa Biroului de Promovare si Comunicare din cadrul companiei.

Oficialii companiei nu considera implementarea cardului Respiro o prioritate, cel putin pentru moment, propriul card de fidelitate fiind diferit fata de cel initiat de Sensiblu.

"Cardul Respiro nu ofera avantajele suplimentare pe care le au cardurile de fidelitate ce sunt puse in circulatie in acest moment de jucatorii de pe piata farma. Cele doua instrumente sunt diferite si nu se exclud unul pe celalalt, de aceea decizia de a mentine propriile carduri de fidelitate este independenta de evolutia cardului Respiro", este de
parere Ionica.

Centrofarm - 250.000 de detinatori de carduri de fidelitate

Centrofarm - 250.000 de detinatori de carduri de fidelitateCentrofarm, unul dintre cei mai mari retaileri de pe piata farmaceutica, numara peste 250.000 de detinatori de carduri de fidelitate, peste 40% dintre acestia folosindu-l pentru achizitionarea de produse, potrivit estimarilor companiei.

Cardul de fidelitate Centrofarm ofera o reducere de 10% la produsele cosmetice si 3% la medicamente, inclusiv la partea necompensata din retete, prin acumulare de puncte.

"In septembrie 2006 am inceput acest proiect, iar evolutia a fost peste estimarile noastre initiale. Speram ca anul viitor sa ne dublam cel putin numarul posesorilor de card si pe cel al celor care il si folosesc la cumparaturi", a declarat pentru Wall-Street Dorin Catana, director general al Centrofarm.

In ceea ce priveste cardul Respiro, compania nu se arata interesata de initiativa celui mai mare retailer de pe piata de profil, Sensiblu, de a introduce in toate farmaciile din tara un card de credit proprietar cu utilizare exclusiva in farmacii, pentru achizitionarea oricarui produs farmaceutic sau de ingrijire personala, in limita disponibilului de sold si cu dobanda 0%.

"Respiro este o initiativa de apreciat, dar total neinteresanta pentru Centrofarm. Astfel de carduri au limita de credit foarte mica, termen de creditare redus si utilizare doar in anumite unitati. Nu cred ca sunt atractive pentru clienti", este de parere Catana.

Saptamana trecuta, Centrofarm a lansat, alaturi de Banca Transilvania, un card cu dubla marca, sub sigla Visa, care ofera utilizatorilor o reducere de 10% la toate produsele cosmetice si de 3% la medicamentele comercializate de farmacie.

Posesorii cardului Visa Centrofarm - Banca Transilvania pot lua cu imprumut echivalentul in lei a cel mult 5.000 euro, pentru a cumpara bunuri si servicii de la comercianti. Limita maxima este stabilita in functie de scoringul aplicat pentru cardul de credit si de gradul de indatorare al clientului.

Rulajul minim care trebuie efectuat lunar este de 10% din suma de bani utilizata, iar perioada de gratie este de pana la 55 de zile.

Pentru a intra in posesia cardului, veniturile clientului trebuie sa fie mai mari de 100 euro si sa fie obtinute pe teritoriul tarii. Noul produs se adreseaza persoanelor cu varsta cuprinsa intre 18 si 70 de ani – varsta maxima la sfarsitul perioadei de creditare.


Mobexpert estimeaza crestere de 15-20% a numarului de clienti care utilizeaza cardul

Mobexpert estimeaza crestere de 15-20% a numarului de clienti care utilizeaza cardulMobexpert, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata interna a mobilei, a inceput implementarea cardului de fidelitate Golden acum 3 ani, in fiecare an aducand imbunatatiri materializate in beneficii legate de preturi sau tarife sau intr-o comunicare personalizate cu clientii.

Pentru anul in curs, compania nu a contorizat numarul de posesori de carduri, insa in 2008, oficialii acesteia estimeaza ca va avea loc o crestere de 15-20% a numarului de clienti care utilizeaza cardul pentru achizitionarea de diverse articole de mobilier.

De asemenea, cardul de fidelitate prezinta avantaje legate atat de reducerile de preturi, cat si gratuitati la serviciile de transport si montaj. In plus, Mobexpert pune la dispozitia posesorului de card cecuri cadou pentru achizitionarea decoratiunilor.

"Introducerea cardului de fidelitate a dus la cresterea traficului in magazine prin repetabilitatea vizitelor clientilor, precum si a vanzarilor, in special pe segmentul de decoratiuni", a declarat pentru Wall-Street Sorin Buga, Director Retail al Mobexpert.

Mobexpert este unul din cei mai importanti jucatori de pe piata de mobilier din Romania, prin cele doua marci ale sale: Mobexpert – hipermagazine si magazine de mobilier de casa si decoratiuni si Mobexpert Office – mobilier pentru birou si colectivitati. Cifra de afaceri a Grupului Mobexpert in 2006, s-a ridicat la 150 de milioane de euro.

Reteaua Mobexpert numara patru hipermagazine in Bucuresti, un hipermagazin in Brasov si 27 de magazine in tara. In afara Romaniei, Mobexpert Office este prezent in Sofia (Bulgaria) si in Belgrad (Serbia). De asemenea, exporta in Franta, Germania, Olanda si alte tari.

Infiintat in 1993, grupul are 4.500 de angajati (dintre care peste 3.500 in fabrici) si mai cuprinde, zece fabrici de mobila, cinci firme de import si de logistica dar si compania de imobiliare Domus Mex.

Infiintata in 2000, Domus Mex este societatea de investitii imobiliare a Grupului Mobexpert si proprietara tuturor cladirilor grupului de pe teritoriul Romaniei.






Hollywood Multicard, 55.000 de clienti in Bucuresti

Hollywood Multicard, 55.000 de clienti in BucurestiCardul Hollywood Multicard a fost lansat de Hollywood Multiplex Bucuresti Mall la 28 mai 2004, fiind primul program de loializare realizat de catre un cinematograf din Romania.

In prezent, peste 55.000 de clienti din Bucuresti au ales sa beneficieze de Hollywood Multicard. Succesul obtinut in cele doua cinematografe din Bucuresti, a incurajat Hollywood Multiplex sa lanseze acest serviciu si la Oradea. Astfel, la inceputul lunii mai cardul de fidelitate a fost lansat si la Oradea, iar aproximativ 1.000 de spectatori au ales sa se bucure de avantajele acestuia.

„Desi numarul de clienti care devin posesori de carduri de fidelitate este in continua crestere, este dificil de prognozat, in momentul de fata, daca trendul va fi unul ascendent sau, dimpotriva, va stagna. Exista, pe de-o parte, cinematografe particulare precum Hollywood Multiplex care investesc masiv in programe de marketing inovatoare, reinventand constant relatia dintre brand si consumator, iar de cealalta parte sunt cinematografele de stat ale caror investitii de marketing sunt aproape nule”, sustine Ioana Piscociu, PR Specialist Hollywood Multiplex & CinemaPRO.

Hollywood Multicard a fost conceput ca un program de loializare al clientilor. Fiecare leu cheltuit, pentru cumpararea de bilete sau produse de la barul cinematografului, se transforma automat in puncte, singura conditie pentru acumularea punctelor fiind prezentarea cardului la fiecare tranzactie. Punctele, la randul lor, pot fi utilizate pentru achizitionarea de noi bilete (intre 87 si 200 de puncte), produse de la bar (intre 37 si 264 de puncte) sau produse speciale dedicate exclusiv posesorilor de Hollywood Multicard.

De asemenea posesorii de Hollywood Multicard, pot folosi intre 99 si 499 de puncte pentru achizitionarea de rucsaci, DVD-uri, jucarii de plus, jocuri, carti, ceasuri, sepci sau tricouri. In plus acestia au posibilitatea de a alege locurile in sala atunci cand efectueaza o rezervare on-line sau pot participa la la tombole si promotii organizate special pentru ei.
Hollywood Multicard constituie un instrument de loializare complex care mentine activa relatia dintre brand si consumator, oferind in acest fel posibilitatea de a intelege mai bine ce isi doresc clientii.

“Cardul promoveaza conceptul de “valoare adaugata”, conferindu-le posesorilor statutul de “invitati speciali ai cinematografului”. In acest sens, Hollywood Multiplex organizeaza, cu o frecventa aproape lunara, vizionari gratuite ale unor filme in avanpremiera absoluta la care au acces doar posesorii de card de fidelitate”, a declarat Ioana Piscociu.

Cardul de fidelitate poate fi obtinut gratuit, singura conditie fiind completarea unui formular care poate fi descarcat de pe site-ul Hollywood Multiplex sau poate fi gasit in cinematograf, la casa speciala de Multicard. Acesta devine activ la prima cumparare a doua bilete.

BT + Centrofarm = primul card co-branded din pharma

BT + Centrofarm = primul card co-branded din pharmaBanca Transilvania, unul din cei mai importanti jucatori din banking-ul local, a emis pana in prezent peste un milion de carduri si are un portofoliu de 12 tipuri de carduri.

Banca Transilvania a lansat impreuna cu Centrofarm un card cu dubla marca (co-branded), sub sigla Visa, care ofera utilizatorilor o reducere de 10% la toate produsele cosmetice si de 3% la medicamentele comercializate de Centrofarm

"Din estimarile noastre, credem ca in primul an vom vinde 30.000 de carduri", a declarat directorul de retail al Bancii Transilvania, Gabriela Nistor.

Limita de creditare este stabilita in functie de scoringul aplicat pentru cardul de credit si gradul de indatorare al clientului.

Rulajul minim care trebuie efectuat este de 10% din suma utilizata, iar perioada de gratie este de pana la 55 de zile.

Pentru a intra in posesia cardului, veniturile clientului trebuie sa fie mai mari de 100 euro si sa fie obtinute pe teritoriul tarii. Noul produs se adreseaza persoanelor cu varsta cuprinsa intre 18 si 70 de ani – varsta maxima la sfarsitul perioadei de creditare.

Centrofarm este un lant de farmacii cu o experienta pe piata de peste 60 de ani. In prezent, compania cuprinde o retea de 33 de farmacii, dintre care peste 90% sunt in Bucuresti si vizeaza extinderea in alte orase din tara.