2 / 5

Care sunt pasii pentru a lua un credit Prima Casa?

• Analiza dosarului de credit in banca

“Analiza dosarului de credit in banca se face ca la un dosar de credit obisnuit cu doua mentiuni, ca exista niste documente suplimentare care trebuie sa fie aduse pentru un credit Prima Casa. Prima este declaratia autentica data de catre client ca indeplineste toate conditiile de eligibilitate prevazute in normele de implementare ale programului”, a explicat seful departamentului juridic din cadrul brokerului de credite Kiwi Finance. Aceasta declaratie nu trebuie sa fie data cu mai mult de 15 zile inainte de depunerea dosarului la banca.

“Un al doilea document care va trebui depus in dosarul de credit este un extras de carte funciara informativ pentru imobilul ce urmeaza a fi achizitionat”, a adaugat Traian Stancu. Extrasul de carte funciara trebuie sa nu fie mai vechi de 15 zile raportat la data la care banca transmite dosarul catre fondul de garantare.

“Exista doua variante pentru a rezolva aceasta situatie: fie banca nu va solicita de la inceput extrasul de carte funciara, ci doar atunci cand dosarul de credit se afla intr-o faza finala de analiza in banca, fie prezentarea de catre client a unui nou extras de carte funciara dupa aprobarea de catre banca a dosarului, in situatia in care au trecut mai mult de 15 zile si extrasul depus initial nu va mai putea fi transmis la fondul de garantare", a lamurit Stancu.

• Evaluarea imobilului

Daca dosarul de credit este aprobat din punct de vedere financiar de catre banca atunci institutia de credit va solicita si efecturarea unei evaluari a imobilului ce se doreste a fi achizitionat. Evaluarea este realizata de catre evaluatori agreati de banca. Exista banci la care aceasta evaluare se plateste si banci la care ea este gratuita.

• Aprobarea finala in banca si transmiterea dosarului care fondul de garantare

“Aici este de subliniat ca nu se transmit catre fondul de garantare si documente legate de eligibilitatea financiara a clientului, ci se transmit doar documentele de identitate, declaratia notariala pe propria raspundere, extrasul de carte funciara, ante-contractul de vanzare-cumparare, raportul de evaluare al imobilului si copiile actelor de proprietate ale locuintei ce urmeaza a fi achizitionate. Deci fondul nu verifica si eligibilitatea financiara a clientului, aceasta tinand de normele interne ale bancii”, a mai explicat reprezentantul Kiwi Finance.

• Fondul de garantare emite in 5 zile lucratoare o decizie ce o transmite bancii. Daca acestea este favorabila atunci transmie si factura aferenta comisonului de garantare.
• Banca achita comisionul de garantare, transmite dovada catre fond si incheie contractul de credit cu clientul.
• Fondul redacteaza contractul de garantare si il transmite bancii.
• Dupa primirea acestui contract, banca si clientul au la dispozitie 5 zile lucratoare pentru a-l semna si a-l remite fondului de garantare.
• In maxim 3 zile lucratoare fondul semneaza contractul de garantare si il transmite inapoi bancii.
• In final, banca pune la dispozitie creditul, iar clientul poate semna contractul de vanzare-cumparare a locuintei.

“In total se ajunge la un termen de aproximativ o luna, o luna si o saptamana, dar timpul va fi diferit in functie de perioada scursa pana la obtinerea aprobarii dosarului de credit de catre banca”, a concluzionat Traian Stancu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri