1 / 5

Strategii si estimari

Piata asigurarilor de sanatate are un potential de crestere in Romania, in opinia oficialului Signal Iduna, in ciuda stagnarii din acest an. Valoarea pietei s-a ridicat anul trecut la aproximativ 9 milioane de euro, iar in 2009, potrivit estimarilor Signal Iduna, va incheia anul la un nivel de 7-9 milioane de euro. “Probabil ca valoarea totala a pietei de asigurari de sanatate nu va ajunge la 9 milioane de euro anul acesta, pentru ca s-a pierdut mult din segmentul corporate”, explica Sanziana Maioreanu (foto).

Pe de alta parte, atrage ea atentia, chiar si o crestere de 20% la acest nivel ar fi fost prea putin.

“Daca te gandesti la potentialul pietei privind dinamica serviciilor medicale private, care sunt contractabile de asiguratori, avem cam 400 de milioane de euro plus platile neoficiale din sistem evaluate tot pe la 400 de milioane de euro, nivelul pietei asigurarilor de sanatate tinde usor spre 1 mld. euro. Astfel, atat timp cat asigurarile de viata si cele generale reprezinta peste 2 miliarde de euro, iar cel al asigurarilor de viata este la circa 50% din totalul pietei, putem spera la o crestere de inca 50%”, a explicat Maioreanu.

Signal Iduna a subscris in primele noua luni ale anului in curs polite in valoare totala de 1,6 milioane de lei (380.000 de euro). Pentru viitorul apropiat si mediu, compania are in plan lansarea de noi produse cat mai simple si o mai buna balansare a beneficiilor pentru clientii mai instruiti din punct de vedere financiar, dar si recrutarea si instruirea a peste 200 de agenti.

“Schimbam putin abordarea pentru anul viitor, in sensul ca nu ne vom mai concentra pe zona de corporate, unde nu astept o revigorare pana in 2011, ma gandesc si la faptul ca segmentul este dependent de corporate, iar eu nu cred ca se poate intampla ceva fundamental pe aceasta zona intr-un an de zile, fiind alegeri, criza, politica fiscala, noul guvern va avea alte prioritati. In acest context, vrem sa ne consolidam zona de distributie retail, de aceea investim sa recrutam prima generatie de specialisti, vrem sa formam 200 de agenti”, spune Maioreanu.

Totodata, Signal Iduna isi pastreaza obiectivul pus la momentul lansarii pe piata romaneasca, si anume ca pana in 2012 sa devina lider pe piata asigurarilor de sanatate cu o cota de piata de 20-25%.

“Piata a scazut, iar in aceasta situatie mi s-ar parea si mai suparator sa-mi revizuiesc obiectivul. Am ajuns pe locul 5 si avem o cota de piata de 6,7% dupa cateva luni de activitate, ar fi o copilarie sa spun ca nu vreau sa fiu lider de piata sau ca nu vreau sa am o cota de piata de 20-25% peste 2 ani. De fapt, ceea ce ne propunem este o cota de 20%, dar nu pe o piata de 7 milioane de euro, ci pe una cu o valoare mult mai ridicata, acesta ar fi idealul. De aceea, cu siguranta, ne pastram obiectivul anuntat”, a mai explicat Maioreanu.

Cei mai importanti competitori pe aceasta piata sunt Eureko, Allianz-Tiriac, Generali si BCR Asigurari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri