1 / 4

Asigurarea, necesara indiferent de situatia economiei

Pe parcursul anului 2009, contextul economic a generat presiuni mari asupra asigurarilor de credit comercial, iar blocajul financiar inregistrat in relatia dintre furnizori si clienti a generat o crestere exponentiala a numarului de neplati inregistrat de furnizori si implicit a dus la cresterea daunalitatii asiguratorilor.

„Indiferent de situatia economica, intotdeauna vor fi companii, care din diferite motive, nu-si platesc furnizorii. Motivele sunt variate si nu au neaparat legatura cu criza: frauda interna, schimbare de management si destabilizare, management defectuos al activelor, proasta gestiune a disponibilitatilor banesti sau lipsa unei strategii sanatoase de dezvoltare pe termen mediu. Criza a acutizat insa situatia, devenind frecvente intarzierile la plata, care, in cele mai multe situatii, sfarsesc prin neplata facturilor”, explica Cristina Rusuleanu (foto), directorul general al Euler Hermes, asigurator de credite comerciale.

Apoi, cresterea daunalitatii (atat la nivel global, dar si in Romania) a generat atat cresterea preturilor acestui tip de polite, cat si o atitudine mai conservatoare in evaluarea riscurilor.

Consecinta directa a fost cresterea cererii pentru asigurari de credit din partea companiilor furnizoare, adauga la randul sau Eugen Anicescu, credit insurance manager in cadrul Coface Romania. „Furnizorii au constientizat importanta unor masuri de credit management datorita evolutiilor din piata care tin de cresterea debitelor, cresterea termenelor de plata, lipsa de lichiditati sau cresterea numarului de insolvente”, detaliaza Anicescu. Asigurarea de credite comerciale este menita sa acopere daunele generate de neincasarea creantelor nascute in procesul de vanzare de bunuri sau prestari de servicii cu plata la termen.

Sefa Euler Hermes a detaliat ca, anii trecuti, compania pe care o reprezinta a atras atentia in privinta importantei acestor servicii pe piata romaneasca, dar ecoul a fost sub asteptari, iar multi dintre partenerii companiei motivau refuzul de a incheia o asemenea asigurare prin stabilitatea financiara a clientilor si corectitudinea acestora vizavi de plata furnizorilor.

„In prezent, situatia s-a schimbat radical, astfel ca, cu putine exceptii, nicio companie privata din Romania nu si-a pastrat grade-ul pe care Euler Hermes l-a acordat pana anul trecut (si care se bazeaza pe analiza financiara), iar corectitudinea sufera din cauza reactiei in lant a intarzierilor la plata. Daca un client al unei companii nu-si incaseaza banii la timp, isi da work-flow-ul peste cap si la randul ei va fi fortata sa intarzie mai departe cu platile”, atrage atentia Rusuleanu, adaugand ca se poate trage concluzia ca asigurarea de credite comerciale este un instrument necesar indiferent de situatia macroeconomica.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri