1 / 5

Piata nu este pregatita pentru vanzarea de asigurari online

Industria romaneasca a asigurarilor mai are de recuperat pe langa decalajul, fata de Vest, privind gradul de penetrare a produselor de asigurare si in ceea ce priveste vanzarea acestora prin mediul online.

Daca vorbim despre ponderea primelor brute subscrise in raport cu produsul intern brut (PIB), la sfarsitul lui 2008 gradul de penetrare al asigurarilor in PIB era de 1,77%, acelasi nivel ca in 2007, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Defalcat, pentru asigurarile generale la PIB a rezultat un grad de penetrare de 1,40%, iar pentru asigurarile de viata acesta avea un nivel de 0,37% la sfarsitul lui 2008.

Apetitul scazut al romanilor pentru achizitia de polite, in general, si de pe Internet, in particular, precum si rata scazuta de penetrare a acestuia ingreuneaza dezvoltarea canalelor de distributie online a produselor de asigurare.

“Vanzarea online este un canal de distributie aflat inca la inceput, fara rezultate spectaculoase care sa schimbe radical politica de distributie a companiilor. Cred ca cel mai important lucru ar fi ca asiguratorii si cei care testeaza mediul online pentru vanzarea de polite de asigurare sa inteleaga ca nu este un mediu de la care se pot astepta la rezultate spectaculoase intr-un timp foarte scurt si cu investitii minime, spune Marie Kovarova (foto), general manager Generali Asigurari.

Ea adauga ca previziunile pentru o astfel de initiativa se intind pe cativa ani de zile buni, insa cu siguranta merita testat.

Conform unui studiu Eurostat, Romania detine ultimul loc din Uniunea Europeana in ceea ce priveste achizitiile online, cu un procent de 2%.

De asemenea, suntem pe penultimul loc in ceea ce priveste accesul la Internet (38%), ceea ce ingreuneaza semnificativ vanzarea de polite de asigurare prin Internet. Odata cu cresterea gradului de penetrare a Internetului si celelalte servicii si produse vor cunoaste cresteri importante din punctul de vedere al vanzarilor.

“Cu o penetrare putin peste 25% (potrivit SATI n.r.) din total populatie (fata de media europeana de peste 50%), Romania are un potential mare de crestere in privinta accesului la Internet. Problema se datoreaza in mare parte zonelor rurale, unde accesul la Internet este foarte scazut”, a explicat Vlad Popa, director de vanzari in cadrul InternetCorp.

Alfred Vlcek, vicepresedinte directorat Uniqa Asigurari, a mentionat ca in acest moment, in Romania, vanzarile online sunt utilizate mai mult ca instrument de promovare a produselor de asigurare, asiguratorii mizand in procente mici (1-2% ) pe vanzarea prin acest canal. “Tendintele sunt insa in crestere pentru produsele de asigurare obligatorii (RCA), pana la 5%”, spune managerul.

Cand vorbim despre produse financiare complexe cum sunt asigurarile, Kovarova este de parere ca nu o sa asistam la o crestere semnificativa a obiceiului de cumparare in urmatorii doi ani. “In plus, nu cred ca in acest moment piata este pregatita pentru vanzarile online de polite, la scara larga, dar este un canal de vanzare deloc de neglijat care, cu siguranta, cu putin efort din partea companiilor, investitii in IT si campanii educationale, va schimba situatia actuala incet, incet”, explica oficialul Generali.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri