1 / 5

Ce urmaresc asiguratorii in procesul de promovare?

Pentru a obtine cat mai mult din bugetele de promovare ale companiilor, mai ales in vreme de criza, canalele de comunicare trebuie sa permita atat o interactiune directa cu clientii, cat si eficientizarea vanzarilor, dupa cum au explicat, pentru Wall-Street, directorii de marketing si comunicare din cadrul asiguratorilor de pe piata locala.

In acest sens, televiziunea ocupa si anul acesta primul loc intre mijloacele de promovare folosite de asiguratorii de pe piata din Romania.

Criteriul de selectie a canalelor de promovare este in stransa relatie cu publicul tinta, de acele categorii de clienti carora li se adreseaza produsul, polita de asigurare sau, in unele cazuri, pensia privata.

“Si in 2010 urmarim un mix echilibrat intre diferitele canale media (presa scrisa, TV, si online) pentru campaniile pe care le pregatim, pornind de la raportul dintre gradul de penetrare in randul publicului tinta, eficienta si costurile pe care le implica. Operam pe mai multe linii de afaceri (asigurari de viata, pensii private obligatorii si pensii private facutative), iar publicul tinta cu care comunicam in fiecare dintre aceste zone difera si de aceea trebuie sa ne adresam in mod distinct”, a explicat Carmen Soare (foto), director de marketing in cadrul ING Asigurari de Viata.

De altfel, toate studiile arata ca in 2009 televiziunea si-a mentinut cea mai mare cota de piata dintre mediile de comunicare, iar reprezentantul ING Asigurari de Viata crede ca aceasta situatie se va mentine si in 2010, dat fiind ca este unul dintre cele mai eficiente canale de comunicare. “Ca atare, si in campaniile noastre din acest an, televiziunea isi va mentine un rol principal”, a spus Soare.

Ioana Pasca, director de comunicare si marketing al Uniqa Asigurari (fosta Unita), explica predilectia asiguratorilor pentru promovarea TV prin apetenta publicului larg pentru acest canal media. “In anul 2010, avand in vedere campaniile de promovare a produsului RCA (raspundere civila auto obligatorie), dar si a celorlalte actiuni ale companiei, am ales ca prim canal de promovare TV-ul, aceasta fiind si prima optiune de consum media din partea publicului”, a declarat reprezentantul Uniqa Asigurari.

Pe de alta parte, Generali Asigurari s-a orientat in 2010 catre canalele de comunicare care asigura o interactiune directa cu clientii si potentialii clienti, dar si o eficientizare a investitiei.

“Am ales ca vehicule principale de comunicare activitatile de direct marketing, online si CRM (Customer Relationship Management), care au ca scop optimizarea procesului de vanzare. Prin actiuni constante de colectare de lead-uri (colectare de date ale potentialilor clienti n.r.), de dezvoltare a platformelor interactive si a programelor de retentie si prospectie, sprijinim forta de vanzari, astfel incat intreg procesul de ofertare si vanzare sa fie eficient si masurabil”, a declarat Daniela Dimitriu, director de comunicare si PR in cadrul Generali Asigurari.

Afla in slide-ul urmator cat de important este online-ul pentru asiguratori.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri