1 / 4

Argumente de ordin social si moral

Bancile au fost privite ca parteneri de incredere, dar o buna parte din clienti sustin ca exista banci ce au profitat de increderea acordata si de nivelul redus de cultura bancara din Romania.

"Datorita dorintei de a ne implini cate un vis, de a avea un trai mai bun, de a ne cumpara un apartament sau a construi o casa, de a accede la servicii medicale, educationale, suntem multi cei care am fost nevoiti sa acceptam semnarea unor contracte de credit fara a avea niciun cuvant de spus, fara a le putea citi si consulta in detaliu cu suficient timp inainte. Cu buna credinta si incredere am mers la banci pentru a ne inhama la plata unor sume mai mici sau mai mari, oferind garantie veniturile trecute, prezente si viitoare, bunuri si nu in ultimul rand, am pus gaj munca si sanatatea noastra si a familiilor noastre", precizeaza clientii bancilor in scrisoarea destinata Comisiei de Buget, Finante, Banci.

Ei sustin ca OUG 50/2010 aduce clarificari in modul de intocmire si derulare a contractelor de credit.

"Suntem peste 4 milioane de clienti si cerem respect. Clientul care este atat de pretuit in alte tari din Uniunea Europeana, aici este tratat cu aroganta de catre unii angajati ai bancilor straine, iar cazurile nu sunt izolate", mai precizeaza clientii.

Cei peste 4 milioane de clienti solicita respectul cuvenit oricarui client si nu doresc ca vreun angajat al bancilor sa le mai intoarca spatele sau sa le randa in fata ori sa ii trateze cu o atitudine aroganta atunci cand isi solicita dpreturile de consumatori.

Ei mai doresc sa fie protejati si in fata abuzurilor realizate de unele dintre banci. "Vrem ca ANPC sa nu mai fie o institutie care poate fi ignorata de vreo companie in tara asta, fie ea si banca", sustin clientii. Subiectul acestor abuzuri este reprezentat de practicile si clauze abuzive din contractele de credit.

"Ne dorim ca ANPC sa detina puterea de a suspenda activitatea de creditare a acelei banci care nu respecta legea", explica clientii.
Ei considera ca bancile se opun atributiei ANPC de a gestiona relatia client-banca si a monitoriza bancile in ceea ce priveste respectarea de catre acestea a legislatiei privind protectia consumatorului. Consumatorii vor ca ANPC sa ii proteje de abuzuri si care sa vina cu initiative legislative in acest sens.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri