MKB Nextebank - noul brand al MKB Romexterra Bank

MKB Nextebank - noul brand al MKB Romexterra BankMKB Romexterra Bank se va axa pe furnizarea de produse si servicii bancare pentru profesiile liberale, nisa pe care, in prezent, mai concureaza si Libra Bank, ProCredit Bank sau Banca Transilvania. Potentialul clientilor din aceasta zona este ridicat, circa 200.000 de clienti care sunt avocati, medici, notari, arhitecti sau presteaza alte profesii liberale.

"Nu vrem sa fim o banca universala comerciala, am restructurat businessul si ne axam pe nisa profesiilor liberale", a explicat Dan Sandu (foto), CEO-ul Romexterra Bank.

Dan Sandu a preluat aceasta pozitie la finalul anului trecut, moment in care s-a inceput si procesul de reorganizare a businessului.

Banca a renuntat la segmentul de business de corporate, iar finantarile de peste un milion de euro nu mai fac parte din strategia institutiei. De asemenea, s-a decis si inchiderea conturilor inactive si reducerea numarului de clienti, in special a celor duplicati.

"Noi am considerat ca este de bun simt sa eficientizam activitatea din banca. Aveam aproximativ 1.000 de angajati, iar acum avem 600 si nu se simte o problema la nivelul fluxurilor", explica Sandu.

Banca are in prezent circa 150.000 de clienti, majoritatea de retail, iar clientii pe care banca ii tinteste sunt cei din zona profesiilor liberare, persoane fizice ce sunt antreprenori, companii mici si mijlocii.

"Nu vrem in mod principal sa avem foarte multi clienti, dar dorim sa ii avem clienti pe cei care doresc sa fim banca lor principala", a explicat Anca Mitrica, director executiv in cadrul MKB Romexterra Bank.

Pe pagina noua de internet a bancii se gaseste segmentata si clientela din nisa profesiilor liberale, mai exact in profesii medicale, profesii legale, profesii liberale economico-financiare, arhitecti si profesii liberale tehnice, profesii liberale IT, in comunicare si media sau altele. Conducerea MKB Romexterra Bank a decis ca, pe langa schimbarea strategiei de business, este necesara si o schimbare de imagine a bancii. Incepand cu 1 noiembrie 2010, noul brand al bancii MKB Romexterra Bank este "MKB Nextebank". Dan Sandu a precizat ca totalul cheltuielilor realizate pana in prezent cu schimbarea imaginii institutiei sunt de circa 200.000 de euro.

Banca va deschide trei noi sucursale pana la finalul anului, dupa ce a inchis 30

Banca va deschide trei noi sucursale pana la finalul anului, dupa ce a inchis 30Portofoliul de credite al MKB Romexterra Bank se ridica, in prezent, la valoarea de 700 de milioane de lei, iar banca are un portofoliu de depozite mai ridica, de circa 1 miliard de lei.

De asemenea, conducerea institutiei a decis si reducerea numarului de sucursale din tara. "Am inchis aproximativ 30 de unitati din octombrie 2009, acum avem 45 de unitati, dar o sa mai deschidem inca trei pana la finalul acestui an - doua in Bucuresti si una in Targu Mures", a explicat Dan Sandu.

Seful bancii precizeaza ca institutia va ajunge anul viitor la active comerciale in valoare de 1 miliard de lei si la finalul lui 2011 banca o sa inregistreze profit operational.

Strategia MKB Romexterra Bank este de a atrage clientii din zona profesiilor liberale ca si asociatii, dar si ca persoane fizice. Banca intentioneaza sa le ofere clientilor produse si servicii bancare de baza. Banca nu mai vinde credite de nevoi personale fara garantii, dar inca mai are astfel de imprumuturi in bilant. Circa 60% din portofoliul de credite al bancii este compus din credite acordate persoanelor fizice, dintre care 30% sunt ipotecare.

"Am redus dobanda si am renuntat la comisionul de administrare la aplicarea OUG 50"

"Am redus dobanda si am renuntat la comisionul de administrare la aplicarea OUG 50"Strategia de implementare a OUG 50/2010 adoptata de MKB Rmexterra Bank a presupus si o reducere usoara a dobanzii la creditele din portofoliu, dar si eliminarea comisonului lunar de administrare, desi ordonanta nu prevedea eliminarea acestuia.

"Pentru toate creditele din portofoliu am renuntat la comisionul lunar de administrate de 0,5% din sold si am si redus dobanda cu 0,5 puncte pentru a evita viitoarele probleme de plata cu care s-ar putea confrunta clientii", a declarat Anca Mitrica (foto), director executiv in cadrul bancii.

Anca Mitrica a precizat ca in unele cazuri aceste reduceri au condus la o scadere a ratei lunare de plata si cu pana la 100 de euro.

Noile reglementari impuse de Guvern prin OUG 50/2010 prevad eliminarea comisionului de rambursare anticipata pentru creditele cu dobanda variabila, dar si stabilirea dobanzii exclusiv pe baza unui indice de referinta de pe piata monetara atat pentru contractele noi, cat si pentru cele vechi.

Din punct de vedere al dobanzilor, conform OUG 50/2010, formula de calcul a dobanzii trebuie sa includa o marja fixa si un indice de referinta al monedei in care se acorda sau s-a acordat creditul (Euribor, Libor, Robor).