1 / 6

Bulut, RoStar: Criza a dus la imbunatatirea relatiei client - banca

Relatia producatorului de biscuiti RoStar cu bancile a inceput chiar in anul in care a fost infiintata, 1996, cu primele operatiuni bancare curente, ce vizau incasari si plati legate de activitatea firmei. Apoi, un an mai tarziu, compania contracta primul credit, de la Marfin Bank. „Tinand cont de ritmul rapid de dezvolatare al firmei, pana in anul 2008, relatia cu bancile a fost de natura flexibila, incadrandu-se in sintagma «clientul nostru, stapanul nostru»”, a declarat pentru Wall-Street.ro Halil Bulut (foto), directorul general al RoStar.

Anii 2008 si 2009 au adus insa o tensiune in relatia producatorului de biscuiti cu banca, in special din cauza normelor interne ale Marfin Bank, prin care se derulau principalele operatiuni bancare, inclusiv creditul. „Incepand cu anul 2010, odata cu schimbarea conducerii bancii, s-au imbunatatit considerabil si relatiile”, a mai spus Bulut.

In 2009, primul an intreg de criza, RoStar a obtinut doua credite de la Libra Bank, unul pentru investitii si altul pentru capital de lucru, ambele depasind valoarea de 1 milion de euro. „In octombrie 2010 Marfin Bank, prin conditii relaxante, a preluat creditele si, datorita garantiilor, a majorat valoarea creditului aferent capitalului de lucru”, afirma seful RoStar.

Halil Bulut considera ca ultimii doi ani de criza au fost ca o „palma” pentru sistemul bancar si consumatorii de credite. „In acest sens, ambele parti au devenit mai precaute si astfel s-a imbunatatit relatia client-banca”, a explicat managerul.

Acesta sustine ca dobanda practicata de banca la creditele contractate este buna, „dar poate fi si mai multumitoare". Legat de reluarea creditarii, Bulut sustine ca momentan bancile sunt bulversate, la fel si clientii. „Banca Nationala a Romaniei a determinat bancile sa deschida robinetul, prin norme prost gandite, iar populatia a apelat necalculat la credite pe care nu le putea sustine. O solutie pentru rezolvarea acestei probleme trebuie sa fie de ordin bilateral, sa implice atat bancile cat si clientii lor, printr-o stransa colaborare”, sustine directorul RoStar.

Pentru 2011, producatorul de biscuiti a dezvoltat o strategie de extindere a operatiunile de export, inclusiv in tari din Africa. In acest sens, compania va face investitii majore ce au ca si scop o dezvoltare si mai pronuntata a afacerii. „In functie de oferte, avem in vedere si potentiale credite bancare”, a mai spus Bulut. Producatorul de biscuiti nu are momentan in plan si alte metode de finantare, precum piata de capital sau mariajul cu un fond de private equity.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri