1 / 5

Gecad ePayment: Interactiunea cu un site este similara cu cea a unei intalniri

Daniel Nicolescu (foto), director executiv al companiei de plati online Gecad ePayment si apropiat al lui Radu Georgescu, fondator al companiei, spune, zambind, ca prima experienta nu se uita niciodata, inclusiv in cumparaturile online. “Este vorba de un domeniu Internet pe care l-am achizitionat undeva in perioada anilor ’96. Imi aduc aminte cu atat mai mult cu cat nu aveam un card de credit – care la vremea aceea era doar la nivel aspirational – si a trebuit sa apelez la un prieten din afara tarii”, spune el.

„La nivel national, prima data am comandat de la magazinul eMania care la vremea respectiva era printre putinele magazine online din Romania si care a fost o experienta extraordinara pentru mine – am avut produsul acasa in 2 zile si a fost primul meu «WOW» in Internet”, continua directorul executiv al Gecad ePayment.

Singura piedica pe care acesta a intampinat-o la plata online era ca el nu detinea card bancar iar alte modalitati de plata nu erau acceptate. „Experienta mi-a ajutat mai tarziu cand am gandit platforma ePayment de plati online”, spune Nicolescu.

In general, seful ePayment nu a intampinat probleme specifice in legatura cu platile online. „In general, business-ul in online este foarte bine pus la punct, fiind un business de volum si exemplu de eficienta. Mai mult, fiind specializat in acest domeniu, am reusit sa identific rapid magazinele care respecta anumite standarde de calitate si securitate care m-au ferit de eventuale neplaceri”.

Din experienta pe care acesta o are la ePayment, dificultatile cu care se confrunta clientii vin din zona de customer support si calitate a serviciului comandat. In prezent insa, piata de comert electronic din Romania este la un nivel suficient de maturitate care sa confere o experienta placuta, sustine el.

De altfel, Nicolescu subliniaza ca, pentru a atinge perfectiunea, un magazin online trebuie sa intruneasca mai multi factori – modelul de business sa ofere exact produsele cautate de vizitatorii site-ului (prin informatie, pret si caracteristici), platite securizat cu exact metoda de plata cu care se simt cel mai confortabil cumparatorii, iar produsele sa fie livrate exact in timpul si conditiile promise.

In general, lui Nicolescu ii place sa achizitioneze de pe site-uri care respecta conditiile de mai sus. „Evident, exista si alte afinitati care ma atrag la un magazin online insa asta depinde foarte mult de talentul fiecarui magazin in parte de a-si intelege posibilii clienti. Pot sa va spun ce anume cumpar online in mod regulat: carti (deoarece pot citi recenzii care ma ajuta in luarea deciziilor), jucarii pentru baietelul meu, electronice (aici Internet-ul face o mare diferenta – posibilitatile de informare si comparare intre produse fac o mare diferenta fata de magazinele traditionale, indiferent cat de mari sunt ele) si anumite servicii, cum ar fi cele de acces la continut”.

In general, seful Gecad ePayment nu recomanda site-uri care inspira superficialitate, lipsa de viziune si organizare a business-ului. „Si sunt anumite aspecte la care ma uit. Consider ca interactiunea cu un site este similara cu cea a unei intalniri: trebuie sa stiu cu cine stau de vorba, cu cine «fac o afacere». Prin urmare, nu imi inspira incredere site-urile care nu au date de contact si un numar de telefon unde pot cere informatii suplimentare, care nu pun la dispozitie decat un formular de comanda", spune el.

Important este de asemenea si cat de usor navigheaza in site, filtrele care ajuta sa se ajunga la produsul dorit fiind foarte importante. Lipsa lor arata un site dezorganizat iar asta ridica, din nou, probleme la nivel de incredere in livrarea de servicii de calitate.

Nu in ultimul rand, exista site-uri unde continutul este clar neactualizat, incomplet sau cu greseli - promotii expirate, pagini inexistente, perioada de functionare neactualizata, lipsa termenilor si conditiilor, informatii despre livrare, plata, garantii (unde este cazul). Toate acestea denota neglijenta, abandon si neseriozitate, incheie Daniel Nicolescu.

Raspundeti aici: care este cel mai important lucru pentru un magazin online?


Este mai usor sa gasesti cartile pe Internet decat intr-o librarie traditionala? Afla raspunsul antreprenorului Marius Ghenea in slide-ul urmator.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri