Orange

OrangeCompania se angajeaza sa lanseze mai multe oferte pentru abonati si utilizatorii de cartele preplatite care sa fie bazate pe urmatoarele principii:

1. Ofertele post-paid si pre-paid vor fi all-net, ceea ce inseamna ca nu vor fi diferentieri intre apelurile voce sau SMS-urile nationale, fie ca acestea sunt in propria retea sau in afara retelei.

2. Optiunile vor contine o anumita combinatie de minute de apeluri voce si SMS-uri si/sau volum de trafic de date. Combinarea acestora va fi particularizata, pentru ca ofertele sa fie competitive si atractive pentru clienti, in functie de cererea de piata.

Oferta post-paid

Compania se angajeaza sa lanseze mai multe oferte post-paid (nu doar o singura oferta).
Ofertele post-paid pot include o gama (subventionata) de telefoane mobile post-paid (nu doar o singura oferta)

Prima dintre ofertele post-paid care urmeaza sa fie lansata de companie conform prezentelor angajamente are urmatoarele planuri tarifare:


Tarifele pentru serviciile care depasesc volumele din pachet: tarife nediferentiate indiferent de retea (all-net)- voce 0,18 euro/min, SMS 0,062 euro/unit, date 0,50/50 MB.

Oferta pre-paid
care urmeaza sa fie introdusa de Orange in baza prentelor angajamente este formata din urmatorul plan tarifar:


3, Continutul si pretul ofertelor vor ramane neschimbate pentru o anumita perioada, dupa care vor putea fi modificate, in functie de evolutia pietei, dar respectand principiile prezentate intre aceste propuneri, pentru a mentine atractivitatea ofertelor.

4. Pretul ofertelor va fi la nivelul mediei preturilor actuale ale ofertelor Orange care constituie in prezent majoritatea contractelor post-paid sau a optiunilor pre-paid Orange (medie calculata prin raportare atat la pachetele in retea, cat si la pachetele in afara retelei). In acest fel, ofertele se vor adresa majoritatii clientilor Orange.

5. Disponibilitatea in timp a ofertelor nu va fi limitata, in consecinta, ofertele post si pre-paid vor avea un impact in piata semnificativ.

6. Ofertele post-paid vor fi fi disponibile pentru toti abonatii, fie ca o noua achizitie, fie prin inlocuirea unui abonament existent.
De asemenea, optiunile pre-paid vor fi pentru toti clientii, fie ca sunt deja utilizatori ai companie, fie sunt noi.









Vodafone

Vodafone1. Ofertele de servicii, atat pentru abonati cat si pentru utilizatorii de cartele preplatite, vor contine tarife nediferentiate pentru apelurile in retea (on-net) sau in afara retelei (off-net), in limita unui numar de minute incluse care se va incadra in media numarului de minute oferite in celelalte planuri tarifare disponibile.

2. Compania se angajeaza sa ofere pachete comerciale al caror pret sa nu depaseasca nivelul mediu al planurilor tarifare disponibile in perioada de monitorizare.

3. Pentru utilizatorii de cartele, Vodafone va lansa cel putin o extraoptiune care sa fie disponibila comercial in maximum 60 de zile de la data acceptarii angajamentelor de catre Consiliul Concurentei, avand in vedere implementarile de ordin tehnic necesare (facturare, IT, marketing).

De exemplu, extraoptiunea in valoare de 7 euro pe luna (fara TVA) nu va diferentia intre destinatia in retea sau in afara retelei a apelurilor si va contine: 250 de minute catre orice retea nationala (aceste minute pot fi folosite si pentru apelurile in retele fixe in UE), 250 SMS catre orice retea nationala, 150 MB trafic de internet.

Extraoptiunea se incadreaza, din punct de vedere al pretului, in zona tarifara medie a planurilor disponibile in acest moment utilizatorilor finali si al caror pret variaza intre 5-12 euro pe luna. Acest pachet tarifar se adreseazau utilizatorilor cu nevoi de comunicare “medii”.

4. Perioada de valabilitate a ofertelor, atat pentru abonati cat si pentru utilizatorii de cartele preplatite, va fi de un an de la data emiterii deciziei Consiliului Concurentei.

Cosmote

Cosmote1. Cosmote va dezvolta cel putin o oferta prin care va da posibilitatea clientilor sai de a folosi minutele incluse in oferta respectiva fara sa faca diferente intre apelurile in reteaua proprie (on-net) si reteaua altui operator (off-net).
Cu alte cuvinte, clientii care achizitioneaza respectiva oferta pot utiliza minutele incluse in pachet pentru orice tip de convorbire nationala, indiferent de destinatia apelurilor.

2. Oferta va fi disponibila pentru oricare dintre clientii de retail ai Cosmote, fara a se face vreo restrangere la o anumita categorie de astfel de clienti si, prin beneficiile incluse, va fi atractiva pentru clienti.

3. oferta se va adresa atat abonatilor cat si utilizatorilor de cartele.

4. Respectivul pachet va fi dezvoltat in cel mai scurt timp posibil de la data primirii de catre Cosmote a deciziei Consiliului Concurentei de acceptare a angajamentelor, dar nu mai tarziu de o luna de zile de la aceasta data (in functie de considerentele de ordin tehnic legate de implementarea unei astfel de oferte- de exemplu sistemele IT de facturare).

5. Totodata, in propunerea Cosmote, semnata de Nikolai Beckers, directorul general al companiei, scrie ca actualul portofoliu al operatorului include cateva oferte care respecta cateva dintre angajamentele luate in fata CC. De exemplu:
- Oferta “All free 1.000” pentru clientii pe baza de abonament (la tariful de 16,94 euro +TVA ) include 1.000 de minute de convorbiri in orice retea, 1.000 de sms-uri in orice retea si 400 MB trafic de date
- Oferta “All free” pentru clientii pe baza de cartele preplatite (la tariful de 5,89 euro+ TVA) include 350 de minute de convorbiri in orice retea si 100 MB trafic de date

6. Cosmote isi rezerva dreptul de a inlocui o oferta cu alta, dar va mentine disponibila pentru clienti cel putin o oferta care este in conformitate cu principiile angajamentelor.

7. De asemenea, Cosmote propune ca indeplinirea angajamentelor sa se realizeze intern de catre Consiliul Concurentei pe o perioada de maximum doi ani de la comunicarea deciziei de accepare a angajamentelor.



RCS&RDS

RCS&RDS1. Compania se angajeaza sa nu discrimineze intre apelurile generate in propria retea (on-net) si cele catre retelele celorlalti operatori de telefonie mobila (off-net). Angajamentele se aplica si in cazul clientilor prepaid.

2. In cazul in care ANCOM (autoritatea de reglementare in telecomunicatii) nu va emite deciziile de scadere a tarifelor de interconectare la punctele mobile sau daca nu va accepta angajamentele RCS&RDS, operatorul va reitera angajamentul de a reduce tariful de interconectare pentru servicii de terminare a apelurilor la punctele mobile din propria retea la nivelul tarifului de 1 eurocent pe minut.

3. Pentru implementarea noilor pachete in oferta comerciala sunt necesare cel putin 60 de zile, operatorul fiind nevoit sa intreprinda o serie de actiuni comerciale, de marketing si operationale.

4. Angajamentele RCS&RDS atat pentru serviciile pentru abonati cat si pentru utilizatorii de cartele preplatite vor avea o durata de maximum doi ani.

5. In cazul existentei unor abonamente sau a unei extraoptiuni valabile pentru serviciile care permit trafic nelimitat on-net (in propria retea), RCS&RDS se angajeaza sa lanseze o extraoptiune care sa permita clientilor efectuarea de trafic nelimitat si catre alte retele nationale (off-net) in schimbul unui tarif lunar cuprins intre 10-25 euro, plus TVA.

Tariful va putea varia in functie de nivelul tarifului de interconectare practicat de ceilalti operatori sau stabilit de ANCOM, precum si in functie de numarul mediu de minute conform rapoartelor ANCOM.

6. In cazul existentei unor oferte care acorda clientilor un anumit numar de minut in schimbul unui abonament/extraoptiuni ori in schimbul achizitionarii serviciului de telefonie pre-paid, RCS&RDS se angajeaza sa lanseze fie o extraoptiune care sa permita clientilor dreptul de a utiliza acelasi numar de minute atat on-net, cat si off-net (cele 400 de minute disponibile vor putea fi consumate atat on-net cat si off-net), fie o extraoptiune care sa pemita clientilor dreptul de a utiliza un numar suplimentar egal de minute si pentru apeluri off-net (pentru 400 de minute on-net clientul va achiztiona si 400 de minute off-net).

In ambele cazuri, clientul va plati un pret lunar in functie de nivelul tarifului de interconectare practicat de ceilalti operatori sau stabilit de ANCOM.