AMD

AMD

Advanced Micro Devices (AMD), candva rivalul de temut al Intel pe piata microprocesoarelor, are mult de recuperat in razboiul din piata, mai ales de cand vanzarile si interesul utilizatorilor pentru PC-uri a scazut puternic, iar focusul s-a centrat pe echipamentele mobile.

Cum prezenta in zona de mobile este scazuta, singura speranta de care AMD se agata este cea a consolelor de jocuri “next-gen” – PlayStation 4 si Xbox One – ambele dispozitive fiind dotate cu procesoare si grafica oferite de catre AMD.

Desi vor vinde milioane de unitati, cele doua dispozitive nu vor putea sa sustina cu totul un business, iar AMD va fi nevoita sa lanseze pe piata microprocesoare extrem de competitive.

In aceeasi situatie se afla si Intel care a avut un inceput mai slab pe piata procesoarelor destinate terminalelor mobile.

HP

HP

HP (Hewlett-Packard) este unul dintre cele mai populare branduri de tehnologie din lume, insa are nevoie de o schimbare.

Desi compania are incheiate contracte cu guvernele si ofera sisteme complete de calcul pentru marile corporatii, brandul a pierdut din vizibilitate pe segmentul consumer.

HP este producator de ultrabook-uri si tablete convertibile, de imprimante si dispozitive echipate cu sistemul de operare Android si inca produce PC-uri, dar are o problema in a ajunge la utilizatorul final.

Pana si tabletele ale caror pret este avantajos nu ii incurajeaza pe clienti sa opteze pentru aceste dispozitive.

In plus, disponibilizarile in lant anuntate de companie sunt un alt semnal de alarma ca ceva trebuie schimbat.

Acer si Asus

Acer si Asus

Ca si alti producatori de PC-uri, Acer si Asus au avut mari probleme pe piata din cauza scaderii vanzarilor de calculatoare personale.

Cresterea interesului si vanzarii de tablete in detrimentul netbook-urilor a lasat cele doua companii in pana de idei.

Asus a adus pe piata un hibrid denumit PadFone (un smartphone care se transforma in tableta, care mai apoi poate deveni laptop), un pariu nu foarte reusit, in timp ce Acer a fost nevoita sa schimbe patru directori executivi in ultimii trei ani.

Ambele companii vor miza in acest an pe Android, insa chiar si asa cele doua branduri sunt populare mai mult pe pietele din Asia si Europa si mai putin in regiunea Statelor Unite.

Sony

Sony

Japonezii de la Sony produc aproape orice de la televizoare pana la sisteme audio, dar si filme. Cu exceptia noii console de jocuri PlayStation 4, vanzarile de echipamente consumer au pierdut din popularitate, iar explicatia este simpla: pretul.

De la laptop-uri pana la gama de televizoare, dispozitivele destinate segmentului de consumer au preturi ceva mai piperate decat produsele similare ale altor producatori.

Ultimele decizii ale grupului au vizat de asemenea reduceri ale costurilor de pana la 100 de milioane de dolari si axarea pe zona productiei de smartphone-uri si televizoare cu rezolutie 4K.

HTC

HTC

Unul dintre cele mai indragite branduri producatoare de telefoane mobile, dar la care vanzarile nu se vad. In anul 2011, HTC domina piata smartphone-urilor non-iPhone din SUA, iar in numai doi ani de zile popularitatea brandului taiwanez a scazut puternic nu doar in Statele Unite, ci la nivel global.

Chiar daca la inceputul anului 2013 compania a lansat pe piata smartphone-uri HTC One, un terminal mobil care s-a bucurat de un mare succes in randul criticilor tehnologici, astazi se asteapta extrem de multe de la producatorul asiatic, care a pierdut batalia cu rivalii de la Apple, Samsung, chiar si cu chinezii de la Huawei sau ZTE.

HTC va avea nevoie de o echipa de management bine pusa la punct, dar si de o strategie de marketing si mai bine directionata catre public.