Miza pe diagonalele mari

Miza pe diagonalele mari

Dupa ce Samsung a introdus pe piata, in anul 2010, Galaxy Note – primul smartphone cu o diagonala de peste 5 inch, toti marii producatori s-au aventurat pe taramul telefoanelor cu ecrane mari. Acest lucru a prins, cotele de piata ale marilor jucatori au crescut, insa Apple nu a pornit pe acelasi val, mentinandu-si ferma decizia de a avea un telefon care sa nu aiba o diagonala mai mare de 4 inch. Acesta ambitie insa, propusa de catre Steve Jobs inca de la lansarea primului iPhone, ar urma sa fie “incalcata” de tendintele pietei, Apple urmand ca pe 9 septembrie sa dezvaluie lumii intregi un telefon cu o diagonala de peste 5 inch, cu cele mai noi functionalitati si tehnologii.

Potrivit presei internationale, care citeaza companiile de cercetare din domeniu, in prezent, smartphone-urile cu o diagonala mai mare de 4,5 inch reprezinta o treime din piata totala, IDC sustinand ca miza ramane tot in aceasta zona, tendintele fiind ca 44% din dispozitivele vandute in acest an sa fie cele cu ecrane mai mari de 4,5 inch.
Conform celor mai noi informatii disponibile chiar in prag de lansare a viitoarelor telefoane, Apple va prezenta pe 9 septembrie doua dispozitive mobile – un iPhone cu o diagonala de 5,5 inch si un alt model cu o diagonala mai mica, de 4,7 inch.

Foto: PhoneEvaluation via BI

Smartphone-ul, pe post de card bancar: rolul sau in platile mobile

Smartphone-ul, pe post de card bancar: rolul sau in platile mobile

Poate ca Apple este una dintre cele mai inovatoare companii din lume, dar dintr-o anumita perspectiva a pierdut startul in fata concurentei. Este de asteptat ca Apple sa prezinte o noua modalitate de plata, prin intermediul careia se vor putea efectua achizitii si plati online. Gigantul american a incheiat, se pare, mai multe intelegeri cu Visa, MasterCard si American Express, tranzactiile urmand sa se efectueze prin intermediului unui chip wireless care va face legatura cu magazinul online.

Desi este un domeniu riscant, care are nevoie de o protectie sporita impotriva infractorilor cibernetici, Apple nu este totusi o companie chiar necunoscatoare, multi dintre utilizatorii serviciului iTunes achizitionand piese muzicale de pe aceasta platforma. Chiar daca in teorie lucrurile sunt diferite, in practica utilizatorii vor adopta din mers aceasta functie, sustin specialistii.

Toata lumea cu ochii pe ceas!

Toata lumea cu ochii pe ceas!

Desi marii jucatori din piata producatorilor de smartphone-uri s-au intrecut in ultimii ani in prezentarea unor dispozitive inteligente, accesorii, reprezentand ceasurile inteligente, anul 2014 s-ar putea sa fie si anul in care Apple sa iasa la rampa. Apple pregateste lansarea iWatch, un ceas inteligent zvonit inca de anul trecut, dar pe care Apple il va prezenta cel mai probabil pe 9 septembrie, o data cu lansarea celor doua noi smartphone-uri Apple.

Pe langa Samsung, Sony si, mai nou, LG, piata smartwatch-urilor a fost una destul de limitata, producatorii aducand pe piata cate un model sau prototip, dar fara o directie clara. Apple s-ar putea sa schimbe aceasta directie, asa cum si-a obisnuit clientii la aproape toate lansarile sale.

Rocada pe piata corporatista: iPhone-ul, cel mai popular smartphone printre angajati

Rocada pe piata corporatista: iPhone-ul, cel mai popular smartphone printre angajati

Dupa ce BlackBerry a fost vreme de cativa ani cel mai folosit telefon in marile corporatii multinationale, Apple i-a luat locul, astfel ca tot mai multe companii au contracte uriase incheiate cu producatorul iPhone si iPad. In ciuda faptului ca piata este foarte mare, rivalii de la Samsung nu au reusit sa se impuna pe acest segment la fel cum a facut-o si pe zona de consumer. Apple a facut deja un prim pas in acest sens reusind sa incheie un contract cu IBM, sansele ca iPhone 6 sa devina un gadget popular in randul corporatiilor multinationale fiind doar o chestiune de timp.

Apple si-a gasit din nou vocea

Imediat dupa pierderea lui Steve Jobs, care a murit in toamna anului 2011, Apple si-a pierdut nu doar un manager ci si un vizionar, omul care s-a aflat in spatele unor campanii de promovare foarte bine primite. Se pare insa ca dupa moartea sa, Apple nu a mai reusit sa faca reclame care sa ramana in memoria utilizatorilor. Spre comparatie, Samsung , a profitat de acest lucru si si-a concentrat bugetul de marketing si investitiile in promovarea brandului. Apple a reusit insa sa creeze in ultima vreme o campanie bazata pe ideea ca tabletele si telefoanele sale imbogatesc viata oamenilor, lucru foarte bine primit de public. “Se pare ca Apple si-a gasit din nou vocea”, sustine un profesor universitar, citat de presa internationala.

Dezvoltatorii de aplicatii prefera iOS

Dezvoltatorii de aplicatii prefera iOS

Cand spui iOS imediat te duci cu gandul la stabilitate, si mai putin la flexibilitate. Tocmai asta separa iOS de Android. Si tocmai de aceea dezvoltatorii de aplicatii pentru dispozitivele mobile prefera iOS. Chiar daca Apple nu a adus un dispozitiv revolutionar in ultimii ani, dezvoltatorii, dar si americanii au avut numai de castigat . Acestia au creat nu mai putin de 1,2 milioane de aplicatii in magazinul virtual al Apple, care au adus americanilor venituri de 20 de miliarde de dolari, cu mult inaintea Android a Google.