Asesoft Distribution cauta eficientizarea costurilor pentru mentinerea marjelor de profit

Asesoft Distribution cauta eficientizarea costurilor pentru mentinerea marjelor de profitAsesoft, companie de distributie IT cu o cifra de afaceri de 104 milioane de dolari (65,8 milioane euro) inregistrata in 2007, mizeaza pe eficientizarea costurilor si pe extinderea portofoliul de produse pentru pastrarea unei marje bune de profit.

“Este foarte dificil sa fie crescute marjele de profit, noi incercam sa nu le scadem, sa ramanem la acelasi nivel, prin adaugarea de produse conexe, cu marja mai mare si care sa compenseze scaderea marjelor pe produsele de volum. Cresterea volumului ne ajuta in negocierea unor preturi mai bune cu furnizorii”, a declarat, pentru Wall-Street, Iulian Stanciu (foto), director general Asesoft Distribution.

Stanciu considera ca marjele de profit din industria in care activeaza scad anual din cauza concurentei, iar in 2008 piata nu va avea acelasi ritm alert de crestere ca pana acum din mai multe motive: anul 2008 va fi unul electoral si investitiile in IT vor fi amanate, conditiile de creditare in retail sunt mai dure, cu dobanzi mai mari pentru lei, iar in 2006 multi au amanat achizitia produselor IT pentru primul an post-aderare, in speranta ieftinirii acestora prin desciderea granitelor, 2007 fiind un an cu crestere puternica.

„Acum vedem efectele, la nivel de piata, primul trimestru din 2008 este cam la acelasi nivel cu primul trimestru din 2007”, spune Stanciu, care apreciaza ca temperarea cresterii pietei va avea ca efect micsorarea preturilor si scaderea marjelor de profit.

Intr-un an 2008 al „eficientizarii” companiei de distributie, Asesoft Distribution va miza si pe partenerii care isi desfasoara activitatea online. In prezent, doar companiile care isi desfasoara activitatea preponderent online contribuie cu aproximativ 12% la vanzarile Asesoft.

Asesoft Distribution, care tinteste pentru 2008 o cifra de afaceri de 135 milioane de dolari (85,4 milioane euro), isi va extinde portofoliul produse care sunt in crestere sau care au margine buna, adica LCD TV, televizoare cu plasma, notebook. Iulian Stanciu apreciaza ca notebook-urile vor inregistra anul acesta cea mai mare crestere a vanzarilor, „acestea urmand un trend global de crestere, mai accentuat la noi datorita celor cativa ani cu care suntem in urma”.

Genesys Distributie: Marjele se vor opri la 2%

Genesys Distributie: Marjele se vor opri la 2%Oficialii Genesys Distributie considera ca marjele actuale de profit, de 5-9%, cu care opereaza distribuitorii din Romania, vor scadea pana la aproximativ 2% dupa modelul tarilor din Uniunea Euopeana.

„Romania este o piata care tinde sa se alinieze treptat la acest model. Ca urmare, marjele de profit ale distribuitorilor din Romania este cel mai probabil sa cunoasca o reducere treptata”, apreciaza acestia.

Distribuitorul se va aconcentra anul acesta si pe partenerii care activeaza in industria online, care contribuie cu 25%, adica, aproximativ 3,75 milioane de euro la cifra de afaceri 15 milioane de euro.

Reprezentantii Genesys Distributie apreciaza ca, anul acesta, ritmul de crestere al pietei de distributie IT va fi mai incetint fata de cel din 2007.
Compania se va orienta anul acesta catre extinderea afacerilor in zona de networking, periferice si software.

Oficialii Genesys Distributie vizeaza pentru anul 2008 o cifra de afaceri de 20 milioane de euro si estimeaza ca notebook-urile vor fi produsele care vor inregistra cea mai mare crestere a vanzarilor.

Tornado Sistems: Marjele de profit sunt in continua scadere

Tornado Sistems: Marjele de profit sunt in continua scadereGerald Maier (foto), director general Tornado Sistems, a declarat, pentru Wall-Street, ca marjele de profit in distributia de produse IT variaza pe piata locala de la 2% pana la 8%, in functie de produsele pe care fiecare companie la are in portofoliu.

Profitul este totusi in scadere, astfel ca strategia Tornado pentru 2008 nu va pune accent pe pretul produselor, ci pe calitatea serviciilor si a produselor. Compania a lansat anul acesta o platforma de comert online business-to-business unde partenerii isi pot plasa comenzile, pot urmari stocurile si preturile personalizate si estimeaza ca jumatate din venituri vor veni, in 2008, prin acest canal.

Tornado Sistems va renunta la produsele nerentabile, cum sunt componentele, si va incerca sa optimizeze portofoliul de produse, atat prin extinderea gamei existei, cat si prin aducerea unor branduri noi, potrivit oficialilor companiei. Oficialii apreciaza ca pe langa notebook-uri, anul acesta vor inregistra cresteri ale vanzarilor si produsele din zona de echipamente necesare telefoniei prin Internet, comunicatiile si retelistica, datorita proiectelor de infrastructura informatica, dar si a preocuparilor firmelor mici si mijlocii pentru competitivitate.

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de afaceri de 170 milioane de dolari (107,5 milioane euro), in crestere cu 30% fata de anul 2006 si estimeaza pentru anul in curs cresteri similare ale vanzarilor.
Daca anul 2007 a reprezentat anul consolidarii in distributia de produse IT, anul 2008 va insemna, potrivit oficialilor Tornado Sistems, anul dezvoltarii de strategii de business bazate pe oferirea de servicii personalizate.