LG: 80% dintre televizoarele LCD vandute sunt wide

LG: 80% dintre televizoarele LCD vandute sunt wideLG Electronics Romania a anticipat tendinta pietei romanesti de a se orienta catre televizoarele cu diagonala mare , astfel ca 80% din vanzarile pe acest segment sunt reprezentate de LCD TV wide (16 : 9), a declarat, pentru Wall-Street, presedintele filialei romanesti, Han Khyu. Segmentul display-urilor, LCD si plasma, reprezinta, in Romania, aproximatv 50% din business-ul LG, conform presedintelui Han Khyu.

Acesta estimeaza ca ecranele de format 16 : 9 reprezinta aproximativ 60% din piata.

In primul trimestru al acestui an, compania LG Electronics a inregistrat o crestere de zece ori a vanzarilor fata de perioada fata de perioada similara din 2007 pe segmentul monitoarelor cu diagonala de peste 20 inci. Vanzarile de televizoare LG au crescut cu 350% in aceeasi perioada a anului 2008.

Compania a obtinut, anul trecut, o cota de piata de 16% pe segmentul televizoarelor LCD si estimeaza, pana la finele anului, o crestere pana la o felie de 22-23% din piata. Monitoarele LCD produse de LG au avut, anul trecut, o cota de piata de 24%, iar in primul trimestru al anului in curs si-au adjudecat 25% din piata. Intreaga piata de LCD TV a crescut cu 82% in primul trimestru, potrivit presedintelui LG Electronics Romania, Han Khyu.

Oficialul LG apreciaza ca vanzarile de televizoare LCD vor continua sa creasca, indiferent de evenimentele sportive care vor avea loc la vara, deoarece oamenii vor inlocui televizoarele cu tub catodic atat cu cele cu cristale lichide cat si cu cele cu plasma.

In competitia dintre televizoarele cu plasma si cele cu cristale lichide, consumatorii romani care prefera sa achizitioneze plasme TV, au ca motivatie, in primul rand, dimensiunile generoase, din aceasta categorie, plasmele cu diagonala de 106 centimetri, reprezinta, pentru LG, cel mai bine vandut model, potrivit presedintelui Han Khyu.

„Segmentul de display-uri cu diagonala de 32 de inci castiga teren datorita saturarii pietei in ceea ce priveste televizoarele cu ecrane de mari dimensiuni”, potrivit oficialului LG care citeaza un studiu DisplaySearch. Studiul arata ca cererea pentru televizoare LCD cu diagonala de 32 de inci a crescut pana la 24.9 milioane de unitati in 2007 si se asteapta o crestere de pana la 33.4 milioane de unitati pentru 2008.

Samsung: 80.000 de televizoare vor fi vandute datorita evenimentelor sportive de la vara

Samsung: 80.000 de televizoare vor fi vandute datorita evenimentelor sportive de la varaOficialii Samsung apreciaza ca piata de LCD TV se va ridica anul acesta la 380.000-400.000 unitati si estimeaza ca aproximativ 80.000 de unitati vor fi vandute datorita Campionatului European de Fotbal si Jocurilor Olimpice de la Beijing.

De asemenea, compania estimeaza o eroziune a preturilor pe acest segment de aproximativ 10% pana la sfarsitul anului.

In primul trimestru din 2008, vanzarile de LCD-uri wide, cu diagonala mai mare de 20 de inci, au reprezentat 60% din vanzarile companiei.

Samsung estimeaza ca piata de televizoare LCD va creste, cu peste 70% anul acesta comparat cu 2007, iar numarul de monitoare va creste cu aproximativ 20%.

In competitia dintre plasma si televizoare cu cristale lichide, raportul de vanzari din portofoliul Samsung LCD versus Plasma este de aproximativ 9 la 1, potrivit oficialilor.

“Diferenta majora in acest raport se datoreaza in primul rand gamei largi de televizoare LCD care ofera si produse de dimensiuni mai mici decat Plasma.

De asemenea, preturile la televizoarele LCD sunt mai competitive decat cele de la televizoarele cu plasma, iar acest argument influenteaza decizia de cumparare”, sunt de parere cei de la Samsung.

Vanzarile de LCD-uri inregistrate de companie in primul trimestru din 2008 au crescut de cinci ori fata de perioada similara a anuui trecut, potrivit oficialilor, care tintesc o cota de piata de 35-45% pe acest segment.

BenQ: Promovarea wide vs 4:3 a fost de 60/40 de procente

BenQ: Promovarea wide vs 4:3 a fost de 60/40 de procenteBobby Durbac, marketing manager pentru BenQ Romania, apreciaza ca, din totalul LCD-urilor vandute in primul trimestru din 2008, 60% au fost reprezentate de monitoare wide, in timp ce doar 40% au fost de format 4: 3.

"Consideram ca pe o piata in crestere in care un catalizator principal este tendinta de inlocuire a display-urilor, pe de o parte manifestata de trecerea de la CRT la LCD, pe de alta parte, de la formatul clasic 4:3 la cel wide-screen, extinderea portofoliului de produse care constituie businessul nostru de baza este un pas firesc pentru consolidarea si atingerea obiectivelor propuse pentru anul 2008", a mai spus Durbac.

Oficialul apreciaza ca piata de monitoare va creste anul acesta cu 10-15% fata de 2007, depasind un milion de unitati.

BenQ tinteste pentru anul acesta o cota de 15% din piata monitoarelor. Anul trecut, pe segmentul monitoarelor LCD, categoria principala de produse din business-ul din Romania, cresterea a fost de 54%.