'Am primit mesaje despre cateva proiecte care nu vor fi finalizate la timp'

'Am primit mesaje despre cateva proiecte care nu vor fi finalizate la timp'Pana la sfarsitul acestui an compania urma sa deschida zece noi magazine, dar planurile retailerului au fost incurcate de anumite proiecte care nu se vor finaliza la timp.

“Am primit deja mesaje despre cateva proiecte care nu vor fi finalizate la timp. Acum mai mult de o luna am declarat ca vom mai deschide 10 magazine Flanco World pana la finalul anului, insa din cauza unor proiecte nedisponibile, numarul de magazine noi deschise se va reduce la 7, dintre care doua au fost deja inaugurate”, a declarat, pentru Wall-Street, Jiri Rizek, CEO al Flamingo International.

Pana la sfarsitul acestui an reteaua Flanco World va avea in jur de 28 de magazine, iar in ceea ce priveste celelalte retele de retail compania va mai deschide trei Flamingo Computers si trei sau patru magazine Flanco cu suprafete de 500 de metri patrati.

Anuntul sefului de la Flamingo vine in contextul crizei financiare care deja are efecte si asupra pietei de retail, dezvoltatorii si retailerii urmand sa taie din planurile de extindere.

Potrivit lui Rizek, Flamingo International nu va incerca sa caute alte locatii pentru ca acestea pot fi un esec pentru afacerile companiei.

„Renuntarea la aceste proiecte va avea un impact minor asupra companiei intrucat reteaua de retail este destul de bine dezvoltata in acest moment. Daca aceasta situatie va continua si in viitor, profitabilitatea companiei si a pietei va avea de suferit. Daca noi vom avea probleme, si alti jucatori din piata se vor confrunta cu situatii mai dure”, ne-a mai declarat CEO-ul Flamingo.

In 2009 compania estimeaza ca va deschide 7-8 magazine Flanco World, 4 magazine Flamingo Computers si 3-4 magazine Flanco, ceea ce ar duce suprafata comerciala a Flamingo International la 80.000 de metri patrati.

Potrivit oficialului Flamingo, pretul pe metru patrat este in scadere pentru retailerii care inchiriaza locatii mari. „Atunci cand inchiriezi o suprafata considerabila, pretul pe metru patrat este mai mic si cred ca acest trend se va mentine si in viitor”, a mai spus Rizek.

10.000-15.000 de notebook-uri in decembrie

10.000-15.000 de notebook-uri in decembriePentru luna decembrie, compania estimeaza ca va comercializa 10.000-15.000 de calculatoare portabile.

„In decembrie, pe segmentul calculatoarelor portabile, vom creste mai mult decat media pietei, iar in aceasta luna estimez ca vom comercializa 10.000-15.000 de notebook-uri, dar atingerea acestui target va fi influentata de resursele financiare ale consumatorilor”, a mai declarat Rize, care adauga ca, pe segmentul desktop, compania pe care o conduce va comercializa aproximativ 10.000 de unitati, doar in luna octombrie.

Compania isi mentine cresterea si pe segmentul desktop, dupa ce, in primele noua luni, a cunoscut un avans de 40%. Ca numar de unitati, Flamingo International a vandut in primele trei luni de trei ori mai multe notebook-uri fata de perioada similara a anului trecut, ceea ce reprezinta o crestere de 200% .

'Vanzarile online se dubleaza de la o luna la alta'

'Vanzarile online se dubleaza de la o luna la alta'Platforma online lansata in aprilie de retailer aduce pana cum circa 1% din afacerile Flamingo International, dar pana la finele lui 2010 retailerul estimeaza ca e-tailul va avea o pondere de 15% din veniturile totale.

„Vanzarile online sunt in crestere, insa procentul vanzarilor din afacerile Flamingo este mic pentru ca am introdus aceasta aplicatie doar in luna aprilie a acestui. Vanzarile online se dubleaza de la luna la luna”, a mai declarat Rizek.

Flamingo va lansa in noiembrie o platforma business to business, ceea ce va duce la cresterea vanzarilor online. ”Pana in 2010 vanzarile online vor avea o pondere de 10-15% din totalul afacerilor Flamingo International pentru ca in acest moment putem vorbi doar de o pondere de 1%”, a mai spus Rizek.

Grupul Flamingo International a inregistrat in primul semestru vanzari de 342,4 milioane de lei, in crestre cu 54% fata de perioada similara a anului trecut, iar pentru tot anul estimeaza 758 de milioane de de lei. Compania opereaza trei retele proprii de retail: Flanco World, Flanco si Flamingo Computers, cu un total de 107 magazine.