Retailul GSM creste cu 5-10% lunar

Retailul GSM creste cu 5-10% lunarVanzarile de produse si servicii GSM au inregistrat in ultima perioada un avans de 5-10% lunar, iar cresterea se va mentine si anul viitor.

“Nu cred ca pe termen scurt vanzarile retailului GSM din Romania vor fi afectate de criza economica mondiala. Cresterea pietei in ultimele luni fata de perioada similara a anului trecut a fost intre 5 si 10% (lunar) si consider ca trendul se va mentine si in perioada urmatoare. In plus, estimez ca si anul 2009 va inregistra o crestere in vanzarea de telefoane mobile, evident mai moderata fata de cea inregistrata in 2008”, a declarat, pentru Wall-Street, Costin Soare (foto), retail director al lantului de magazine Internity.

Potrivit acestuia, cel mai probabil anul 2010 va fi unul in care piata din Romania se va alinia la trendul pietelor din vestul Europei in ceea ce priveste evolutiile anuale ale vanzarilor.

„Tinand cont de evolutia actuala, situatia pietei, dar si de obiceiurile de consum ale clientilor din Romania, bineinteles ca ne asteptam la o luna decembrie foarte buna”, a mai spus Costin Soare.

Reprezentantii Say sunt de parere ca impactul crizei financiare se va simti in toata industria de retail.

“Vanzarile in reteaua Say nu au scazut in ultima perioada, ele se afla, din contra, pe o curba ascendenta si speram sa continue asa, mai ales ca perioada Craciunului este una propice atat noua, cat si tuturor business-urilor din retail”, a declarat Valeria Grama, marketing manager Say.

Nici Germanos nu a simtit variatii semnificative in vanzari, in niciunul din segmentele pe care activeaza.

“Exista o oarecare incetinire a vanzarilor, insa acesta este un fenomen natural, o reactie obisnuita a pietei in asteptarea ofertelor de Sarbatori, Craciunul reprezentand sezonul cu cele mai mari vanzari si in piata de telecom”, ne-a declarat Adelina Pasat, marketing manager Germanos Telecom Romania.

Reprezentanta Germanos estimeaza ca in Romania, impactul crizei economice va fi mai scazut decat la nivel european, cel putin la nivelul domeniului telecom.

Consolidare rapida a pietei de retail GSM

Consolidare rapida a pietei de retail GSMAnul viitor piata romaneasca de retail GSM va cunoaste o consolidare rapida, criza economica va influenta extinderea business-urilor.

“Este foarte dificil de facut previzionari referitoare la o perioada atat de incerta. Putem face supozitii, prin extrapolarea unor experiente anterioare referitoare la climatul de business din tara noastra sau din Europa. Cel mai probabil vom asista la un proces de consolidare rapida prin preluari si achizitii de companii/lanturi de retail si din acest punct de vedere anul viitor ar putea fi, in mod paradoxal, unul propice extinderilor de business, pe fondul unui climat ecomonic de criza”, a mai declarat Valeria Grama (foto).

Retailerii vor investii in optimizarea retelei existente si vor fi mult mai atenti in alegerea locatiilor noilor magazine.

“Nu cred ca retelele de retail isi vor diminua numarul de magazine, ci il vor optimiza in functie de analize temeinice si exigente la nivel de fiecare locatie in parte. Cred insa ca rimtul de extindere a retelelor va fi unul diminuat, mai prudent dupa o analiza prealabila extrem de amanuntita si atenta a fiecarei oportunitati de locatie in parte”, a mai spus marketing managerul Say.

Amanarea proiectelor imobiliare va afecta extinderea retailerilor

Amanarea proiectelor imobiliare va afecta extinderea retailerilorAmanarea unor proiecte imobiliare din cauza lipsei finantarilor va avea un efect semnificativ in dezvoltarea retailerilor GSM.

”Un efect al crizei, resimtita puternic in industria imobiliara, se va vedea in planurile de dezvoltare ale marilor companii. Amanarea lansarii sau chiar anularea anumitor proiecte va influenta ritmul de dezvoltare al retelelor. Aceasta disponibilitate de spatii are directa legatura cu finantarile existente si aici criza mondiala poate avea un cuvant de spus “, a mai spus Costin Soare.

Potrivit acestuia, in ceea ce priveste locatiile deja deschise o prioritate este eficientizarea retelelor. “Printre posibilele masuri, se numara si inchiderea sau relocarea magazinelor neprofitabile. Acest lucru se practica si se va practica si pe viitor cu siguranta”, a mai spus retail directorul Internity.

Un factor care ar putea influenta negativ retailul GSM este fluctuatia cursului valutar ce ar putea duce la crestere preturilor si implicit la scaderea vanzarilor.

“Posibilele probleme pot aparea din fluctuatiile cursului valutare leu-euro. Aceste evolutii au influentat si vor influenta in continuare puternic preturile produselor si serviciilor GSM. Exista o legatura directa intre pretul unui telefon la raft si cursul leu-euro, cu atat mai mult cu cat marginile in aceasta industrie nu pot subventiona diferentele de curs valutar. Nu cred insa ca vor exista probleme, dealerii si distribuitorii GSM isi iau masurile necesare pentru a preintampina efectele evolutiei nefavorabile a cursului valutar “, a mai spus reprezentantul Internity.